רשתות האופנה לא מחכות לחורף: יציעו מבצעים כבר בימים הקרובים

בניסיון להגביר את קצב המכירות יקיימו חלק מהקניונים ימי מבצע מוקדם מהרגיל - רשתות אופנה כבר מציעות הנחות של 50%-70% על פריט שני, ובשבועיים הקרובים צפויות להרחיב את המבצעים. "אנחנו כמו החקלאים, מסתכלים אל השמים ומתפללים לגשם"

מאת  | ‏ 3 נובמבר 2016
H&M. כבר מציעים עד 50% הנחה בחנויות (צילום: יח"צ)

H&M. כבר מציעים עד 50% הנחה בחנויות (צילום: יח"צ)

בעבור רשתות האופנה והקניונים, מזג האוויר החמים הוא בשורה שלילית. בחנויות כבר מציעים למכירה את קולקציות הסתיו והחורף, אך פרטי הלבוש הארוכים אינם תואמים ברוב הזמן את מזג האוויר שבחוץ. עבור הצרכנים מדובר דווקא בבשורה חיובית של הקדמת המבצעים על הקולקציות החדשות.

כשהבינו שהציבור ממתין עם ההצטיידות ולא פוקד את החנויות, החלו חלק מהרשתות להציע בימים האחרונים מבצעים ראשונים על קולקציות הסתיו והחורף. בשלב זה מדובר בעיקר על הנחות של 50%-70% על הפריט השני בחלק מצומצם מהרשתות. ואולם, משיחות עם בכירים ברשתות אופנה וקניונים עולה כי כבר בשבועיים הקרובים יצטרפו רשתות אופנה והנעלה נוספות למבצעים, ויציעו הנחות של 30% בממוצע גם על רכישת הפריט הראשון.

גם בקניונים לא מחכים למזג אוויר סוער. השנה, באופן יוצא דופן, קבוצת קניוני עופר תקיים לקראת אמצע נובמבר יריד מבצעים בן שישה ימים ב-15 קניונים. כחלק מהיריד, רשתות האופנה יציבו דוכנים ובהם קולקציות מהחורף הקודם בהנחות של עד 70%. ברשתות האופנה סיפרו כי בשבוע האחרון של נובמבר תערוך קבוצת עזריאלי ימי הנחות מרוכזים משלה, שיכללו גם קולקציות חדשות של הרשתות שישתתפו במבצע.

החנויות צריכות קונים והסיילים הם הדרך להביא אותם (צילום: גטי אימג'ס)

החנויות צריכות קונים והסיילים הם הדרך להביא אותם (צילום: גטי אימג'ס)

מבצעים והנחות גם בחנויות המקוונות

גם בזירת האונליין צפויים מבצעים, לרגל יום הרווקים הסיני שיחול ב-11 בנובמבר, ומלווה בהנחות ניכרות באתרי הקניות הסיניים. אירוע זה גורר גם מבצעי אונליין של חנויות ישראליות, שצפויות להציע מבצעים ברשת במהלך שבוע הבא.

"בשנה שעברה החורף התמהמה והגופים הגדולים התחילו במבצעים כבר לקראת 20 בנובמבר. אני מקווה שהשנה המבצעים הרציניים בענף יתחילו רק בדצמבר, אבל בינתיים לא נראה שהחורף באמת מגיע", אומר משה זילברשטיין, מבעלי רשת האופנה KEDS, המציעה בימים אלה מבצע של 70% הנחה על הפריט השני מקולקציית הסתיו החדשה. "בסוף אנחנו כמו החקלאים. מסתכלים לשמיים ומתפללים לגשם. כל הזמן אנחנו בודקים מה המזג אוויר ומקווים למכת קור שתוציא את האנשים להצטייד במעילים, סוודרים וקפוצ'ונים", הוסיף זילברשטיין.

"העובדה שיש רשתות שכבר מציעות מבצעים של 50% הנחה על פריט שני (כמו פוקס, אמריקן איגל, דה צ'ילדרנס פלייס וגולברי) מצביעה על החולשה של שוק האופנה בישראל", אומר בכיר ברשת אופנה גדולה שעוד לא מציעה מבצעים. "כפי שזה נראה עכשיו, במהלך נובמבר נראה בקניונים 'סטוק דייס' (ימי מבצע מרוכזים) – וסביר שזה יגרור עוד ועוד רשתות להציע מבצעים. אבל צריך גם להיזהר מפני המבצעים – הרבה פעמים אני רואה שרשתות מתחרות שלי מעלות את מחיר המחירון של הבגד רק בשביל למכור אותו ב'מבצע', לכאורה. בנוסף, מי שמעוניין בפריט מבוקש צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי שהוא כבר לא ימצא אותו בסוף העונה", הוא אומר.

אל תתפלאו אם תשמעו על סטוק דייז ממש בקרוב (צילום: גטי אימג'ס)

אל תתפלאו אם תשמעו על סטוק דייז ממש בקרוב (צילום: גטי אימג'ס)

מנהלי רשתות האופנה "נמצאים באלסקה"

בחלק מהקניונים והרשתות יש מי שמתנגדים ל"אופנת הקדמת הסיילים" שצוברת תאוצה בשנים האחרונות. "אני לא זוכר שקניוני עופר עשו אי־פעם מבצע בשלב כה מוקדם של העונה כפי שהם עושים השנה – באמצע נובמבר – ולדעתי זאת טעות. הם רוצים לייצר פדיונות בכל מחיר, אבל בסוף המשמעות יכולה להיות שזה יהרוס את הפדיונות בימים שאחרי. בכל העולם מבצעי סוף עונה מעוגנים בחוק עם מועד קבוע מראש, ורק פה כל רשת וקניון עושים מבצעים מתי שבא להם", אומר בכיר בענף.

