לואי ויטון עושים מונה ליזה והעולם סוער

ג'ף קונס, האמן המצליח ביותר בעולם, חבר ללואי ויטון לקולקציית קפסולה מיוחדת במינה שעושה כבוד למאסטרים הגדולים של תולדות האמנות. עכשיו תוכלו ללכת עם המונה ליזה לסידורים בשישי או להוציא את ונוס ומרס לערב סוער על הבר. פריטי אספנות, הדור הבא

מאת  | ‏ 13 אפריל 2017

ג'ף קונס עם תיק לואי ויטון שעיצב (צילום: לואי ויטון)

ג'ף קונס עם תיק לואי ויטון שעיצב (צילום: לואי ויטון)

אומרים שבכל שנה פוחתים מספר המבקרים במוזיאונים הגדולים בעולם. בדיוק בגלל זה חבר האמן האמריקאי ג'ף קונס לבית האופנה לואי ויטון ויצר ליין תיקים שמבקש להנגיש את האמנות ההיסטורית, להוציא אותה לרחובות ולהפוך אותה שוב לפריט נחשק.

שיתוף הפעולה החדש בין האמן הפופולרי לבית האופנה הוותיק לקח כמה מהיצירות המפורסמות ביותר בתולדות האמנות, הדפיס אותם על תיקים ואקססוריז, ועם כיתוב זהוב וגדול ממדים שזועק "רובנס" או "דה וינצ'י", נוצרו פריטי אספנות מסוג חדש.

קונס ידוע בחיבתו לקיטש ומואשם דרך קבע בניכוס תרבותי כזה או אחר בעבודותיו. אבל לדבריו, בשיתוף הפעולה הזה הוא מנסה להפוך את המאסטרים הגדולים, בדיוק כמו אנדי וורהול בשעתו, למוצרים שכל אחד חושק בהם.

"בעבודה על זה הרגשתי פוטנציאל ואת הרצון לחלוק את הדימויים האלה עם קהילה רחבה" מסביר קונס לטלגרף הבריטי. "אני מאמין שיהיו תגובות מאנשים שיהיה להם קשה עם זה שאנחנו נכנסים לממלכה קדושה. אנחנו עושים דברים שעשויים להיתפס כלא תקינים, אבל אם נקבל תגובות קשות נדע שעשינו משהו נכון".

היצירה של טיציאן תראה סוף סוף אור יום (צילום: לואי ויטון)

היצירה של טיציאן תראה סוף סוף אור יום (צילום: לואי ויטון)

למרבה ההפתעה, ניקולה גסקייה, המנהל האמנותי של לואי ויטון בשנים האחרונות, לא היה שותף לליין של קונס. הייתה זו דלפין ארנו, בתו של מנכ"ל LVMH (התאגיד המחזיק בלואי ויטון) שביקשה ליצור את הפרויקט המעניין ושנוי המחלוקת הזה.

משפחת ארנו היא אספנית אמנות ידועה, המחזיקה בלא מעט יצירות של קונס, כך שמדובר בידידות רבת שנים. מבחינת שני הצדדים, שיתוף הפעולה היה רק עניין של זמן. "בהתחלה חשבתי שיציעו לי לעצב שעון, אבל אז כשדיברו על תיקים חשבתי שזה יכול להיות נפלא". "יש לי הרבה נשים בחיי" מודה קונס, אב לשמונה ילדים, בהם שתי בנות, "ועכשיו היצירות שלי יוכלו להגיע לרחובות".

קונס הוא האמן החי המוכר ביותר כיום, ופסלו "כלב בלון אדום" נמכר בשנת 2013 במכירה פומבית תמורת 58.4 מיליון דולר. יחסית לזה, תיקי ויטון הם באמת זיל הזול. ועדיין, בהתחשב בעובדה שהמחירים מתחילים ב-14 אלף שקלים, לא כל אחד יוכל לנדנד את צייר הרנסנס טיציאן מהזרוע.

אבל אלה שכן, כמו הידידים היפים והמפורסמים של לואי ויטון שהגיעו לחגוג את שיתוף הפעולה המרגש, נפגשו תחת המונה ליזה באולם המרכזי והפופולרי ביותר במוזיאון הלובר בפריז.

בין החוגגים, כולם לבושים ויטון, ויטון ועוד ויטון, אפשר היה למצוא את קייט בלנשט, קתרין דנב, קלואי סביני (קולית מאי פעם), קיארה פראני, את כוכבות הקמפיינים האחרונים – ג'ניפר קונלי, מירנדה קר ומישל ויליאמס, ואפילו את הזוג הנוצץ ג'ניפר אניסטון וג'סטין ת'ורו. אם לשפוט על פי התיוגים שמתחילים לשטוף את האינסטגרם – מדובר בשת"פ מבטיח ביותר.

קתרין דנב כבר קיבלה תיק (צילום: AP)

קתרין דנב כבר קיבלה תיק (צילום: AP)

להחזיק את מונה קרוב אליכן (צילום: AP)

להחזיק את מונה קרוב אליכן (צילום: AP)


 

A post shared by Aimee Song (@songofstyle) on

 

A post shared by Natalia Vodianova (@natasupernova) on

 

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on

השאירו תגובה

 

  • שת"פ ערסי שחבל על הזמן. אם לא היה שם את השמות של הציירים על התיקים עוד איכשהו.

    מאת: רוני |‏ 16 באפריל 2017 | 23:40