לא תאמינו למה שושבינות תמיד לובשות שמלות תואמות

אם גם אתם תמיד תהיתם למה כלות מבקשות מחברותיהן השושבינות להתאים ביניהן את השמלות, לאינטרנט יש את התשובה – מסתבר כי מדובר במנהג עתיק יומין בעל שורשים מיסטיים שהחל עוד בתקופת האימפריה הרומית. לזה, האמת, לא ציפינו

מאת  | ‏ 12 יולי 2017

שושבינות שמתלבשות יחד, נשארות יחד? לא בטוח במקרה של Girls (צילום: HBO)

שושבינות שמתלבשות יחד, נשארות יחד? לא בטוח במקרה של Girls (צילום: HBO)

להיות שושבינה זה כבוד גדול, אבל התפקיד הבכיר הזה נושא גם לא מעט אחריות ומביא עמו (קצת כמו עבודה בשכר מינימום) קוד לבוש ברור ולפעמים אפילו מדים. בחו"ל הנושא הזה יותר מובהק מאשר בישראל. בארה"ב, למשל, השושבינות יכולות להגיע בקבוצה של עד עשר בנות ולקבל מהכלה שמלה זהה לכולן, באותו הצבע ובאותה הגזרה, בלי הרבה יכולת מיקוח ואמירה.

נהוג לחשוב שהסיבה לכך שהשושבינות לבושות בתיאום היא אסתטית: הן מופיעות ברוב התמונות של החתונה, וכשהן נראות כמעט אותו הדבר נוצר מראה אחיד ותומך ש"מרים" ללבן והשחור של החתן והכלה, בדיוק כמו זרי פרחים ברקע. אבל על פי תחקיר של Refinery29 ו-Buzz60, מסתבר שמדובר במנהג עתיק במיוחד, עוד לפני שהיו צלמי חתונה או מצלמות בכלל.

ברומא העתיקה, כך נחשף, נהגו להלביש את כל השושבינות בבגדים תואמים, וגם את הכלה. כולן לבשו את אותה השמלה ממש, זאת על מנת להגן על הכלה שאיש לא יחטוף אותה, לא בן אנוש ולא רוח רעה, קצת כמו הזברות בטבע, המסתובבות בדבוקה אחת המבלבלת טורפים.

עם הזמן ביקשו הכלות לייחד את עצמן ביומן הגדול, בעוד שהשושבינות ממשיכות להתנהג כשומרות סף וממונות על כל צרכיהן הרגשיים והחומריים. איכשהו כיום נראה שהמנהג מאפשר לכלה, רק ליום אחד, להבטיח שהיא נראית הרבה יותר טוב מכל חברותיה.

אגב, גם לשושבינים היה תפקיד פעם, כזה שלא קשור במועדוני חשפנות מפוקפקים. בתקופות קדומות נהוג היה לשמור את האויבים קרובים, ולכן היה החתן בוחר בגבר הרווק ה"מאיים" עליו, על מנת להבטיח שלא יגנוב לו את הכלה.

מעניין לראות שאמנם הפחד מחטיפות, שדים ורוחות שכח מעט, אבל היצריות והרגשות העזים סביב כל האירוע הזה לא פחתו אפילו במעט.

השאירו תגובה