יש לך קצת קפה על החולצה: "סטארבקס" נכנסים לאופנה

ולא רק הם: בקבוקי מים ממותגים | וודקה מעוצבת | קופסאות עוגיות במהדורה מוגבלת | הלכנו להיזכר בשיתופי הפעולה המוצלחים בין עולם האופנה לעולם האוכל ויצאנו עם תיאבון לדברים יפים | לאכול עם העיניים

מאת  | ‏ 24 ספטמבר 2011

300 ש"ח על טי שירט עם כתמי קפה. החולצה של אלכסנדר וונג ל"סטארבקס"

300 ש"ח על טי שירט עם כתמי קפה. החולצה של אלכסנדר וונג ל"סטארבקס"

זה היה כנראה רק עניין של זמן עד שענקית הקפה "סטארבקס" תרכב גם היא על גל שיתופי הפעולה. השבוע השיקה הרשת ליין טי-שירטים שעוצבו עבורה על ידי סופרסטארים מעולם האופנה, בראשם המעצב הניו יורקי חביב התעשייה, אלכסנדר וונג. אל וונג הצטרפו המעצב בילי ריד והמעצבת סופי טאלט, כל אחד מהשלושה עיצב חולצה לרשת בתי הקפה בהשראת המותג "סטארבקס". החולצות יימכרו ברשת בתי הכלבו "נורדסטרום" בארצות הברית, ולמרות שמדובר בטי-שירט פשוטה למדי, שהיא למעשה, איך לומר – פרסומת, התענוג יעלה לכם לא פחות מ-85 דולר לחולצה.

שיתופי פעולה בתוך עולם האופנה הם כבר עניין שגרתי – רשתות אופנה שמחפשות ליצור באזז ולמשוך קהל חוברות למעצב או סלבריטי על מנת שזה יעצב עבורן קולקציית קפסולה ייחודית. כשהחיבור מוצלח, הקולקציה אוזלת מהמדפים תוך שעות ספורות. לאחרונה נראה כי גם חברות אוכל והמשקאות הבינו את כוחם של מוצרים ממותגים עליהם חתום מעצב על, ולאט לאט צצים יותר ויותר שיתופי פעולה בין עולם האופנה לעולם האוכל.

בקבוק בעיצוב איסי מיאקי ל"אוויאן"

אין הרבה דברים יותר אלגנטיים ממים. בקבוק של "אוויאן" בעיצוב איסי מיאקי

| לגרפלד עושה קוק |

חברות המשקאות היו בין הראשונות לחבור למעצבי העל ולהשיק בקבוקים ממותגים היטב ומתומחרים בהתאם, שחלקם אף הפכו לפרטי אספנות. כבר ב-2008 חבר מותג המים "אוויאן" למעצב הקוטור כריסטיאן לקרואה, שעיצב עבור המותג בקבוקי זכוכית פרחוניים. אחריו, שיתפו פעולה עם "אוויאן" גם ז'אן פול גוטייה והמעצב היפני איסי מיאקי.

קרל לגרפלד במהדורה מוגבלת ל"קוקה קולה"

קרל לגרפלד אחרי שהשיל 45 קילו ממשקלו. מהדורה מוגבלת ל"קוקה קולה"

קרל לגרפלד במהדורה מוגבלת ל"קוקה קולה"

כבר שנה שנייה ברציפות. מהדורה מוגבלת של קרל לגרפלד ל"קוקה קולה"

חוץ ממים, המשקה אולי הפופולרי ביותר בתחום האופנה הוא הדיאט קולה. בשנתיים האחרונות, המעצב קארל לגרפלד, שכבר חבר לחברות רבות, עיצב שתי מהדורות מוגבלות של בקבוקי דיאט קולה. לגרפלד שב-2001 השיל כ-45 קילו ממשקלו, ידוע כחובב מושבע של המשקה הדיאטטי ולכן עיצוב הבקבוקים דווקא על ידו היה צעד מתבקש של המותג. בעבר, חברו ל"קוקה קולה" גם מעצבת התלבושות פטרישיה פילד, המעצב רוברטו קאוולי ואחרים.

ולא רק בגזרת המשקאות הקלים, מותג הוודקה "אבסולוט" אשר ידוע במיתוג הייחודי שלו ובשיתופי פעולה עם אמנים, חבר גם למעצבי אופנה לעיצוב בקבוקי הוודקה. בין המעצבים ששיתפו פעולה עם המותג – סטלה מקרטני, גארת' פו, טום פורד וז'אן פול גוטייה. גם קונדיטוריית הבוטיק הצרפתית, "לה דורה", שידועה בעיקר בזכות עוגיות המקרון הצבעוניות, חברה אף היא למעצבי אופנה ליצירת מוצרים במהדורה מוגבלת. המעצב הבריטי מת'יו וויליאמסון עיצב עבור הקונדיטוריה קופסאות מתנה מהודרות וצבעוניות לכבוד שבוע האופנה בלונדון שיתאימו בעיקר לנשות החברה הפוקדות את המקום. לפניו עשו זאת גם מותג האופנה האיטלקי "מארני", המעצב כריסטיאן לובוטין והמעצב ג'ון גליאנו. כי אתם יודעים איך זה, דברים יפים תמיד הרי נמשכים זה לזה.

גארת' פיו לוודקה "אבסולוט"

הצליח להביא את הסטייל שלו גם לבקבוק. גארת' פו לוודקה "אבסולוט"

קופסת מקרון של מת'יו וויליאמסון ל"לה דורה"

הקינוח האולטימטיבי לשבוע האופנה. קופסת מקרון של מת'יו וויליאמסון ל"לה דורה"

מקרונים של גליאנו

המקרונים של לה דורה וגליאנו. לא בטוח שהיום הוא היה זוכה לשת"פ כזה

המקרונים של לובוטין ומארני

עשו זאת גם. קופסאות המקרונים של לובוטין ומארני

השאירו תגובה

 

  • אם ממש בא לך את יכולה לחפש באייביי את הבקבוקי קולה האלה של Karl Lagerfeld …
    ואהבתי את הכתבה, המקרונים האלה נראה טעיםם :D עושה חשק 

    מאת: רוני :) |‏ 25 בספטמבר 2011 | 10:19
  •  יש אפשרות אולי במקרה!?להשיג אחד כזה???

    מאת: בלונדה |‏ 24 בספטמבר 2011 | 13:20