רגע לפני ההשבעה: איוונקה טראמפ עוזבת את תעשיית האופנה

דובר מטעם המותג "איוונקה טראמפ" הצהיר כי איוונקה תעזוב את תפקידה בחברה הנושאת את שמה. הסיבה: ככל הנראה תעבור לעבוד לצד אביה ובעלה בפוליטיקה. טראמפ נפרדת מתעשיית האופנה אבל המותג שלה לא עומד להיסגר במקביל היא ומשפחתה עוברים לגור בוושינגטון צמוד לבית הלבן. זה הולך להיות מעניין

מאת  | ‏ 11 ינואר 2017
איוונקה טראמפ. עוזבת לטובת עבודה עם אבא בבית הלבן (צילום: גטי אימג'ס)

איוונקה טראמפ. עוזבת לטובת עבודה עם אבא בבית הלבן (צילום: גטי אימג'ס)

עלה התאנה של דונלד טראמפ מבחינת הצעירים הייתה ללא ספק בתו איוונקה שבקריירה המשגשגת שלה כמעצבת ופשניסטה תמיד הרימה לנשים ולמעמדן ובייחוד לנשים עובדות. עם בחירתו של אביה למנהיג השמרנים בארה״ב, וסביב הבחירות, החלה איוונקה לסבול מהשנאה אליו, ואפילו נוצרה מחאה שקראה לנשים להצביע בארנק ולא לשלשל עוד מטבעות לכיס המתפקע של משפחת טראמפ. עכשיו, רגע לפני מינויו של אביה לנשיאות, מודיעה איוונקה שהיא פורשת מהלייבל שלה.

דובר מטעם החברה הצהיר כי איוונקה תעזוב את תפקידה בחברה הנושאת את שמה ותעזוב גם את תפקידה הבכיר בחברה של אביה. במקביל למותג איוונקה עבדה בעשור האחרון כסמנכ״ל פיתוח ורכישות בחברת טראמפ העולמית. בנוסף, היא עתידה למכור את כל מניותיה בחברה. כהמשך ישיר היא ומשפחתה עוברים לגור בוושינגטון לא רחוק מהבית הלבן. הוויתור הזה שעושה איוונקה הוא גם למען בעלה, ג׳ארד קושנר, שקיבל את תפקיד היועץ הבכיר בממשל טראמפ. ניסיון העבר של קושנר מגיע מתחום הנדל״ן והעיתונות. משפחתו היא הבעלים של העיתון "ניו יורק אובזרבר". גם קושנר צפוי להודיע על נסיגה מעסקיו הרבים בקרוב.

 עם בעלה. צועדים לעולם הפולטיקה (צילום: גטי אימג'ס)

עם בעלה. צועדים לעולם הפולטיקה (צילום: גטי אימג'ס)

הוויתור של איוונקה על עסקיה מכין אותה לקבל תפקיד מפתח בממשל של אבא, לצדו של בעלה, ואכן לא סביר שתוותר כל כך בקלות על הלייבל שלה ללא סיבה טובה מאוד. אחרים מאמינים בתאוריה אחרת שאומרת שמפני שאשתו של טראמפ, מלניה, מסרבת לקחת על עצמה את תפקידי אשת הנשיא המסורתיים (ותגור בכלל בניו יורק) לא באמת נותרה לאיוונקה ברירה, ורבים מתפקידים אלה יעברו אליה.

איוונקה היא אשת עסקים מצטיינת, שהחלה לעבוד בגיל 23 והתקדמה בזריזות, אך היא וקושנר מעולם לא אחזו במשרות ציבוריות. בניגוד לבתו וחתנו, טראמפ עצמו טרם חשף כוונה לוותר על מניות או תפקידים בחברה הנושאת את שמו. האם לשלושה בת ה-35 עשויה להיות זו שמארחת את האירועים הגדולים בבית הלבן ונושאת נאומים מסביב לעולם. בינתיים ניתן לומר באופן מוחלט כי איוונקה תיפרד לפחות לארבע השנים הקרובות מעולם האופנה, על אף שהלייבל שלה אינו אמור לרדת מהמדפים.

תעזוב את המותג, אבל הוא לא ייסגר (צילום: מתוך האתר הרשמי)

תעזוב את המותג, אבל הוא לא ייסגר (צילום: מתוך האתר הרשמי)

דונלד כבר הצהיר בראיונות כי הוא רוצה את איוונקה שלו קרוב אליו. ״היא וג׳ארד הם שני אנשים מוכשרים מאוד והצוות שלי מנסה להבין את ההגבלות החוקיות. אני מאוד רוצה ששניהם יהיו מעורבים בממשל שלי. איוונקה היא אישה חזקה, ובנושאים של זכויות האישה וזכויות ילדים, אף אחד לא יוכל להשפיע יותר טוב ממנה״. טראמפ כבר מינה את שני בניו לקחת על עצמם את העסק המשפחתי, ונראה שהשטח מוכן על מנת שתקבל תפקיד מרכזי, שוב, אם יצליחו להתגבר על כמה משוכות משפטיות שמונעות נפוטיזם ישיר בבית הלבן. גם ג׳ארד לא אמור היה להיות מסוגל לקבל עליו את התפקיד, אבל העניין נפתר בקלות: הוא לא יקבל שכר על עבודתו. העבודה הזו, אגב, אמורה להתמקד בנו, ובסיטואציה הסבוכה במזרח התיכון. ״אשמח להיות זה שעשה שלום בין ישראל לפלסטינאים,״ אמר בראיון.

בינתיים עוברת המשפחה לבית צנוע בשווי 5.5 מיליון דולר בשכונה שקטה בוושינגטון די.סי, אותו רכשו לפני החגים. משעשע לגלות שהבית נמצא שני רחובות בלבד מביתם החדש של ברק ומישל אובמה, שעוברים לשם עד שסאשה תסיים את לימודיה בתיכון. למעשה, בסיטואציה כזו, יכולה תקשורת האופנה להוריד בשקט את הזרקור מהבית הלבן ולהעביר אותו לשכונה של איוונקה ומישל. זו עומדת להיות שכונה אופנתית במיוחד.

השמלות של איוונקה. מאד חזקה בקרב נשים צעירות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השמלות של איוונקה. מאד חזקה בקרב נשים צעירות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

האם המותג יחזיק בלעדיה? (צילום: מתוך האתר הרשמי)

האם המותג יחזיק בלעדיה? (צילום: מתוך האתר הרשמי)

עם אבא. צמודים צמודים (צילום: גטי אימג'ס)

עם אבא. צמודים צמודים (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה