מסלול פנסיה: הדוגמן בן ה-80 שמשגע את העולם

הכירו את וואנג דשון - דוגמן, שחקן, די ג'יי ואמן מפורסם בסין שחגג לא מזמן יום הולדת שמונים. כעת המערב נחשף לסבא רב המעללים הזה, שמתהלך טופלס על המסלולים של שבוע האופנה כאילו מעולם לא שמע על ניתוח החלפת מפרקים. השבוע הניו יורק טיימס הקדיש לו כתבה שלמה והעולם משתגע. תיכף גם אתם

מאת  | ‏ 6 נובמבר 2016
וואנג דשון צועד על המסלול של שגואנג הו, שנה שעברה בשבוע האופנה של בייג'ינג (צילום: אימג'בנק/ Afp)

וואנג דשון צועד על המסלול של שגואנג הו, שנה שעברה בשבוע האופנה של בייג'ינג (צילום: אימג'בנק/ Afp)

אומרים שעולם הדוגמנות סגור ומסוג  ודלתותיו פתוחות רק בפני הצעירים, הבהירים והדקיקים, אבל בשנים האחרונות אנחנו עדים לרוחות של שינוי. רוח אחת כזו, חזקה ושובבה במיוחד, נושבת בתוך גופו האנרגטי של וואנג דשון, דוגמן, אמן, שחקן ודי.ג׳יי מצליח, וגם סבא אוהב, שחגג עכשיו יום הולדת 80. וואנג, הידוע בסין כ"סבא הלוהט ביותר", סולד מהגבלות הגיל וממשיך לחרוך את המסלולים בשבועות האופנה. כעת, לכבוד יום ההולדת, החליטו ב"ניו יורק טיימס" להקדיש לו כתבה ולסמן אותו רשמית כהשראה.

וואנג לא סולד מתשומת הלב. ״אני צריך להסתובב עם חלוק שרקומות עליו המילים ׳אריכות ימים׳״, אמר בבדיחות לדידי קירסטן טטלו, כתבת העיתון, ״ושתי נערות צעירות צריכות לעזור לי לשבת על כיסא עץ עתיק״. הוא אולי מתבדח, אבל הנושא קרוב ללבו. בשנה שעברה, כשעלה על מסלול התצוגות בשבוע האופנה הסיני ללא חולצה, יצר הגוף שלו סנסציה במדינה, והוא מצידו מרוצה מכך שאתגר את תפיסת הזקנה במדינתו.

אם לסבא היו שרירי דו ראשי (צילום: אימג'בנק/ Afp)

אם לסבא היו שרירי דו ראשי (צילום: אימג'בנק/ Afp)

בסין, רק כדי לסבר את האוזן, הזקנה מתחילה בגיל מוקדם יחסית, ונשים יוצאות לפנסיה בגיל 50 וגברים בגיל 60. יש הרבה כבוד כלפי הזקנים, ונהוג, כבר בגילאי הפרישה, לפנות אליהם כ"סבא" ו"סבתא" גם על ידי זרים וגם אם אין להם נכדים. וואנג חושב שכל זה הוא קשקוש גמור, ומנצל את תשומת הלב הפתאומית הזו כדי להביע דעה. ״דרך אחת לדעת אם אתה זקן או לא היא לשאול את עצמך האם יש לך אומץ לנסות משהו חדש,״ הוא אומר. ״הטבע קובע את הגיל, לא את הלך הרוח״.

וואנג לא מנסה להתחמק מהעובדה שהוא סב. להפך, הוא גאה מאוד בשני ילדיו ובנכדתו הקטנה, אבל מכנה את עצמו סב מסוג חדש, כזה עם אלפי אוהדים ברשתות החברתיות. ״סבא, אתה כזה לוהט״ כתבה לו משתמשת ברשת ווייבו הסינית, כשהעלה תמונה מחדר הכושר בלי חולצה כמו אחרונת הקרדשיאנס. וואנג שומר על גופו תמיד, ובא מעולם הספורט. הוא היה שחיין ואתלט בעברו, וגם היום שוחה כמעט ק״מ ביום.

לוהט שזה משהו (צילום: אינסטגרם jk_do_it)

לוהט שזה משהו (צילום: אינסטגרם jk_do_it)

הפלירטוט של וואנג עם עולם האופנה התחיל עוד בשנות השמונים, אז לימד, כשחקן ורקדן, צעידה על מסלול בבית ספר לאופנה בבייג'ינג. בהמשך החליט שהבגדים של הסיניים אינם מעודכנים, והחל להעלות בעצמו תצוגות אופנה, במסגרתן בחר את הבגדים הכי אקסצנטריים מבתי הכלבו הגדולים, והחליף בין המגדרים כשנתן לגברים ללבוש את מעילי הפרווה של הנשים, ולנשים את החליפות היוקרתיות של הגברים. ״לסיניים לא היה אז סטייל. כולם לבשו רק שחור ולבן. רציתי לרענן את האופנה אצל העם״ הוא ממשיך לספר.

בהמשך הפך לאמן פרפורמנס, די.ג׳יי ושחקן מצליח, כשמדי פעם חזר להופעות אורח בעולם האופנה. כך היה המקרה בשנה שעברה, אז, כשהוא בן 79, דגמן ללא חולצה על המסלול של המעצב הסיני הו שגואנג. התמונות המרשימות הצליחו לחצות גבולות וצדו, כאמור, את עיני כתבת ה"ניו יורק טיימס". מאז אותו הרגע העולם כולו לא נרגע מהסבא הסיני העתיק שנותן תקווה לכל מי שמפחד להזדקן. ״החופש הוא מה שחשוב. בבוקר להיות מוכר ירקות ובסוף להגיע למקום אחר״. הוא משנן. כעת הוא מרגיש מסופק מדוגמנות, משחק, ספורט ואמנות, אבל המטרה הבאה כבר מסומנת לו – צניחה חופשית. בשבילו, השמיים הם הגבול.

וואנג עם אשתו זה 48 שנים. שומרים על הגלחת (צילום: אינסטגרם)

וואנג עם אשתו זה 48 שנים. שומרים על הגחלת (צילום: אינסטגרם)

וואנג בצעירותו. רואים את הניצוץ (צילום: טוויטר)

וואנג בצעירותו. רואים את הניצוץ (צילום: טוויטר)

וואנג מימין. שחקן עסוק בסין (צילום: AP)

וואנג מימין. שחקן עסוק בסין (צילום: AP)

השאירו תגובה