לבושים אותו דבר בלי לתאם? יש לזה הסבר מדעי

קרה לכם פעם שהגעתם למשרד ומצאתם את הקולגה לבוש בדיוק, אבל בדיוק, כמוכם? אתם לא לבד, וזה לא במקרה. ב"ווג" החליטו לחקור את התופעה המשונה, ומצאו לה הסבר מדעי הגיוני לחלוטין

מאת  | ‏ 29 נובמבר 2017
 

A post shared by steff yotka (@steffyotka) on

שוב הגעתם למשרד וגיליתם שאתם בעיצומה של תקרית ברנדה וקלי בנשף האביב? יש סיבה מדעית לכך שאתם והעובדים האחרים משחקים שוב ושוב בתאומים-לא-זהים. מתברר שלסביבת העבודה יש השפעה אדירה על תכולת הארון ועל האופן שבו אנו מציגים את עצמנו ומתערבבים בחברה.

לא מדובר בחוסר מעוף או באנשים שהסטייל רחוק מהם. מגזין "ווג", שאת עובדיו אי אפשר להאשים בחוסר מודעות אופנתית, יצא בכתבת תחקיר בנושא, בעקבות עוד ועוד מקרים בהם הגיעו כמה מהעובדות באאוטפיטים כמעט זהים. לאחר מחקר מעמיק שהלך לא מעט אחורה עצרו המומחים לבסוף באבולוציה, ובה הם תולים את האשמה.

 

A post shared by Free Word (@freewordcentre) on


על פי ד"ר ג'ואל מאוזנר, פסיכולוג התפתחותי העורך מחקרים שעוסקים בפסיכולוגיה של מקום העבודה, מדובר בשינויים שאנו עורכים בסגנון שלנו על מנת להתאים לחברה, מתוך צורך הישרדותי להיות חלק ממנה – חלק מעדר.

"ביום שישי אחד, שלוש עורכות 'ווג' הגיעו למשרד באותו אאוטפיט" מספרת הכתבת ליאנה סטנשטיין. "חולצת כפתורים לבנה ומכנסי קרגו בצבע חאקי. לכל אחת מהן הייתה סיבה שונה לבחירת הלבוש, אבל השילוש הזה השפיע גם עלי. ביום שישי שאחריו לבשתי גם אני את האנסמבל הזה, ופתאום הרגשתי חלק מהחבר'ה".

 

A post shared by Korean Fashion (@korea_in_fashion) on


"תאומות לוק זה דבר שקורה המון ב'ווג'", היא ממשיכה. "למעשה, זה קורה כל כך הרבה עד שאחת העובדות התחילה לתעד את הלוקים הזהים האלה באינסטגרם. אותם תיקים עם הטבעה 'אישית' של ראשי התיבות, ג'קט בומבר ברקמה יפנית, אותן נעליים, אותם ג'ינסים עם אותם סריגים. זה קורה בכל העולם, כל הזמן, מתשע עד חמש".

ד"ר מאוזנר נדרש להסביר את התופעה. "מי שרוצה להיות חלק מהחבורה הפופולרית והמגניבה חייב להתאים את עצמו באופן כלשהו", הוא טוען, ומחזיר את כולנו לתקופת בית הספר. "אתה רוצה לבלוט, אבל בזהירות. להיות אינדיבידואל, אבל לא רדיקלי. אלא אם אתה ממש טרנד-סטר או ווירדו, ואז תתלבש ממש משונה על מנת לייצר הצהרה, מסיבותיך שלך. רוב האנשים שואפים להיות חלק ממה שמקובל וזה ממשיך הרבה אחרי תקופת התיכון. זה קשור לרצון להיות אהוד ולהרגיש חלק ממשהו".

 

A post shared by Emma Cramer (@elcramer1989) on


החוקרים מאמינים שהקונספט של עדריות, שגורם בין היתר לתופעת ה"טווינינג" הזאת, חוסך לאדם הרבה אנרגיה ומאמץ.

"זה כמו להקת ציפורים, שתמיד זזה יחד", מרחיב מאוזנר. "הן מסונכרנות, מדויקות ומונעות מתוך אינסטינקט". קל ובטוח יותר להיות חלק מעדר וללכת עם הזרם, ולעומת זאת צריך הרבה כוחות כדי למרוד. לכולנו יש כמויות אנרגיה מוגבלות, וזו הסיבה שרובנו מעדיפים שלא לבלוט, גם מבחינת קוד הלבוש". אז בפעם הבאה שתפגשו את התאומה במטבחון, תזכרו להגיד לה שזה לא אתן, זו האבולוציה.

 

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

 

A post shared by steff yotka (@steffyotka) on

 

A post shared by stepstep520 (@stepstepshine) on

 

A post shared by steff yotka (@steffyotka) on

 

A post shared by Sarah Sherman (@shugatoe77) on

השאירו תגובה