"המעצבים פחדנים ומפנים את גבם לנשים במידות גדולות"

טים גאן, המנטור החביב מתכנית הריאליטי "פרויקט מסלול" החליט השבוע להשתלח בתעשיית האופנה האמריקאית, בדיוק בזמן שהיא חוגגת בפאשן וויק בניו יורק. "האמריקאית הממוצעת היום היא מידה 44-46, אבל המון מעצבים נטולי דמיון ומלאי שנאה מסרבים לייצר עבורה בגדים" הוא כותב במאמר חשוב שייזכר לדורות. מייק איט וורק, טים!

מאת  | ‏ 11 ספטמבר 2016
טים גאן. קולה השפוי של תעשיית האופנה האמריקאית (צילום: גטי אימג'ס)

טים גאן. קולה השפוי של תעשיית האופנה האמריקאית (צילום: גטי אימג'ס)

טים גאן בן ה-63 עלה לתהילה כמנטור האהוב על המתמודדים בסדרת הקאלט "פרויקט מסלול" של היידי קלום, והפך לאחת הדמויות הנערצות על חובבי פאשן וטלוויזיה גם יחד. הוא מוציא ספרי עזרה עצמית ונמצא מאחורי הקלעים של כל אירוע מרכזי, אך כעת נדמה שנמאס לו להיות מיסטר נייס גאי. בכתבה ארוכה ונשכנית ב"וושינגטון פוסט" שכתב השבוע ושזוכה להדים רבים, קורע טים את בגדי הקוטור בשתי ידיים חשופות ומצהיר: ״המעצבים לא מייצרים בגדים עבור האישה האמריקאית. זו בושה״.

״אני משוגע על תעשיית האופנה האמריקאית,״ מבהיר גאן, ״אבל יש בה המון בעיות, ואחת מהן היא האופן המוזר בו מפנים המעצבים את גבם לנשים במידות גדולות. האמריקאית הממוצעת היום היא מידה 44-46. כך קובע סקר אחרון. יש פה הזדמנות להרוויח כסף, אבל המון מעצבים נטולי דמיון, פחדנים ומלאי שנאה מסרבים לייצר להן בגדים. הרבה מהמעצבים הבולטים לא מסכימים לייצר פריטים לנשים עם קימורים כי הם אומרים שזה מורכב, שונה ומסובך, ושאין שתי נשים במידה 44 שגופן דומה. דרך המחשבה הזו בעייתית כי היא מדירה חלק עצום מהנשים מעולם האופנה ומותירה אותן ללא אפשרויות.

אשלי גרהאם, הפנים של קולקציית H&M סטודיו. רוב הנשים האמריקאיות הן יותר דומות לה מאשר לקנדל ג'נר (צילום: H&M)

אשלי גרהאם, הפנים של קולקציית H&M סטודיו. רוב הנשים האמריקאיות הן יותר דומות לה מאשר לקנדל ג'נר (צילום: H&M)

טים יודע על מה הוא מדבר. הוא עובד כל הזמן עם מעצבים, ומחפש בגדים לנשים בכל המידות. ״הניסיון שלי בשופינג עם נשים פלאס-סייז היה מתסכל, מעליב ומדכדך,״ הוא מספר. ״חצי מהפריטים שנתפרים עבורן גורמים להן להיראות כבדות יותר, עם צבעי פסטל בהירים, קפלים והמון בד, פרינטים משוגעים וכל מה שיגרום לאישה גדולה להיראות כמו קרון תצוגה בתהלוכה״.

טים אינו אחד שמסתפק באפליה מתקנת, וכאשר זוכת עונה 14 של התוכנית, אשלי נל טיפטון, הציגה ליין לנשים גדולות, רבים תהו האם הייתה פה החלטה יותר פוליטית, ופחות עיצובית. טים מסכים. ״הניצחון שלה הסריח מסמליות,״ הוא אומר. ״מימי לא ראיתי ערימת בגדים כה כעורה. הטיית ראש לכיוון שיתוף והכלה של השונה זה לא מספיק״.

מתוך קולקציית הגמר המנצחת של אשלי נל טיפטון. ״מימי לא ראיתי ערימת בגדים כה כעורה" (צילום: מתוך האתר)

מתוך קולקציית הגמר המנצחת של אשלי נל טיפטון. ״מימי לא ראיתי ערימת בגדים כה כעורה" (צילום: מתוך האתר)

מעניין שדווקא כריסטיאן סיריאנו, זוכה העונה הרביעית של "פרויקט מסלול" וללא ספק המצליח מפליטי התוכנית, גם הוא הציג השנה דעה דומה לזו של גאן, כאשר עיצב במיוחד עבור השחקנית לסלי ג׳ונס שמלה לפרמיירת "מכסחות השדות" לאחר שלא מצאה מעצב אחר שיסכים והתלוננה על כך בטוויטר. סיריאנו הגדיל ועשה, תרתי משמע, והציג עכשיו, בשבוע האופנה הניו יורקי, קולקציה חדשה שהראתה כמעט את כל הגדלים, הגוונים והצורות שנשים מגיעות בהן. הוא התייחס לנושא באופן פשוט ובריא: ״אנחנו פשוט צריכים לנסות לגרום לכל אישה להרגיש טוב עם עצמה״.

