רגע היסטורי: בגוצ'י מפסיקים למכור פרווה

בית האופנה האיטלקי, שחווה בשנים האחרונות הצלחה מסחררת הודות לעיצובים מלאי הדמיון של אלסנדרו מיקלה, קיבל בשבוע שעבר החלטה גורלית המשנה את פני התעשייה – החל מקולקציית אביב/קיץ 2018, לא תימכר יותר פרווה אמיתית אלא רק תחליפים סינתטיים מתוחכמים. כן ירבו

מאת  | ‏ 15 אוקטובר 2017

מעתה, נעלי הסליפרס המפורסמות של גוצ'י יהיו עשויות פרווה מלאכותית (צילום: GUCCI)

מעתה, נעלי הסליפרס המפורסמות של גוצ'י יהיו עשויות פרווה מלאכותית (צילום: GUCCI)

ספרי ההיסטוריה של האופנה עוד ידברו הרבה על תרומתו של אלסנדרו מיקלה לגוצ'י, ועכשיו נוסף עוד פרט חשוב: מיקלה הכריז השבוע כי מעתה והלאה הופך בית האופנה לנטול פרווה.

בכך גוצ'י מצטרף לברית האנטי פרוותית בה מספר לייבלים לוקחים חלק מטעמי מצפון. השינוי יקרה החל מקולקציית אביב-קיץ 2018 והלאה, כך הצהיר רשמית מנכ"ל החברה, מרקו ביזארי.

אוכלוסיית המינק בעולם בטרפת (צילום: Pietro D'Aprano; Getty Images)

אוכלוסיית המינק בעולם בטרפת (צילום: Pietro D'Aprano; Getty Images)

"דיברנו על זה כבר תקופה ארוכה, אלסנדרו ואני" מספר ביזארי לווג. "כמה חודשים אנחנו חושבים שהטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לא להשתמש יותר בפרווה אמיתית. האלטרנטיבות מאוד יוקרתיות, ופשוט אין עוד צורך בזה".

בית האופנה האיטלקי חובב פרווה ידוע, והיא מופיעה בכל הקולקציות, כולל במעיל מינק שנמכר עדיין באתר תמורת 120,560 שקלים, או מעיל פרווה אחר בשווי 52,745 שקלים. עוד חומרים שתפסיק גוצ'י להשתמש בהם, ושימשו אותה נאמנה עד היום, הם פרוות דביבון, שועל, ארנב, זאב ערבות וקנגרו, וכן עור כבש פרסי.

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

רבים מצדיעים למהלך בית האופנה, כי מעבר לעניין האידאולוגי, הוא למעשה מסכים בכך לוותר על כמה מהפריטים היקרים ביותר שלו, ולא צפוי לתת לפריטים מתחליפי פרווה את אותו תג המחיר הכבד והיוקרתי.

את ההשראה לשינוי הזה, מגלה ביזארי, קיבלו בבית האופנה מהעובדים הצעירים שלה. "לאחרונה הזמנו את כל העובדים מתחת לגיל שלושים לסדרה של השקות על מנת לקבל את הפרספקטיבה הייחודית שלהם, ולשמוע איפה אנחנו טועים. הצעירים של היום חכמים ומודעים מאיתנו" הוא מאמין.

מתוך קולקציי פרה-סתיו 17 של גוצ'י. בהחלט בית אופנה שאוהב את הפרווה שלו (צילום: יח"צ)

מתוך קולקציי פרה-סתיו 17 של גוצ'י. בהחלט בית אופנה שאוהב את הפרווה שלו (צילום: יח"צ)

"לפעמים ניסיון חיים הוא כמו בית כלא, וכדי להיות המובילים, עלינו ללמוד, לא רק ללמד. שאלנו כ-150 איש שעובדים בגוצ'י מסביב לעולם מהן שלוש הטעויות הגדולות שלנו, וקיבלתי מראה שלמה של הלייבל. רציתי לבדוק אם הפתרונות שלהם לבעיות שלנו שונים ולקבל פרספקטיבה חדשה".

גוצ'י מצליח עכשיו יותר מאי פעם, והמכירות, כך נחשף לאחרונה, עלו ב-48.3 אחוזים ברבעון הראשון של 2017 ובעוד 39.3 אחוז ברבעון של אחריו. מדובר בנסיקה. "הרבה מזה נובע מהתרבות שלנו" מאמין ביזארי.

מדובר במהלך היסטורי, לא פחות (צילום: Pietro D'Aprano; Getty Images)

מדובר במהלך היסטורי, לא פחות (צילום: Pietro D'Aprano; Getty Images)

"עיתונאי שהגיע למשרדינו לאחרונה אמר לי: 'כולם פה מחייכים'. בגוצ'י יש לנו צוות נפלא. חייבים לתת לאנשים סביבך לקחת סיכונים, להעז, לעשות טעויות. לא יותר מפעם אחת! ולתת לכולם תחושה שהם יוצרים שינוי. הכל מתחיל ונגמר באנשים". ביזארי חשף גם שהחברה תתרום מיליון אירו ליוניצף, למטרת קידום והעצמת ילדות.

"אני מקווה שההחלטה שלנו להחליף את הפרווה בחומרים סינתטיים תחלחל ותשפיע על בתי אופנה נוספים" אומר ביזארי. "לגוצ'י יש נראות עצומה בימינו, המותג כל כך ידוע ומצליח, ועלינו להשתמש בכוח הזה באופן חיובי".

לטובת המבוהלים, שחוששים שכמה מפריטי גוצ׳י הפרוותיים הקלאסיים שלהם ייעלמו, אפשר לנשום לרווחה. מיקלה וביזארי מבטיחים שלא תשימו לב להבדל, ותוכלו ליהנות מאותו הלוק עם קצת פחות רגשות אשמה.

ותודה לצעירים שעובדים בגוצ'י (צילום: יח"צ)

ותודה לצעירים שעובדים בגוצ'י (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה