כל הפוקוס עליו: המותג המסקרן שכל הכוכבות לובשות
צמד המעצבים לורה קים ופרננדו גרציה החלו את הקריירה האופנתית שלהם אצל מעצב העל אוסקר דה לה רנטה. לאחר שנפטר לפני כשנתיים הם יצאו לדרך עצמאית שהפכה במהירות לסיפור הצלחה עם לקוחות כסלינה גומז, אמאל קלוני וליידי גאגא. כעת הם סוגרים מעגל וחוזרים לבית האופנה שגידל אותם
לפני שנתיים, עם פטירתו של אוסקר דה לה רנטה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, עתידו של בית האופנה הנושא את שמו עטה מסך של ערפל. ההכרזה שפיטר קופינג, שעמד קודם לכן בראש בית האופנה נינה ריצ'י, ייקח את מושכות הניהול האמנותי התקבלה בתקווה זהירה, אך התבררה מאוחר יותר כלא מדויקת.
משחקי הכיסאות בעולם האופנה ידועים כמורכבים ומלאי אינטרסים, בעידן שבו התעשייה בוחנת את צעדיה, ובמקביל גם את המושג "מעצב כוכב", מעניין לראות כיצד נטרפים הקלפים. השבוע נודע כי צמד המעצבים המצליח – לורה קים ופרננדו גרציה, העומדים בראש המותג הצעיר Monse יתפוס את מקומו של קופינג וינסה להשיב את הקסם האגדי של דה לה רנטה.
הבחירה בקים וגרציה אינה מפתיעה. השניים עברו כברת דרך ארוכה בבית האופנה ונחשבים ל"שניים שיודעים". מאז הפרידה מבית האופנה שגידל וטיפח אותם, הם הצליחו לייצר כותרות מרשימות, כש-Monse הופך במהירות מפתיעה לאחד ממותגי האופנה האמריקאים המדוברים ביותר. בספטמבר שעבר הציגו השניים את קולקציית הבכורה שהכתירה אותם כמעצבים הצעירים החדשים בשכונה, כאלו שכל מעצב אופנה בתחילת דרכו צריך לשאת את עיניו אליהם.
הסגנון של המותג העצמאי, אותו ימשיכו להוביל גם לאחר מינויים בדה לה רנטה, עונה להגדרה "זוהר נינוח" – בגדים שיגרמו לכל אישה להרגיש יפה מבלי לסבך לה יותר מדי את החיים. גם קולקציית הReady-to-wear לחורף הקרוב ממשיכה את הקלילות שהשניים שואפים ליישם בעיצובים. "חשבנו שהכל צריך להראות נטול מאמץ", העיד גרציה, "כאילו הלובשת לא השקיעה זמן בלהיות מוכנה".
העשייה של השניים גרפה התלהבות לא רק מצד המבקרים והעיתונאים, אלא אומצה בחום גם על ידי סלבריטאיות ומובילות אופנה כמו סלינה גומז, ליידי גאגא, סיינה מילר, קייט בוסוורת', ברי לארסון, אמאל קלוני ושרה ג'סיקה פרקר, שאף הגיעה לבושה בחליפה בעיצובם למט גאלה האחרונה.
העובדה שגרציה וקים ניהלו בעבר גם מערכת יחסים רומנטית אינה מאפילה על שיתוף הפעולה ביניהם. בכתבה שפורסמה בניו-יורק טיימס השבוע שחשפה את מינוים, אמרה קים בהלצה כי כזוג הם השתדלו שלא לריב בענייני עבודה, ואילו עכשיו היא מרשה לעצמה להתווכח על הכול.
"עסקי אופנה עובדים בצורה הטובה ביותר כשצוות העיצוב והצוותים העסקיים מדברים באותה שפה", אמר בתגובה מנכ"ל בית האופנה אלכס בולן. "עם לורה ופרננדו אנחנו משפחה. באופן מדהים ובעל ערך אנחנו כולנו תלמידיו וילדיו של אוסקר".
סתמי ביותר
מאת: א | 6 בספטמבר 2016 | 22:52