ירושלים זה קאן: מירי רגב היא לא היחידה שמדגמנת שמלות מחווה

מירי רגב הפתיעה הלילה את העולם, וגם אותנו, עם שמלת ירושלים של זהב שלבשה על השטיח האדום של פסטיבל קאן. אבל עם כל הכבוד לשרה, כבר ראינו שמלות מחווה דומות בעבר

מאת  | ‏ 18 מאי 2017

ירושלים של זהב (צילום: אלי סבתי)

ירושלים של זהב (צילום: אלי סבתי)

מירי רגב היא פוליטיקאית, וככזו היא ידועה בהצהרות הנחרצות ובהבעת העמדה הקולנית שלה. גם אתמול, על השטיח האדום של פסטיבל קאן, היא לא חסכה במסרים והופיעה בלוק שבלתי אפשרי להישאר אדישים אליו. אחרי שבשנה שעברה הפתיעה לטובה ורשמה הופעה מדויקת במיוחד בשמלה שחורה ומלוטשת של דרור קונטנטו, השנה רגב החליטה ללכת על קו קצת שונה והופיעה להקרנת הסרט הפותח של הפסטיבל, "הרוחות של ישמעאל" כשהיא לובשת את ירושלים למרגלותיה.

לפי השרה, השמלה היא מחווה למלחמת ששת הימים: "השנה אנחנו חוגגים 50 שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים. במעמד זה, בו הגענו להציג את נופיה וכישרונותיה של מדינתנו, אני גאה לחגוג את נקודת ציון היסטורית וחשובה זו, דרך אמנות ודרך אופנה", היא אמרה.


לצורך הביצוע פנתה רגב למעצב אביעד אריק הרמן, שהוציא את החזון של מירי לפועל בצורה מפורשת למדי. האאוטפיט המוזהב עשוי ברוקד שזור בחוטי זהב ועליו הדפס קו הרקיע של ירושלים העתיקה, אותו יצר המעצב בוריס סולטנוב. חלקה העליון של השמלה עשוי בד רשת ועליו עיטור קריסטלים, אבני חן וריקועי מתכת.

זאת לא הפעם הראשונה שבה אנחנו נתקלים בשמלה שהסאבטקסט שלה מסרב להישאר בין השורות. זכורה במיוחד זו שלבשה רנא רסלאן לתחרות מיס יוניברס, בצבעי דגל ישראל ועם מגן דויד מתנוסס בפרונט. גלית לוי, שעיצבה אותה, יצרה גם גרסה בומבסטית אף יותר ועליה מפת הארץ והכיתוב "Israel". לכבוד יום הולדתו של שמעון פרס ז"ל היא השיקה שמלה נוספת בסגנון, אותה הציגה לעולם רוסלנה רודינה, הפעם עם תמונתו של הנשיא לשעבר ולצידה הכיתוב "Love Peres".

גם הרמן עצמו עיצב בעבר שמלות דומות לתחרות מיס יוניברס. את המתחרה מטעם אוסטריה הוא הלביש בשמלה ועליה הפריים האייקוני מהסרט "צלילי המוסיקה" על רקע ההרים, ואת זו של שוודיה בשמלה נסיכתית ועליה קולאז' של תמונות. מה רע באלבום?

עשתה את זה קודם (צילום: ברק פכטר)

עשתה את זה קודם (צילום: ברק פכטר)


 

A post shared by Galit Levi (@galitlevii) on

 

A post shared by Galit Levi (@galitlevii) on

השאירו תגובה