הבריטים מוחים נגד מותג האופנה של אשת ראש הממשלה לשעבר

אחרי שדיוויד קמרון התפטר מתפקידו בעקבות הברקזיט, אשתו סמנתה התפנתה סוף סוף לקריירה הקודמת שלה – עיצוב אופנה. באביב הקרוב היא תשיק את Cefinn, המותג החדש שלה, הגורר ביקורות קשות על מחיריו הגבוהים במיוחד כשהוא מושק בתקופה לא יציבה בכלכלה הבריטית. "לראות את כל הכסף שלי מאבד את ערכו די מוציא את החשק משופינג" נכתב במאמר נוקב בעיתון הגרדיאן הבריטי. אם אין לחם, תקנו בגדים?

מאת  | ‏ 10 ינואר 2017
סמנתה קמרון לובשת Cefinn בעיצובה. מעניין מה היא חושבת על הביקורת החדשה? (צילום: ווג)

סמנתה קמרון לובשת Cefinn בעיצובה. מעניין מה היא חושבת על הביקורת החדשה? (צילום: ווג)

בתקופת כהונתו של דיוויד קמרון כראש ממשלת בריטניה, זכתה סמנתה קמרון ללא מעט תשומת לב בזכות הלבוש שלה שמעולם לא היה קונבנציונלי, ופעמים רבות אתגר את חוקי הטקס הנוקשים. כעת, לאחר התפטרותו של בעלה, היא יכולה לחזור לקריירה הקודמת שלה, והיא עושה זאת בענק עם לייבל אופנה חדש ויוקרתי.

אלא שהלייבל החדש, Cefinn, מציע בגדים שההמון הבריטי לא באמת יכול להרשות לעצמו, מה שמרגיז לא מעט אנשים, שמאמינים כי הסיבה שידם אינה משגת היא בזכות התנהלותו הפוליטית של בעלה, שהשאיר אחריו אדמה חרוכה.

סמנתה ודיוויד קמרון יחד עם ילדיהם ביומם האחרון בדאונינג 10 (צילום: גטי אימג'ס)

סמנתה ודיוויד קמרון יחד עם ילדיהם ביומם האחרון בדאונינג 10 (צילום: גטי אימג'ס)

ההחלטה לפתוח לייבל משלה אינה שרירותית עבור סמנתה קמרון. לפני שעברה להתגורר ברחוב דאונינג 10, הייתה המעצבת הראשית בלייבל היוקרה סמית'סון, והפכה מותג עור מעט מיושן לעדכני ומוביל, עם פריטים שהפכו בהדרגה לאיקוניים.

בזמן תקופתה כאשת ראש הממשלה קמרון לקחה על עצמה לקדם מעצבים בריטיים ועבדה עם מועצת המעצבים הבריטית על פרויקטים שונים. יש לה גם קשרים אחרים בתעשייה – אחותה אמילי שפילד היא עורכת בכירה בווג בריטניה, וכך קיבל המגזין את הראיון הראשון עם קמרון בנוגע למותג החדש. לווג היא סיפרה כי Cefinn אמור לשבת במרווח שבין המותג Joseph למותג Whistles, מה ששם אותו בטווח מחירים יוקרתי-בינוני. כ-1,400 שקלים לשמלה וכ-450 שקלים לחולצה.

אמילי שפילד, אחותה של סמנתה (משמאל) עם חברותיה לדסק ווג הבריטי - הצביעו להישאר באיחוד (צילום: אינסטגרם emilysheffielduk)

אמילי שפילד, אחותה של סמנתה (משמאל) עם חברותיה לדסק ווג הבריטי – הצביעו להישאר באיחוד (צילום: אינסטגרם emilysheffielduk)

"Cefinn הוא לייבל רדי-טו-וור מעודכן, שמייצר שמלות מעצבים מחויטות ופריטים שונים לנשים" כך מוגדר באתר הלייבל החדש, הנותן הצצה קטנה לעתיד לבוא ומבטיח כי המכירה תחל באביב 2017. ארבעים הפריטים שייוצרו ימכרו גם בנט-א-פורטה ובסלפרידג׳ס.

