"קייט מידלטון לבשה שמלה שלי והרסה לי את העסק"

אי אפשר לשכוח את שמלת האירוסין האייקונית שלבשה קייט מידלטון כשהודיעה לעולם שהיא מתחתנת עם הנסיך ויליאם. כמה דקות אחרי שהתמונה עלתה לאוויר, הטלפון בסטודיו של דניאלה הלייל (למותג איסה) קרס מעודף הזמנות. לצד השמחה והגדילה הגיעה גם הקריסה הגדולה

מאת  | ‏ 21 פברואר 2017
השמלה הכי מדוברת בטקס הכרזת האירוסין של קייט מילדטון (צילום: גטי אימג'ס)

השמלה הכי מדוברת בטקס הכרזת האירוסין של ויל קייט (צילום: גטי אימג'ס)

להשפעה של קייט מידלטון על עולם האופנה הוקדשו כבר אלפי כתבות ובכל פעם שלובשת בת המלוכה האהודה ביותר בגד שלא נוצר במיוחד בשבילה, אותו פריט מיד נחטף מהמדפים, לפעמים תוך דקות ספורות. לתופעה קוראים ׳אפקט קייט׳, וכל מעצבי העולם, בעיקר הפחות מוכרים שבהם, חולמים בלילות שהדוכסית תבחר ללבוש פריט בעיצובם ובכך תזניק אותם לתהילה. כעת מסתבר שלאפקט קייט יש גם תופעות לוואי פחות רצויות. המעצבת דניאלה הלייל זכתה לכך שמידלטון תלבש שמלה שלה, ואומרת: ״אפקט קייט עשה אותי והרס אותי״.

דניאלה הלייל הברזילאית הייתה מהמעצבות הלונדוניות החמות ביותר, ובעלת הלייבל איסה, שהלביש מפורסמות רבות, ביניהן ג׳ניפר לופז, קיילי מינוג, מדונה, אליזבת הרלי ועוד רבות. קייט מידלטון, האישה המפורסמת ביותר בממלכה, התאהבה בשמלות הנשיות והמחמיאות של הלייבל. לאחר עלייה מטאורית לפסגה, הגיעה נחיתה לא פחות מטאורית, התרסקות, אחריה לקחה שנתיים הפסקה מהכל והיום יש לה לייבל חדש: Dhela, והרבה מסקנות על החיים. ״התחלתי לעצב בשאיפה לגרום לנשים להרגיש יפות״, היא אומרת בראיון לדיילי מייל. ״יצרתי בגדים שעוברים בקלות מיום לערב בהצלחה רבה״.

הייתה תקופה שקייט לבשה כמעט רק שמלות של איסה (צילום: גטי אימג'ס)

הייתה תקופה שקייט לבשה כמעט רק שמלות של איסה (צילום: גטי אימג'ס)

״אני מנסה לחשוב על הרגעים הטובים״, היא מסבירה, ״איסה היתה הצלחה עצומה ועבדתי קשה כדי לבנות את הלייבל. הבגדים היו יפים והייתי ברת מזל. הלקוחות היו נאמנות. מדונה הייתה קונה ארונות שלמים של בגדים, סקרלט ג׳והנסון גילתה את הלייבל וגם ג׳ניפר לופז התאהבה. קירה נייטלי וג׳ניפר האדסון, סוקי ווטרהאוס, אווה מנדז והאחיות דלאל, כולן לבשו איסה וזה היה נהדר״. בית האופנה היה בשיא ועמד על שווי של 130 מיליון שקלים ואז הגיעה קייט. ״קייט מידלטון קנתה את שמלת הדגל שלנו בכל הצבעים, ולבשה שמלת מעטפת כחולה שלנו להצהרת האירוסין הפומבית שלה. כשקייט לבשה את השמלה, הכל השתנה. כמו צונמי. לא היה לי מושג שהיא תלבש את השמלה לאירוע החשוב הזה".

"לא הייתה לנו טלוויזיה בסטודיו, אבל בשעה ארבע הטלפונים התחילו לצלצל ולא הפסיקו. זה היה טירוף. תוך חמש דקות השמלה הייתה סולד אאוט. מכרתי 1,110 שמלות כאלה לנימן מרקוס בניו יורק והיא הייתה מבוססת על עיצוב של סבתא שלי שהייתה תופרת קוטור. קייט לבשה איסה עוד כמה שנים, הייתה לקוחה נפלאה והשמלות ישבו עליה נהדר. אבל ההתרסקות של הלייבל היתה קשורה חד משמעית לאפקט קייט״.