"מנהלי הרשתות צריכים להפנים שאין ארבע עונות בישראל. נראה שמנהלי רשתות האופנה נמצאים באלסקה ולא בישראל. הם הביאו קולקציות חורף לחנויות כשאנשים עוד מסתובבים עם חולצות קצרות. ברור שעוד חודש הם יהיו בלחץ כשיראו שהם לא מכרו כמו שצריך", אומר תמיר בן שחר, מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר.

בחלק מהקניונים והרשתות יש מי שמתנגדים ל"אופנת הקדמת הסיילים" (צילום: גטי אימג'ס)

בחלק מהקניונים והרשתות יש מי שמתנגדים ל"אופנת הקדמת הסיילים" (צילום: גטי אימג'ס)

ירידת מחירים של 7% בחמש שנים

רשתות האופנה מגיעות לחורף לאחר תקופה ארוכה של סטגנציה במכירות ושחיקה ברווחיות. לפי נתוני ריס, המסתמכים על פדיונות של כ-3,000 חנויות, הפדיונות למ"ר בתחומי האופנה וההנעלה עלו ב-0.48% מתחילת השנה, כאשר הפדיונות בפאוור סנטרים (מרכזי קניות פתוחים) עלו ב-2.21% ואילו הפדיונות למ"ר בקניונים ירדו ב-0.77%. אם לוקחים בחשבון גידול טבעי באוכלוסייה של כ-2% מדי שנה, מדובר בנתונים שמלמדים על ירידה.

בשל ההאטה בצריכה לצד תחרות גוברת, תחום האופנה הוא אחד התחומים היחידים שחלה בהם ירידת מחירים מאז המחאה החברתית ב-2011 – בשיעור של 7% בממוצע בחמש השנים האחרונות. רשתות אופנה בינלאומיות שהגיעו לישראל, שנהנות מיתרון של ייצור בהיקפים גדולים מאוד ומקבלות תנאים מועדפים מהקניונים, הכניסו רף מחירים שלא היה כמותו בישראל – והרשתות המקומיות נאלצו להגיב, גם במחיר של שחיקה ברווחיות. מי שלא הצליחה להתמודד עם תנאי התחרות החדשים נפלטה החוצה ויצאה מהמשחק.

רשתות האופנה הבינלאומיות הכניסו תחרות קשה למותגים המקומיים (צילום: זארה)

רשתות האופנה הבינלאומיות הכניסו תחרות קשה למותגים המקומיים (צילום: זארה)

"שוק האופנה בישראל כמעט אינו צומח. ההוצאה של משקי הבית לא גדלה בשנים האחרונות והתוספת לשוק היא רק מהגידול במספר משקי הבית. הרשתות החדשות מחו"ל והקניבליזציה עקב עודף שטחי המסחר שחקו את רווחי רשתות האופנה וזה ניכר בדו"חות שלהן", אומר בן שחר.

לדברי עופר שחטר, מנכ"ל פרומול ניהול קניונים, המנהלת 40 מרכזים מסחריים, "החולשה של המכירות נמשכת והמצב הכלכלי משפיע גם על תחום האופנה. קיימת תופעה של שינוי בהרגלי צריכה. יותר ויותר אנשים מעדיפים לטוס לחו"ל או לאכול במסעדות על פני רכישת בגדים או מזון בסופר. אנשים מעדיפים את הבילוי על הקנייה עצמה – וזאת לדעתי הבעיה העיקרית היום של הקניונים ורשתות האופנה".

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

>> החברה הישראלית שרוצה להוציא את סוכנויות המיתוג והמעצבים לפנסיה
>> העליון קבע באילו מקרים תמלוגים שמשלם יבואן לבעלי המותג יחויבו במכס

השאירו תגובה

 

  • לא שווה לקנות בחנויות מחירים יקרים ושרות הרבה פעמים גרוע אני מזמינה הכל מחול מחירים טובים ובגדים מעולים בחצי מחיר

    מאת: אנה |‏ 14 בנובמבר 2016 | 14:44
  • מדוע ארכוש מרשתות אופנה חסרות איכןת וטעם כמו למשל רנואר ןקסטרו שבגדיהם נקרעים ולא שווים שקל אחד.אז אעדיף לקנות בשווקים.

    מאת: לירון |‏ 8 בנובמבר 2016 | 21:09
  • אוטוטו שתי רשתות קורסות- סקארה וטוגו

    מאת: מיקי |‏ 6 בנובמבר 2016 | 20:57
  • החנויות מורידות מחירים למחיר השווי האמיתי של המוצר ועדיין מרוויחות לעומת המחירים המופקעים שהם תוקעים לחתיכת בד, כך שלפחות הטבע דואג לנו

    מאת: צדק טבעי |‏ 4 בנובמבר 2016 | 10:34
  • מזמינים בגדים מחול. אסוס, נקסט ועוד רבים וטובים.
    הפסקנו להיות פראיירים!!!!!!!

    מאת: הדס |‏ 4 בנובמבר 2016 | 07:20
  • מי קונה בגדים ברשתות רק פראיירים הכל עולה כפול

    מאת: מני |‏ 3 בנובמבר 2016 | 18:44
  • תורידו צחירים ותפסיקו להיות חזירים ואז יקנו אצלכם..סמרטןטים ב 2 דולר שנמכרים ב 250 שקל ועושים מבצעי סוף עונה של השני ב 50% הנחה זה עילבון לאינטיליגנציה ומראה על כמה שכולם תאבי בצעועל כן מגיע להם לפשוט רגל במינימום ואולי על הדרך לשבור אותה

    מאת: אלון |‏ 3 בנובמבר 2016 | 18:12