אלטר אגו

הלכלוכים של הבנות מ-itgirls השאירו אותה בהלם, אבל זה כבר בעבר. עכשיו דניאלה אלטר רוצה להוכיח שהיא לא עוד פאשינסטה צפונבונית עם שיער בלונדיני ועשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. איך עושים את זה? מתחילים בלפתח ערך מוסף ולעבור למילנו

מאת  | ‏ 11 אוגוסט 2016
דניאלה אלטר. תגידו יפה שלום לאיט גירל החדשה

דניאלה אלטר. תגידו יפה שלום לאיט גירל החדשה

דניאלה אלטר לא מאמינה בתחושת בטן. "אלוהים פסח עליי כשהוא חילק אינטואיציות, אבל הפעם הראשונה בחיים שלי שהייתה לי תחושת בטן שלא יכולתי להתווכח איתה, הייתה כשהחלטתי לפרוש מהסדרה. אמרתי 'יאללה, קומי ותחתכי'". כך מסבירה לי דניאלה אלטר את העזיבה הפתאומית שלה את העונה השנייה של itgirls (HOT בידור ישראלי), שבמהלכה היא ושאר הבנות לא הפסיקו להתכתש על המסך. גם הלוק שבו היא מגיעה לראיון משדר יותר פוסט-פרידה מאשר מסיבת קוקטייל: צמות בלונדיניות, טי-שירט של חדי קרן וג'ינס קרוע. מזל שהיא נועלת נעלי עקב כסופות משובצות אבנים שעוזרות לי להתביית. "נכון שהן יפות? קניתי אותן באסוס! הכי עממי״, מתגאה אלטר. מאז שהעלתה אותן לאינסטוש, היא מספרת, עוד 15 בנות העלו תמונה עם הנעליים.

האינסטה הפופולרי של אלטר הוא לא המקום היחיד שבו היא מתקתקת עבודה וירטואלית בלי הפסקה. היא מבינה שכדי לפנות לקהל היעד של ילדות מדור ה-Z, אסור לה להוריד את היד מהדופק לשנייה. "עכשיו השקתי סדרת סנאפצ'ט שמלווה את החיים שלי, קצת בסגנון 'מחוברים' אבל בעולמות שלי", היא מספרת. "בגלל שזו פלטפורמה כל כך חזקה עכשיו בישראל ובעולם השתמשתי בנראות שלה, ובפרקים יש למשל שימוש באימוג'יז שאני אוהבת. אני אמנם בלוגרית אופנה, אבל לא אפתח ערוץ יוטיוב כמו כולן. כל הזמן אני בפיתוח עצמי וכל הזמן יש לי רעיונות. בא לי לעשות את זה, בא לי להשיק את זה, בא לי לעצב את זה. אני באמת מייצרת לעצמי כל הזמן תעסוקה שקשורה לעשייה בעצם. רוב היום אני מתרוצצת, לוקחת בגדים, מחזירה בגדים, מצטלמת עם הבגדים, הולכת לפגישות, באמת בטירוף״.

אלטר טוענת שמה שעוזר לה להתבלט בתוך האינפלציה של פאשינסטות רשת, זה הערך המוסף המשמעותי שהיא מביאה איתה. "אתה חייב לייצר איזושהי פרסונה, איזשהי אישיות, שהיא לא רק חשבון האינסטגרם שלך", היא מבהירה. "זה לא רק כמה עוקבים, כמה לייקים, זה כבר מה שאתה מביא מעבר, הערך המוסף. יש היום משהו בעולם הזה, בניו דיגיטל, בניו מדיה בעצם, שדורש ממך להביא איזשהו ערך מוסף. זה כבר לא מספיק להיות יפה ושיהיו לך 900,000 עוקבים באינסטגרם. יש מיליון בנות שאני נכנסת לאינסטגרם שלהן ואני אומרת ׳היי, וואו, יש לך 300,000 עוקבים, אבל בחיים לא שמעתי עלייך׳. עכשיו בכיף, אבל אם אין לך את הערך מוסף הזה אז למה שאני אעשה לך follow? למה שבחורה עם 300,000 עוקבים סתם תקבל קמפיין?״.

מבינה היטב את הרשתות החברתיות (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

מבינה היטב את הרשתות החברתיות (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

ומהו אותו ערך מוסף שאת מביאה?
״אני חושבת שאני מביאה משהו שהוא אחר ומאוד בוגר. אני לא רוצה לעודד ילדות לרוץ לקניון, אני רוצה לעורר השראה. אהבתן את מה שאני לובשת? אל תרוצו לקנות, תעשו לזה אינטרפטציה משלכן. גם אם על פניו זה נראה כאילו – 'הנה היא העלתה תמונה עם בגד יפה ותייגה תיק עור של ורסאצ'ה'״.

ואיך מייצרים את הערך המוסף הזה דרך תמונות באינסטגרם?
״זה משהו שאני פשוט מביאה איתי. אני מנסה להיות נגישה ולענות לרוב האנשים. גם אם זה לוקח המון זמן, בסוף אני עונה. הדרך שבה אני מתנהלת, הדרך שבה אני מתנסחת, הדרך שבה אני עוזרת או מייעצת – זה לא: ׳יאללה, לכו תקנו׳. יש לי הרבה יותר מה להציע מסלפוש״.

