נגמרה המסיבה: מותג שמלות הכלה "אושידה" על סף פירוק?
עובדות סלון הכלות היוקרתי מרחוב דיזנגוף הגישו לבית המשפט בקשה לפירוק החברה | הן טוענות להלנת שכר מתמשכת של כחצי מיליון שקל | גם המעצבת הפורשת לוסי דוד מודה כי חייבים לה כספים | החשש: 17 כלות עלולות להישאר ללא שמלה | "אושידה" בתגובה: "אף כלה לא תינזק"
"הם לקחו אימפריה ועשו ממנה בדיחה", אומרות עובדות בסלון הכלות "אושידה". אחרי שנתיים מלאות בתהפוכות, אחד ממותגי שמלות הכלה הבולטים בארץ, זה שאחראי בין השאר לשמלות הכלה של סלבריטאיות כמו יעל בר זוהר ומיכל ינאי – עומד ככל הנראה על סף סגירה.
שתיים מעובדות החברה הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוק החברה, בשמן של שבע עובדות, בטענה להלנת שכר. "היינו מקבלות צ'ק מהבעלים, הולכות לבנק ומגלות שהוא ביטל אותו", סיפרה אחת העובדות שביקשה להישאר בעילום שם. "בסוף זה היה מגיע לצעקות, וגם אז, הוא (הבעלים – גיא אוסי) היה נותן את כסף לאחת ואומר לה 'אל תגידי', הכל נעשה בשושו". העובדת מנסה להסביר מדוע נשארה בחברה בתנאים שכאלה, ותשובתה פשוטה: "אנחנו כל כך מסורות למקום, אחרי שנים של עבודה שם מה שהיה חשוב לי זה הכלות. התחייבתי בפניהן ולא רציתי שהן לא יקבלו את השמלה שלהן. בגלל שהבטחת את יושבת וסופגת".
| קחו את השמלות ותברחו |
שיא המשבר הגיע לאחרונה, עם ביקור של נושים בחנות בדיזנגוף. "הם באו ולקחו שמלות, אנחנו היינו בהלם. אז, לפני שבוע בערך ניר (הבעלים – ניר מזור) הופיע בחנות אחרי שלא ראינו אותו חודשים. הוא אמר לבנות: אין לי כסף לשלם לכן אבל חייבים לסיים את העבודה על השמלות שהוזמנו. בשלב הזה אני אמרתי 'עד כאן".
אחרי ביקור הנושים, העובדת מספרת כי החלה להזהיר את לקוחותיה: "אמרתי לכלות – קחו את השמלות שלכן ותברחו! שיהיו אצלכן בארון, אם יש תיקונים אני אבוא בהתנדבות לסיים אותם בבית, אבל שלא יישארו בחנות. מי יודע מה יקרה מחר". ברגע זה, תפירתן של 17 שמלות כלה לא הושלמה ולא ברור האם הכלות יקבלו לידיהן את השמלה שהזמינו ליום הגדול.
עורכי הדין מור סטולר ולב שניידר המייצגים את העובדות – תופרות, תדמיתניות, מעצבות ומוכרות – שטוענות להלנת שכר מתמשכת, טוענים בבקשת הפירוק כי הכספים שחייבת "אושידה" לעובדותיה מסתכמים בכחצי מיליון שקל, "מאז תחילת 2011 השכר משולם לסירוגין. צ'קים חוזרים ואז הבעלים מחליף חלק מהסכום במזומן", מספר עו"ד שניידר, "העובדות רואות את הלקוחות מגיעות לחנות, משלמות הון תועפות על שמלה, והכסף נבלע על ידי הבעלים".