גם חברת H&M יצאה השבוע בקמפיין פוליטי ורלוונטי לעמדתו של גאן – בסרטון יפהפה הוא מקבץ יחד נשים מכל הסוגים – רזות, שמנות, צעירות, מבוגרות, מקועקעות, קרחות ובעלות שיער בבית השחי. הפנים של החברה כרגע, הדוגמנית אשלי גרהאם, כולה מסמלת את הסטייטמנט החשוב הזה. אבל, כאמור, מטה החברה של H&M הוא שוודי, ולא אמריקאי כמו זה שנמצא תחת המתקפה של גאן.

מתוך הקולקציה החדשה של כריסטיאן סיריאנו שהוצגה השבוע בניו יורק. האביר של נשות הפלאס סייז (צילום: גטי אימג'ס)

מתוך הקולקציה החדשה של כריסטיאן סיריאנו שהוצגה השבוע בניו יורק. האביר של נשות הפלאס סייז (צילום: גטי אימג'ס)

״האישה האמריקאית הרגילה לא תקבל הרבה תשומת לב בשבוע האופנה של ניו יורק,״ הוא כתב רגע לפני שהתצוגות החלו. ״הפלאס סייז יראה מעט, אם בכלל. דיברתי על זה עם המון מעצבים. התשובה לרוב הייתה: ׳אני לא מעוניין באישה הזאת׳. למה? ׳כי אני לא רוצה שהיא תלבש את הבגדים שלי, היא לא תיראה בהם באופן שאני רוצה. חוץ מזה, אף אחד לא רוצה לראות נשים שמנות׳. יש פה כשל מצד המעצבים. אין סיבה שאישה גדולה לא תיראה נפלא כמו כל אישה אחרת. המפתח הוא העיצוב והיחס לצורה ולגודל. המעצבים חייבים להבין שלא סתם עולים במידה. צריך להחליף בדים, גזרה, פרופורציות. בכל עונה בפרויקט מסלול יש לנו אתגר ׳נשים אמיתיות׳, אני שונא את השם הזה, ותמיד המעצבים רוטנים. אני לא מבין את זה. למרות הרווח העצום שצפוי להם, רוב המעצבים לא ירצו ללכת לכיוון הזה, כי הם לא מדברים את השפה. יש אמנות באופן בה עושים זאת נכון. מעצבים: מייק איט וורק!״.

הקמפיין החדש והמעצים של H&M:

השאירו תגובה

 

  • זה עצוב כמה שזה נכון. אשה במידות גדולות תתקשה מאוד למצוא בגדים ובגלל זה, הן לוקחות כל מה שעולה עלהם בלי קשר אם מתאים להם או לא ואם זה לטעמם האישי או לא. הלוואי שיהייה שינוי תפיסה אצל המעצבים אבל בשלב זה, זה לא נראה כך

    מאת: ריקי |‏ 5 באוגוסט 2023 | 08:12
  • לזה שאומר שזה לא השוק שלהם או שזארה ושאר הרשתות יעתיקו אז שתדע שכל החלטה כזו זה החלטה של המעצב בלבד או בית האופנה אם זה השוק שלו או לא וגם הרבה רשתות לא עושות בגדים לנשים מעל מידות מסויימות ואז גם שם אין להן אופציה לקנות וזה הכל בראש של המעצבים ומכתיבי האופנות שלעצב לנשים גדולות פוגע להם במכירות למרות שזה לא בהכרח נכון כי עובדה נשים במידות גדולות הם קהל יעד מאוד רחב וגדול שכן יכול להכניס להם כסף אז זה קשקוש ואם נשים גדולות יכולות ורוצות לשלם את הכסף למעצב כמו כל אישה אני לא רואה סיבה שמעצב לא יהיה מוכן לעשות את העבודה

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 13 בספטמבר 2016 | 20:48
  • הפרסומת של HnM מאוד יפה. חבל שבפועל לפני יומיים הייתי בסניף שלהם והמקסימום שלהם במידות מכנסיים היה 42. כמעט הכל גזרה נמוכה סופר סקיני. פחות מתאים לכולן ורב גוני..

    מאת: הדר |‏ 12 בספטמבר 2016 | 10:32
  • כי זה לא השוק שלהם.
    תמיד יש את זארה או hm שיעתיקו.
    שחררו.

    מאת: למה מזראטי לא עושים רכב למעמד הביניים |‏ 12 בספטמבר 2016 | 10:27
  • מדהים כל הכבוד

    מאת: צודק לחלוטין |‏ 12 בספטמבר 2016 | 07:49