דקטלון החליטה: סניף שני ייפתח בישראל. כל הפרטים

חנות ציוד הספורט, שתיפתח בביג קריות ליד החנות של איקאה, תשתרע על 3,000 מ"ר. בחנות בראשון לציון עברו כבר 200 אלף מבקרים ועדיין קיים מחסור בסחורה. בדקטלון בוחנים מיקומים לחנויות נוספות באילת, נתניה ובאר שבע

מאת  | ‏ 29 אוקטובר 2017
 

A post shared by DecathlonUK (@decathlonuk) on

דקטלון סיכמה על פתיחת החנות השנייה שלה בישראל – כך נודע ל-TheMarker. חברת ציוד הספורט הצרפתית מתכננת לפתוח את החנות במרכז המסחרי ביג קריות של קבוצת ביג. החנות תשתרע על פני כ–3,000 מ"ר, בדומה לחנות שמפעילה דקטלון בראשון לציון. ההערכות הן כי החנות תיפתח בעוד כשנה.

דקטלון מתכננת לפתוח 15-10 חנויות בישראל בתוך 5-3 שנים, והחברה בוחנת מיקומים באילת, נתניה, כפר סבא, באר שבע ועוד. בהנהלת דקטלון בישראל החליטו להרחיב את פריסת החנויות בהדרגתיות — מטעמים של אסטרטגיית כניסה זהירה למדינות חדשות, וגם מכיוון שהחברה עדיין נתקלת בקשיים לוגיסטיים באספקת סחורה לחנות בראשון לציון.

 

A post shared by Decathlon (@decathlon_israel) on


המרכז המסחרי הפתוח (פאוור סנטר) ביג קריות, שממוקם בצומת קרית אתא, נפתח לפני כ-20 שנה ושטחו כ-25 אלף מ"ר. במרכז המסחרי כבר פועלות חנות עודפים מצליחה של נייק, חנות של ספורט ורטהיימר וחנות ספורט פרטית נוספת — וגם רשת הריהוט השוודית איקאה מפעילה במרכז את הסניף הצפוני שלה בישראל.

הקשר בין דקטלון לקבוצת ביג נמשך כבר כשנה. מנהלי ביג ליוו את דקטלון לאורך כל התקופה שבה בחנה להיכנס לישראל וגם מאז הפתיחה. ביג מחזיקה מרכזים מסחריים פתוחים — מה שעולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של דקטלון לא לפתוח חנויות בקניונים סגורים.

 

A post shared by Decathlon (@decathlon_israel) on


דקטלון פתחה את החנות הראשונה שלה בישראל בסוף אוגוסט במרכז G בראשון לציון. כבר ביום הפתיחה החברה נאלצה לסגור את הדלתות מוקדם מהמתוכנן בשל התנפלות קונים, וכעבור כמה ימים היא הודיעה שהחנות תיסגר ליום אחד לרגל חידוש מלאי. ואולם, החנות עדיין סובלת ממחסורים בסחורה ולקוחות מספרים על מחלקות כמעט מרוקנות מסחורה ומחסור גדול במידות בחלק מהמוצרים. ההערכה היא שבחנות בראשון לציון עברו כבר 200 אלף מבקרים.

יש כמה סיבות להתלהבות מדקטלון. בראש ובראשונה, המחירים האטרקטיביים שמציעה החנות לעומת חנויות אחרות. מהשוואת מחירים שביצע TheMarker בין דקטלון ישראל לדקטלון צרפת, עלה כי רוב המוצרים שנבדקו היו זולים יותר בישראל — ב-10%-6%.

 

A post shared by Decathlon (@decathlon_israel) on


עם זאת, בשונה מכמה מדינות שבהן פועלת דקטלון, בישראל לא יהיו מבצעים. לא מן הנמנע שהתמחור הנוח התאפשר גם משום שבניגוד לרוב הרשתות הבינלאומיות שנכנסו לישראל באמצעות זכיינים — דקטלון פתחה נציגות בישראל.

הצפי הוא שככל שדקטלון תפעיל יותר חנויות בישראל — כך תגבר השפעתה על המחירים, והיא תאלץ רשתות להוריד מחירים.

קבוצת ביג ודקטלון סירבו להגיב.

 

A post shared by Decathlon (@decathlon_israel) on

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

>> החלה המכירה המוקדמת של אייפון X ברחבי העולם – והמלאי אזל תוך דקות
>> בנט קפלן יקנה סניפים של ניו פארם – ויקים רשת חדשה

השאירו תגובה