"העורכות של ווג פנו אליי"

"התשובה הישראלית לקיילי ג'נר" כך הכריז אמש אתר ווג בכתבה על לירון עייני, בת 22 מכרמיאל שחולקת דמיון חיצוני מפתיע ותאריך יום הולדת עם הבת הקטנה של שבט קרדשיאן. "אני ברקיע השביעי ואני ממש לא לוקחת את זה כמובן מאליו" מספרת עייני בראיון ל-FF

מאת  | ‏ 11 אוגוסט 2016
הבחורה הכי מגניבה בכרמיאל. לירון עייני (צילום: עידן אלדר)

הבחורה הכי מגניבה בכרמיאל. לירון עייני (צילום: עידן אלדר)

לירון עייני בת ה-22 מכרמיאל הצליחה בעזרת המון כשרון, צבעוניות מתפרצת ודמיון חיצוני מפתיע לאחת מבנות קרדשיאן, לתפוס את תשומת הלב של עורכי ווג ולהיות מסומנת כתופעה אופנתית. עייני, לה חשבון אינסטגרם מושקע במיוחד, היא הזיקית האולטימטיבית של דור ה-Z. יש לה צבעי שיער ססגוניים מתחלפים וסטייל שהוא כמו חתונה עליזה בין קרדשיאן, האראג'וקו וג׳רמי סקוט. כעת היא מתפרצת כמו כוכב שביט וגורמת לכולם לשאול: ״מי זו הבחורה הזו?״ ואנחנו כאן כדי לתת קצת תשובות.

עייני, מעבר ליכולות סטיילינג רציניות, היא גם מאיירת ואמנית מוכשרת שמשתפת את 14 אלף העוקבים שלה באינסטגרם באמנות שהיא יוצרת, שלא פעם עוסקת בעיסוק שלה עצמו: ברעב לחשיפה וגם בבדידות המלווה בה. כל זה, בתמונות איכותיות וחיבה אדירה לוורוד וטורקיז, הופכים אותה לאדם שכיף לעקוב אחריו.

מבחינים בדמיון לקיילי? (צילום: אור גל)

מבחינים בדמיון לקיילי? (צילום: אור גל)

״הכירו את לירון עייני, התשובה הישראלי לקיילי ג׳נר,״ כתבו אמש באתר ווג באותיות קידוש לבנה, למרות שעייני עצמה בכלל לא חושבת שהיא כזאת. ״אני אוהבת אותה וחושבת שהיא יפהפייה, אבל אני ממש לא רואה הרבה דמיון אליה, חוץ מתאריך יום ההולדת שלנו״ היא סיפרה להם. בווג חלקו עליה, וציינו שהשתיים שותפות לאסתטיקה דומה, חיבה לצבעים בשיער, שתיהן בעלות פיגורה מרשימה ומתועדת היטב וכמובן – שפתיים משמעותיות וצבועות. ״צריך מומחה מאוד מסור כדי להבדיל בחלק מהפוסטים של עייני בינה לבין הצעירה בשבט קרדשיאן-ג׳נר,״ הם פוסקים. ״למרות שהתגובות בעברית יכולות לתת רמז. יש גם את עניין העוקבים, כמובן, כשלקיילי יש מעל 70 מיליון ולעייני 14 אלף, אבל זה עשוי להיות רק עניין של זמן".

לווג סיפרה עייני שכרמיאל היא בקושי עיר, אבל שהפלאפל מעולה, ושהיא רגילה לקבל שם מבטים משונים. ״אנשים בישראל לא רגילים לסטייל שלי,״ אמרה. ״אני קצת יותר מדי עבור חלקם. אני לא גרה בתל אביב, אז בעיקר מביטים בי ומצביעים, לא מבינים מה הם רואים. לא ברורים להם השיער והבגדים״. העולם האינסטגרמי, מאידך, מקבל אותה בזרועות פתוחות. ״אני מעריכה את זה כי בחיים האמיתיים אני לא זוכה להרבה תגובות חמות. לפני שנה קיבלתי כל כך הרבה אהבה מעוקבים פלסטינים, הרגשתי שאנחנו שוברים חומות בינינו. עכשיו הם כמו משפחה בשבילי״.