סמנתה מצהירה בכל הראיונות עמה כי היא מבינה ללבה של האישה המודרנית ויודעת בדיוק מהם צרכיה, שאין פה אגו בכלל אלא שליחות. קמרון חוזרת ואומרת כמה חשוב לה שהחצאיות שלה לא יעלו מעלה, שחולצות הכפתורים לא יחשפו שום דבר. ״הרגשתי שיש המון לייבלים אמריקאיים וצרפתיים שמייצרים בגדים מודרניים מדויקים, אבל אין לייבל בריטי כזה״ אמרה לווג, וגילתה שהקושי הגדול שלה היה להתנגד לדחף לעצב בגדים לעצמה, אלא כל הזמן לחשוב על נשים אחרות.

אף פעם לא התחשבה בקוד הלבוש הבריטי. סמנתה עם דיוויד בתקופת הכהונה (צילום: גטי אימג'ס)

אף פעם לא התחשבה בקוד הלבוש הבריטי. סמנתה עם דיוויד בתקופת הכהונה (צילום: גטי אימג'ס)

אלה שאינם נמנים בין תומכיה של "סאם קאם", מוחים ומצהירים שלא יעזרו עכשיו לחשבונות הבנק שלה ושל בעלה לתפוח על גבם, ושזה מזעזע שבתקופה בה הכלכלה הבריטית נמצאת במצוקה שלא ראתה שנים היא גובה יותר מאלף שקלים לשמלה. מי שהחליטה לקחת את המחאה אל הציבור הרחב היא הדלי פרידמן, כתבת האופנה של עיתון הגרדיאן הבריטי, שכתבה מאמר נוקב המנמק את הסיבות בגינן היא לא תוציא את כספה על בגדיה החדשים של קמרון.

"יש משהו בלראות את כל הכסף שלי מאבד את ערכו שמוציא את החשק לשופינג. אין לי ספק שקמרון אדם סימפטי, אלוהים יודע שהמאמרים עליה מספרים לי את זה מספיק פעמים. לעזאזל, רואים שהיא נחמדה, ואני כתבת אופנה, כך שאני שמחה לשפוט את הקנקן ולא מעבר לו, אני גם מאלה שמאמינות שחטאיו של בעל לא צריכים להשליך על האישה, ועדיין. עדיין. הסיבה היחידה שהיא מקבלת עכשיו יחסי ציבור מסוג כלשהו, והסיבה היחידה שבכלל יש לה עכשיו לייבל משלה היא הבעל שלה".

האם פשוט מדובר באישה מקושרת מאוד? (צילום: גטי אימג'ס)

האם פשוט מדובר באישה מקושרת מאוד? (צילום: גטי אימג'ס)

"בניגוד למה שהיא אומרת בראיונות השונים, יש דווקא המון אנשים בגילה שאין להם ניסיון באופנה אבל יודעים היטב איך אופנה צריכה להיראות ואיך שמלה יושבת. אף אחד מהם לא מחזיק בלייבל משלו. ׳כשסמנתה מחליטה לעשות משהו, שום דבר לא יעצור אותה׳, אומרת חברה שלה בראיון לווג. התשובה לכך היא, כן, יופי לה, אבל זה פחות קשור לאופי שלה ויותר לעובדה שהיא מקושרת. פחות קשה להגשים חלומות כשאמא שלך היא ברונית מאסטור, אביך ברון ובעלך היה ראש ממשלה".

״אנשים עשירים מתקדמים בקלות בבריטניה, זה לא חדש, נכון? השאלה האמיתית היא איך העובדה שסמנתה קמרון פותחת לייבל גורמת לי להרגיש, ולי היא גורמת לרצות לעבור לגור בהרים ולדחוף את הפרצוף בערימת עלים רטובים, וזה מפני שהכוכבות שלה קשורה רק לבעלה, שמורשתו היא העובדה שהימר בעתיד המדינה שלו באופן טיפשי מאין כמוהו כי חשב שכולם בכיס שלו".

זוגות שמתלבשים יחד, נשארים יחד (צילום: גטי אימג'ס)

זוגות שמתלבשים יחד, נשארים יחד (צילום: גטי אימג'ס)

ברור לכם שהבגדים יהיו סולד אאוט? (צילום: גטי אימג'ס)

ברור לכם שהבגדים יהיו סולד אאוט? (צילום: גטי אימג'ס)

בטח גם תשלח כמה פריטים לקייט (צילום: גטי אימג'ס)

בטח גם תשלח כמה פריטים לקייט (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה