מחאה מקומית: אסוס גובים דמי משלוח נוספים מבלי להודיע

סערה בקבוצת הפייסבוק "אסוס ישראל": על פי חבריה, אתר השופינג הבריטי החל לגבות תשלום על משלוחים שסכומם נמוך מ-75 דולר. אז מה מקור הבעיה? ככל הנראה שירות המשלוחים החדש הגובה תשלום שחרור ממכס גם כשאין צורך בכך. כל הפרטים וגם דרך אחת לעקוף את זה

מאת  | ‏ 14 אוגוסט 2016
אסוס. הישראלים זועמים (צילום: מתוך האתר)

אסוס. הישראלים זועמים (צילום: מתוך האתר)

האם אסוס בדרך לאבד את הלקוחות הנאמנים שלה בישראל? לאחר תקופה ארוכה בה דואר ישראל לא הצליח לעמוד בעומס החבילות המגיעות מענקית הקניות הבריטית, מה שגרם לעיכובים רבים במשלוחים וחבילות שנעלמות מעל פני האדמה, החליטו באסוס לעשות צעד לשיפור השירות ולעבור לשילוח דרך חברת UPS. הבעיה – כחלק מהשיטה החדשה, מקבלים המזמינים הודעה מחברת השילוח לגבי סכום נוסף שעליהם לשלם כדי לזרז את תהליך השחרור מהמכס בארץ.

על פי התלונות הרבות שמופיעות בקבוצת "אסוס ישראל" בפייסבוק כמו גם בעמוד הפייסבוק הרשמי של האתר, נראה שגם מי שמקפידים להזמין מתחת ל-75 דולר (הסכום מעליו מחויבים במע"מ), מקבלים הודעות חיוב עם סכומים משונים, שמהווים יותר מ-17% מהרכישה. כמו כן, לא מצוין מה נכלל בתוך הסכום, כך שכמו תמיד, הלקוחות נשארים באפלה לגבי חישובי המע"מ והמכס, ולא מבינים על מה הם בכלל משלמים תוספת. מספיק לגלול בין התלונות הרבות כדי להיווכח שאף אחד לא באמת מבין האם מדובר בתוספת עבור משלוח או במיסים, ובנוסף – לקוחות מדווחים שסכום הרכישה הסופי שמופיע במיילים מ-UPS לא תואם את זה שהופיע באסוס בסיום ההזמנה. בקיצור – בלגן.

הכוונה של אסוס הייתה תמימה - שהחבילות שלנו יגיעו (צילום: מתוך האתר)

הכוונה של אסוס הייתה תמימה – שהחבילות שלנו יגיעו (צילום: מתוך האתר)

למרות גודלה הקטן של ישראל, הקהל המקומי כבר הוכיח לאסוס מזמן ששווה להשקיע בו, ובאתר הגיבו בהתאם. כך למשל, ניתן קוד הנחה של 17% למי שמזמין חבילה שערכה מעל 75 דולר, הסכום ממנו מתחילים לגבות מע"מ. גם הצעד הנוכחי ככל הנראה נבע מכוונות טובות – לשפר את השירות עבור הלקוחות הישראלים שסובלים מהעיכובים בדואר. יחד עם זאת, מכיוון שהישראלים כבר מתורגלים היטב בהתמרמרות כלפי סכומי מכס מסתוריים, באסוס כנראה לא הבינו שהצעד עלול לעורר סערה שכזאת.

פנינו ליחסי הציבור של אסוס בארץ כדי לנסות ולברר מה הם בדיוק הסכומים שנדרשים הלקוחות לשלם. אך מכיוון שבחו"ל עדיין סוף השבוע, טרם התקבלה תשובה רשמית. לפי התשובות המעורפלות של שירות הלקוחות שלהם לתלונות הרבות, נראה שגם באסוס לא יודעים בדיוק איך מחושבת התוספת החדשה, ומדגישים כי מטרת המעבר לחברת שילוח אחרת היא לשפר ולזרז את השירות. הם רק שכחו שישראלים לא תמיד שמחים להיפרד מדולרים נוספים בתמורה לשירות טוב יותר, בעיקר אם הם לא יכולים לצפות את התוספת מראש.

אז לכל המכורים שלא מתכוונים לוותר על הסיילים של סוף הקיץ, ציפור קטנה לחשה לנו שיש דרך לעקוף את תשלום המכס. אם תשנו את הגדרות האתר (מצד ימין למעלה) ותרכשו דרך אסוס צרפת או ספרד, תחסכו לעצמכם את כל כאב הראש הזה.

מאסוס נמסר בתגובה:

We are in the process of reducing standard delivery times to Israel from 14 days to 7 days. Unfortunately, we have discovered a bug during this migration that has resulted in some customers with orders under $75 being charged for customs duty incorrectly. We are working hard to fix this as quickly as possible and ask anyone affected in the meantime to please contact our customer care team

אז מה הסיפור של סכומי המכס המסתוריים? (צילום: מתוך האתר)

אז מה הסיפור של סכומי המכס המסתוריים? (צילום: מתוך האתר)

השאירו תגובה

 

  • בגלל זה אני מזמינה מאסוס בems בתאום עם שרות הלקוחות שלהם.

    מאת: אורח |‏ 15 באוגוסט 2016 | 06:33