סערת ניו באלאנס: ניאו נאצים מנכסים את המותג

רגע אחרי שדווח על שריפת נעלי ניו באלאנס בעקבות העובדה שהחברה הודיעה על תמיכתה בדונלד טראמפ, הסערה עולה שלב. הבלוגר הניאו-נאצי, אנדרו אנגלין, פרסם פוסט בבלוג הפופולרי שלו והכתיר את נעלי ניו בלאנס כנעליים הרשמיות של האיש הלבן. ״זה יהיה פנטסטי, נוכל לזהות אחד את השני על פי בגדי הספורט שלנו". בחברה מיהרו להגיב ולגנות את דבריו: "ניו בלאנס לא תסבול גזענות או שנאה משום צורה"

מאת  | ‏ 16 נובמבר 2016
מותג הספורט המדובר של השבוע

מותג הספורט המדובר של השבוע

רק דיווחנו כי ניו בלאנס הכניסה את עצמה למים רותחים, פלוס הצתות וזעם ציבורי כאשר הייתה לחברה הגדולה הראשונה שהצהירה כי היא תומכת בדונלד טראמפ לאחר הבחירות, והעלילה מסתבכת מעבר לכל דמיון. כפי שדיווחנו, הציבור לא שתק, ורבים הצהירו שלנצח ידירו רגליהם מהנעליים האייקוניות. אלא שלצד הזעם והאכזבה, מגזר אחד, מאוד ספציפי, התרוממה רוחו מההזדהות הפוליטית הזו: הניאו-נאציים.

לאחר מתקפת הצתות מתועדות שערכו לקוחות מאוכזבים בנעלי הניו בלאנס היקרות שלהם, כתב הבלוגר הניאו-נאצי אנדרו אנגלין פוסט בבלוג הפופולרי שלו, והכתיר את נעלי ניו בלאנס כנעליים הרשמיות של האיש הלבן ושל הניאו נאצים ברחבי העולם. אין ספק שזו איננה התמיכה שקיווה מתיו לברטון, סגן נשיא ניו באלאנס, להשיג כשאמר בראיון לוול סטריט ג׳ורנל כי הוא מצפה לדברים נפלאים מהנשיא הנבחר החדש. ״ממשל אובמה התעלם מאתנו, ולמען האמת, עם הנשיא הנבחר טראמפ אנו חשים שהדברים ילכו לכיוונים חיוביים יותר״, הוא הציטוט המדויק שהכניס אותו לצרה הזאת, ועכשיו נראה שזה באמת הפך לעניין של לבנים מול שחורים.

התמיכה של המותג בנשיא הנבחר הציתה את האש

התמיכה של המותג בנשיא הנבחר הציתה את האש

״אני בחור של נייקי, או שלפחות הייתי״, כתב אנגלין באתר האנטישמי הדיילי סטרומר (הקרוי על שם עיתון ׳דר סטרומר׳ הנאצי) המקדם את עליונות הגזע הלבן ואת האג׳נדה הרפובליקנית הקיצונית, ״הגיע הזמן להתאחד מאחורי ניו בלאנס. המעשה האמיץ שלהם הפך אותם עכשיו ליצרני הנעליים הרשמיים של המהפכה של טראמפ״. אנגלין הכריז כי נעלי ניו בלאנס הופכות עכשיו למדים הרשמיים. ״זה יהיה פנטסטי,״ כתב. ״נוכל לזהות אחד את השני על פי בגדי הספורט שלנו.״ כמה נח שהאות N המרוחה על כל הנעליים הללו מתאימה בדיוק לניאו-נאצים.

אחרי ההתבטאות של אנגלין, מיהרו ניו בלאנס לשחרר עוד הצהרה תקשורתית המנסה להשתחרר מאותה תמיכה נלהבת שהביעו מיד לאחר בחירתו של טראמפ. ״ניו בלאנס לא תסבול גזענות או שנאה משום צורה״, נכתב בהצהרה הרשמית של החברה שפורסמה בטוויטר. אנגלין מיד השיב בטוויטר שלו בטענה כי חשבון הטוויטר של החברה נפרץ על ידי מישהו שמנסה לחבל באג׳נדה הרפובליקנית של החברה.

בתקשורת מכירים היטב את אנגלין בן השלושים שמפרסם באתרו מאמרים אנטישמיים, מדווח על פשעים של שחורים נגד לבנים ומאמין בטיהור אתני. האתר יצר קבוצה גדולה וחזקה של תומכים קולניים. ״אני מאמין בדבר אחד פשוט מאוד,״ הסביר אנגלין ללוס אנג׳לס טיימס בשנה שעברה, לאחר שסיקרו את התופעה שיצר. ״אני מאמין שללבנים מגיע שתהיה להם מדינה משלהם".

התגובה המהירה של ניו באלנאס. ממש לא מוכנים לקחת חלק בגזענות הנאצית (צילום מסך טוויטר)

התגובה המהירה של ניו באלנאס. ממש לא מוכנים לקחת חלק בגזענות הנאצית (צילום מסך טוויטר)

המחאה עלתה שלב (צילום: מתוך טוויטר)

המחאה עלתה שלב (צילום: מתוך טוויטר)

השאירו תגובה