אפילו לבשה אותה לצד המלכה (צילום: גטי אימג'ס)

אפילו לבשה אותה לצד המלכה (צילום: גטי אימג'ס)

הלייל מסבירה את ההתרסקות מהנקודה הגבוהה והחלומית ביותר: ״מהיום ההוא המכירות הוכפלו, לא היה לי מימון לייצור בסדר גודל כזה, הבנק סירב לתת קרדיט והמפעלים דרשו ממני כספים. הייתי זקוקה למשקיע״. המשקיעה שקפצה למים הייתה חברתה הטובה של הלייל, קמילה אל פאייד, בתו של המיליארדר המצרי מוחמד אל פאייד ואחותו של דודי אל פאייד שנהרג לצד אהובתו הנסיכה דיאנה בתאונה הנוראית ב-1997. ״אנחנו חברות כבר 19 שנה וזו נראתה כמו שותפות מצוינת. משפחת אל פאייד בדיוק מכרה אז את הארודס, ולקמילה היה הרבה ניסיון באופנה. בהתחלה הכל זרם טוב, אבל בשנת 2012 היא מינתה מנכ״ל חדש ובהמשך החליפה אותי כמעצבת ראשית במעצב בלו פרייה״. העסק נסגר שנתיים מאוחר יותר, והלייל רק עכשיו מתחילה להתאושש.

תסמיני כדור השלג שייצר אפקט קייט היו קשים, הלייל נזכרת. ״הייתי בסטרס והשיער שלי הלבין והתחיל לנשור. הייתי שבורה. היה לי עסק מצליח שבניתי בעצמי במשך שנים ואז צפיתי בו מתאדה. זה שבר את לבי. לקחתי שנתיים הפסקה מהכל והפסקתי לעצב. זה היה מכאיב מדי. כשחזרתי לעשות מה שאני אוהבת, הבנתי כמה התגעגעתי״. עכשיו מעניין יהיה לראות מה יקרה כשקייט מידלטון תבקש ללבוש את הבגדים של הלייבל החדש.

פיפה גם התלהבה מהמותג (צילום: גטי אימג'ס)

פיפה גם התלהבה מהמותג (צילום: גטי אימג'ס)

תוך דקות ספורות הטלפון בסטודיו קרס (צילום: גטי אימג'ס)

תוך דקות ספורות הטלפון בסטודיו קרס (צילום: גטי אימג'ס)

מה שהביא לצמיחה הכי גדולה, גרם לקריסה הכי גדולה (צילום: גטי אימג'ס)

מה שהביא לצמיחה הכי גדולה, גרם לקריסה הכי גדולה (צילום: גטי אימג'ס)

 

השאירו תגובה

 

  • שמלות "דודה"… אפילו לא אחת מהן חינם באמתחתי…

    מאת: קאמי |‏ 28 בפברואר 2017 | 15:28
  • קשקוש לא יודעת לקחת אחריות על החלטה עסקית אומללה – הייתה יכולה למכור סחורה בהתאם ליכולת, ולגדול לאט….ברגע שהחליטה להכניס משקיעה, כנראה בחוזה מאוד לא חכם – שהשאיר אותה בחוץ – היא אכלה אותה.
    שתלמד סתם בכיינית
    ואין לזה שום קשר לקייט.

    מאת: אחת העם |‏ 26 בפברואר 2017 | 22:12
  • שמלות סבתא.

    מאת: איילת |‏ 25 בפברואר 2017 | 13:37
  • אין קשר לקייט . בחורה שלא יודעת לנהל עסק .

    מאת: עינב כהן |‏ 22 בפברואר 2017 | 17:32
  • מוזר ולא מובן כשקונים משלמים מראש על המוצר לא???

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 22 בפברואר 2017 | 16:19
  • מי חיפש כסף קל? אישה שעבדה קשה כל השנים ובנתה סוג של אימפריה, צופה איך הכול מתרסק לה מול העיניים; איפה כפיות הטובה פה?! עבדה קשה והגיע לה להמשיך להרוויח ולגדול. ועל אף מחשבותיה, עדיין פירגנה לקייט ושמחה שהייתה לקוחה שלה. כנראה זו הייתה קללה במסווה של ברכה והיה עדיף שלא תקבל חשיפה כזאת גדולה.

    מאת: תמר |‏ 22 בפברואר 2017 | 15:44
  • כתבה מטופשת בשביל יחסי ציבור. אף אחד לא אמר לה להסכים להגדיל ייצור. היתה יכולה להמשיך בשלה ורק להעלות מחיר.

    מאת: היחצן הקטן |‏ 22 בפברואר 2017 | 15:22
  • מה גם שאם החברה הכי טובה שלה היא הבת של החבר של דיאנה היא לא כל כך רחוקה מהצלחת הזו. לא בדיוק בחורה רגילה שהצליחה

    מאת: אני |‏ 22 בפברואר 2017 | 13:54
  • השמלות ממש לא מחמיאות. אפילו קייט לא נראית טוב בשמלה הזו.

    מאת: מיטל |‏ 22 בפברואר 2017 | 08:26
  • איזו כתבה עקומה! זה לא קרה בגלל אפקט קייט. זה קרה משום שהיא לא הצליחה בעסקים! (גם אם לא באשמתה.) זה כמו לבוא ולבכות על כך שמייקרוסופט קנו את הסטארט-אפ שלי…

    מאת: מישי |‏ 22 בפברואר 2017 | 07:41
  • איזו כפיות טובה. ראית שאת לא מיצגת ככ הרבה אל תייצרי. מי שמחפש את הכסף הקל והמליונים שיפלו עליו שלא יתפלא שזה גדול מדי עבורו כשזה מגיע

    מאת: סכ |‏ 22 בפברואר 2017 | 05:36