דונה קארן מגנה על ויינשטיין: נשים שמוטרדות מינית מבקשות את זה

בצעד מאוד לא אופייני לרוח התקופה, מעצבת האופנה הנחשבת יוצאת להגנתו של המפיק ההוליוודי הארווי וינשטיין, וטוענת כי כל אותן נשים שמתלוננות על הטרדות מיניות צריכות לחשוב על מה הן לובשות ואיך הן מציגות את עצמן בפני גברים. כמובן שהתגובות נגדה לא איחרו לבוא וקארן נאלצה לצאת בהצהרה כי דבריה הוצאו מהקשר

מאת  | ‏ 10 אוקטובר 2017

דונה קארן, מה נסגר איתך? (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)

דונה קארן, מה נסגר איתך? (צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)

אחרי עשורים בהם מקרים של תקיפות, הטרדות מיניות ושאר ירקות שמתבססים על אפליה על רקע מיני ומגדרי הושתקו בהוליווד, בשנים האחרונות יותר ויותר שחקניות לא מפחדות לסתום את הפה מחשש שזה יעלה להן בקריירה. האחרון להיחשף כמטריד סדרתי הוא המפיק הארווי ויינשטיין בן ה-65, שעל פי העדויות שילם לאורך השנים למוטרדות – ביניהן עובדות שלו ושחקניות כמו אשלי ג'אד ורוז מקגוון, על מנת להשתיקן.

בעוד חלק מחברותיו המפורסמות של ויינשטיין גינו בפומבי את מעשיו, כמו מריל סטריפ וג'ודי דנץ', מעצבת האופנה דונה קארן בחרה בגישה קצת אחרת ומאוד מנותקת מרוח התקופה.

מסתבר שהם חברים טובים. וינשטיין וקארן בצילום מ-2007 (צילום: AP Photo/Rick Maiman, File)

מסתבר שהם חברים טובים. וינשטיין וקארן בצילום מ-2007 (צילום: AP Photo/Rick Maiman, File)

בניסיון להגן על ויינשטיין וכן על אשתו, מייסדת בית האופנה מרקזה, ג'ורג'ינה צ'אפמן, קארן אמרה בראיון על השטיח האדום ועם חיוך ענק, שאולי כדאי לקורבנות של ויינשטיין – ולנשים בכלל – לחשוב על איך הן מציגות את עצמן.

"האם אנחנו מבקשות את זה כשאנחנו מציגות לראווה מיניות וחושניות? צריך להסתכל על מה קורה בעולם ואיך נשים מתלבשות ולשאול מה הן מבקשות כשהן מתלבשות באופן כזה. מה הן מבקשות? צרות".

לא דונה, נשים לא "מבקשות את זה" (צילום: Dominique Charriau/Getty Images for PR Consulting )

לא דונה, נשים לא "מבקשות את זה" (צילום: Dominique Charriau/Getty Images for PR Consulting )

ההערות של קארן לא עברו בשתיקה, כמובן. מקגוון כתבה בטוויטר כי היא "טינופת בשמלה מפוארת" ומיה פארו הכריזה שלא תלבש יותר את בגדיה של המעצבת. הסערה לא הותירה לקארן ברירה אלא להתנצל על דבריה.

בהודעה רשמית היא כתבה שדבריה הוצאו מהקשר, ושהיא כמובן מגנה הטרדות ותקיפות מיניות ומצטערת עבור כל אישה שנאלצה לחוות אותן.

יחד עם זאת, הקטע המצולם בו היא חוזרת שוב ושוב על הגישה המיושנת שנשים מזמינות תקיפות באמצעות הלבוש שלהן או החצנת המיניות מדבר בעד עצמו, וסביר שההתנצלות לא תתקן את הנזק. כעת רק נותר לראות אם הוא יתבטא על השטיח האדום או במכירות של אימפריית האופנה המצליחה שלה.

וינשטיין עם אשתו, מעצבת האופנה מאחורי "מרקזה", ג'ורג'ינה צ'פמן (צילום:  Andrew Toth/Getty Images)

וינשטיין עם אשתו, מעצבת האופנה מאחורי "מרקזה", ג'ורג'ינה צ'פמן (צילום: Andrew Toth/Getty Images)

השאירו תגובה