אתם חייבים לעקוב אחרי באינסטגרם (צילום: אור גל)

אתם חייבים לעקוב אחרי באינסטגרם (צילום: אור גל)

עייני מסבירה לווג שהצבא היה זה שפתח לה את הצ׳אקרה האופנתית. ״היו בתוכי כל כך הרבה רעיונות, והכל נתן לי השראה. הייתי במדים כל הזמן וזה מאוד מונוטוני ומשמים. כשנגמר השירות הייתי זקוקה לזריקת צבע רצינית״. כך נולד הסטייל שלה, אותו היא מכנה ׳קולור-בלאסט׳. אחד הפרויקטים האופנתיים הראשונים שלקחה על עצמה היה לצבוע מגפי צבא בוורוד, דבר שהעניק לה את הכינוי ׳חיילת בצבא הלו קיטי׳. ״רציתי ליצור יופי ועידון ממשי המתקשר למלחמה". בהמשך, היא החלה לרקום ולהעניק טוויסט אישי לפריטים שונים, דבר שהיא מתכוונת, בדיוק כמו ג׳נר, להפוך לעסק. עם הכישרון הנראה לעין שלה, אין סיבה שזה לא יעבוד.

עייני יודעת היטב שלא פשוט להגיע לווג, ולא לוקחת את הכתבה הזאת כמובן מאליו. ״שתי העורכות התחילו לתייג אחת את השנייה בתמונות הג׳ינסים שלי״ היא סיפרה היום ל-FF, ״ושלחו לי הודעה באינסטגרם. הן היו מתוקות ופתחו קבוצת הודעות פרטית בשם ׳שווארמה׳. הן בנות 25 והיו בארץ ממש לא מזמן במסגרת תגלית״. ואכן, העורכות, ליאנה סטנשטיין וקלי קונור, אכן קלטו מיד שמדובר בתגלית. ״בינתיים הכל תחביב,״ לירון אומרת. ״בינתיים אני בכרמיאל, ועוד לא מתכוננת לצאת מפה. זה משהו שארצה לעסוק בו בעתיד, אבל אני צריכה לעבוד קודם. תמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק באופנה. מגיל קטן אני חוקרת סגנונות ומנסה דברים על עצמי וזה התפתח מעצמו״.

חיבה עזה לשיער צבעוני (צילום: אור גל)

חיבה עזה לשיער צבעוני (צילום: אור גל)

כבת למשפחה שאינה בעלת אמצעים, האופנה שהושפעה ממנה הייתה רחוקה שנות אור מיכולותיה הכלכליות, ועדיין, לירון לא הייתה מסוגלת להסתפק בביגוד שמוצע לה. ״ידעתי שאני רוצה יותר מזה, שלא מספיק לי מה שאני לובשת. לא יכולתי להרשות לעצמי אז התחלתי ליצור לעצמי. יום אחד יצאתי וקניתי את כל הספרים שאני יכולה על אופנה ודיגום, ולמדתי. הייתי תולה בחדר שלי תמונות מתצוגות של ריקרדו טישי בכוונה ליצור שמלות כאלה יום אחד״.

באותו החדר ממש ממשיכה לירון לברוא את עולמה הקסום. היא קונה המון בריסטולים צבעוניים, נעזרת בסולם כחצובה ובעזרת ידידים מצלמת את התמונות המהוקצעות שמופיעות באינסטגרם, והספיקו כבר להופיע במגזינים אינטרנטיים עולמיים לסטייל אורבני, ביניהם ׳הייפביסט׳ הנחשב.

״יש לי עוד הרבה מה לעשות עד שאתחיל לעסוק בזה באמת,״ היא אומרת בצניעות. ״בעבר הייתי מנסה להשתלב בעולם האופנה, הייתי מתקשרת והיו מנתקים לי בפנים, הלכתי לתצוגות ולא מצאתי את עצמי. לא הרגשתי חלק מזה. החלטתי לעשות את זה בעצמי, וכיום אני מפרסמת מותגים קטנים מכל העולם שפונים ושולחים לי דברים. אני מקווה שהכתבה הזאת תמנף את העניינים עוד יותר״.

אמנותית וחושפנית (צילום: לירון עייני)

אמנותית וחושפנית (צילום: לירון עייני)

ידעה שהיא רוצה להתעסק באופנה מאז שהייתה קטנה (צילום: עידן אלדר)

ידעה שהיא רוצה להתעסק באופנה מאז שהייתה קטנה (צילום: עידן אלדר)

חוקרת את הגבולות שלה ללא הרף (צילום: אור גל)

חוקרת את הגבולות שלה ללא הרף (צילום: אור גל)

העורכות של ווג מצאו אותה דרך האינסטוש (צילום: עידן אלדר)

העורכות של ווג מצאו אותה דרך האינסטוש (צילום: עידן אלדר)

הידעתם? לירון הופיעה פעם ב-FF ב"מדד המעוף" (צילום: לירון עייני)

הידעתם? לירון הופיעה פעם ב-FF ב"מדד המעוף" (צילום: לירון עייני)

השאירו תגובה