| "היינו כמו משפחה" |
"אושידה" הוקמה ב-1992 ברחוב דיזנגוף בתל אביב על ידי המעצבת ריבה סמירה. בשנת 2009, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים, סמירה מכרה את המותג לאנשי העסקים גיא אוסי וניר מזור. לאחר העברת הבעלות הוחלט כי היא תעזוב את תפקידה כמעצבת השמלות הראשית, בעוזבה סמירה צוטטה כאומרת כי "תקעו לה סכין בגב". את מקומה של סמירה תפסה המעצבת לוסי דוד, שהחליטה לפני ארבעה חודשים אף היא על סיום עבודתה ב"אושידה". הבוקר היא אמרה ל-FF כי הסיבות לעזיבתה שמורות עמה, אך אישרה כי גם לה חייבים בעלי המותג כספים: "אני בקשר עם התופרות, ונמצאת באותו מקום שלהן, גם לי חייבים. היינו שם כמו משפחה ועצוב לי שהן יוצאות בידיים ריקות".
ניר מזור, מבעלי אושידה, הדגיש הבוקר כי "כל הכלות יקבלו את השמלות שלהן". בתגובה רשמית שמסר נכתב כי "חברת אושידה נקלעה לקשיים כלכלים עקב טעויות ניהוליות של מנהלה הפעיל. החברה, בהוראה מפורשת של בעל המניות הנוסף, שלא עסק בניהולה, שמה לה למטרה שאף כלה אשר הזמינה שמלת כלה באושידה לא תינזק". מזור הוסיף כי ככל שזה תלוי בחברה כל שמלות הכלה שהוזמנו יסופקו ואמר כי הכלות עודכנו בעניין.
מדוע אני בעילום שם כי מכירה ולא מעויינת לכנס לכל מיני סיבות מדוע העסק הזה התרסק לפני מהשרות הייחס הגרוע פשוט מי שקנה את החברה עשה טעות פתלית אני פשוט מרחמת על כולם נניח שריבה היתה נשארת גם ככה העסק היה נופל אבל היא פשוט הצילו אותה היום היא מלכלכת עליהם כאילו זה בגללם היא תמיד דאגה שמפורסמים יעשו אצלה שמלות חינם וכלות ששילמו המון כסף התנהגה אליהם כמו לזבל שיהיה בהצלחה לכלות אני מקווה שהם לא יצאו בלי השמלות לפחות בזה תהיו בני אדם
מאת: עילום שם | 16 בספטמבר 2011 | 12:20היחס פשוט מזעזע!!
מאת: רון | 14 בספטמבר 2011 | 08:41אם כלה רוצה להרגיש דחויה, לא מיוחדת ושמסתכלים עליה מלמעלה – זה המקום!
אז מה אם היא מעצבת שמלות?!? זה לא נותן לה שום רשות להתנהג בגסות!
לקח לעתיד, להתנהג בצניעות,להתנהג יפה לכל לקוחה ולא להרים את האף.
What goes oround come back oround!!
היחס פשוט מזעזע!!
מאת: רון | 14 בספטמבר 2011 | 08:39אם כלה רוצה להרגיש דחויה, לא מיוחדת ושמסתכלים עליה מלמעלה – זה המקום!
אז מה אם היא מעצבת שמלות?!? זה לא נותן לה שום רשות להתנהג בגסות!
לקח לעתיד, להתנהג בצניעות,להתנהג יפה לכל לקוחה ולא להרים את האף.
What goes oround come back oround!!
אין על השימלת כלה שהיא עיצבה לי ב-1997, עד היום אני אוהבת אותה.
מאת: שני | 13 בספטמבר 2011 | 22:45הכרתי לא מעט כלות לעתיד שיצאו משם בוכות ובהרגשה רעה בלי אפילו להזמין שמלה! כשליוויתי את גיסתי למציאת כלה הייתי עדה ליחס הלא יאמן ולתחושה הרעה שהם נותנים לכלות (מרגע הכניסה לסלון).
מאת: יעל | 13 בספטמבר 2011 | 21:25סלוני כלות לימדו את הלקח (וכל עסק באשר הוא עסק…): גם מותג יציב ובעל שם יכול ליפול תדאגו שהשתן לא יעלה לכם לראש ותדאגו ללקוחות שלכם כי אחרת זה יעלה לכם בעסק!