"אני לא רוצה להתלבש על אף אחד בשביל כסף"

אלטר (25) היא בת הזקונים של אדריכלית וכלכלן מרמת השרון ואחות קטנה לשני אחים (״אחד לומד אמנות בחו״ל והשני לומד רפואה והיה טייס. טפו טפו טפו״). היא עדיין גרה עם ההורים, אבל מתכננת לעבור לבד לתל אביב באוקטובר הקרוב. חשוב לה מאוד שידעו שהיא לא ״הצפונית הבלונדינית מרמת השרון״, ושהיא מסיימת כרגע תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים במכללה למנהל ("בתוכנית המצטיינים"). בכל זאת, אני מציין בפניה, הרושם שעולה בסדרה הוא של בת תפנוקים שמקבלת כל מה שהיא רוצה: ״אני גדלתי בבית שנותנים לי בו את מה שאני רוצה, אבל יש חינוך. אני לא אומרת: ׳אמא, אני רוצה!׳ ולמחרת מחכה לי מחוץ לבית אוטו בעיצוב של לואי ויטון".

אלטר, למי שלא צפה בסדרה, הגיעה ל-It Girls כרווקה, אחרי שמונה שנים של מערכת יחסים שהתחילה בגיל 16. על פניו, נראה שלא אמורה להיות לה בעיה למצוא זוגיות, אבל היא טוענת אחרת: ״אני בררנית למוות, אני גם שונאת דייטים ברמות, אני אעשה הכל כדי להתחמק מדייטים – לא מרגישה טוב, חולה, דלקת בגרון. זה מרגיש כמו ראיון עבודה על טורבו, אתה יושב מול בנאדם שלא תמיד הכי מעניין אותך ואתה צריך לחשוף את עצמך בפניו״.

מבינה היטב שקהל היעד הן ילדות מדור ה-Z (צילום: פרדי מולי)

מבינה היטב שקהל היעד הן ילדות מדור ה-Z (צילום: פרדי מולי)

כסף זה אישיו?
״את הכסף שלי אני מאחלת לי להרוויח בעצמי. אין לי שום רצון להתלבש על אף אחד בשביל כסף. אני מאמינה שעבודה קשה בסוף משתלמת כלכלית. מבחינתי שיהיה מישהו שרוצה להגשים את עצמו, נניח זמר.  אני לא יודעת כמה זמרים מרוויחים פה בארץ, בטח לא איי איי איי, אבל אם הוא מגשים את עצמו זה מצוין״.

אז מה כן חשוב לך?
״דבר ראשון חשוב לי שהוא יהיה מאוד חכם. לא צריך שיהיה מדען אטום אבל שיהיה אינטיליגנט, שיהיה על מה לדבר איתו. איזשהו ידע כללי, מישהו שיאתגר אותי. אני בן אדם עם שאיפות גבוהות, אני מרימה את עצמי, אז אני מחפשת מישהו שיגרום לי לעלות עוד יותר למעלה. בעיקר שלא יהיה אחד שמחפש את עצמו. אני לא מחפשת את עצמי ואני בת עשרים וחמש, אז לא מתאים לי גבר בן שלושים שעדיין מחפש את עצמו. אני לא באה להיות הקואצ'רית של אף אחד".

איך הוא צריך להיראות?
״מראה זה מאוד סובייקטיבי. גברים שאני חושבת שנראים טוב, חלק מהחברות שלי לא יעופו עליהם. אני מראה לחברות שלי גברים שאני מתכתבת איתם, והן כזה: 'הוא סבבה. אל תעופי'״.

בכל מקרה, חשוב לה שהגבר שלה לא יהיה איתה רק בגלל המראה החיצוני: "כשאומרים לי: 'וואו, את אינטילגנטית', זה הדבר שהכי מחמיא לי בעולם. זה הרבה יותר מחמיא לי מ'יפה'". כשרואים אותי יש איזשהו מארז, או כמו שידיד שלי אמר לי: 'את כמו ביצת הפתעה'".

"יש לי הרבה יותר מה להציע מסלפוש" (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

"יש לי הרבה יותר מה להציע מסלפוש" (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

"ישבתי בשוק מול הטלוויזיה, הייתי המומה"

אלטר צצה על המסך בחודשים האחרונים, כשהצטרפה לארבע הבנות הקבועות בסדרה  Itgirls(שני-רביעי, 14:30 ב-HOT בידור ישראלי, וב-vod): דנה זרמון, אדל בספלוב, קים אקאפי ואבישג נגר. מהר מאוד היה ברור שמבחינתן היא גלגל חמישי. כבר בסצנת הכניסה של אלטר לסדרה, ישיבה עם מנהלות ב"גולף" שדרשו מהאיט גירלז לשתף פעולה עם אלטר בקידום המותג, הרוחות סערו. קים אקאפי הבהירה ש"לא ביקשנו אף אחת", ושאר הבנות צחקקו וגלגלו עיניים כל פעם שאלטר פתחה את הפה. אלטר הודיעה מיד לבנות שאם הן נכנסות לפרויקט של גולף ביחד, היחס המזלזל חייב להסתיים, מה שהרגיז מאוד את דנה זרמון שאמרה: "יש לי רושם שאת מדברת אלינו כמו מדריכה בצופים ואנחנו החניכות. אם אנחנו מחליטות על דינמיקה חדשה היא לא תעשה בציווי". משם האנרגיות הרעות רק הלכו והסלימו. אחרי נסיעה עסקית משותפת ללונדון, שבה היא והבנות לא הפסיקו לריב, אלטר החליטה לשים לזה סוף וכינסה ישיבת פרידה מהתוכנית. אחרי הפרישה של אלטר, התייחסה זרמון לנוכחותה בסדרה כ"כדור שיושב ולא מזיזים אותו. אז עדיף פשוט להוציא את הכדור מהמגרש".

בזמן הצילומים הבנת שהן לא אוהבות אותך?
״לא ממש. רק אחר כך, כשצפיתי בפרקים, ישבתי בשוק מול הטלוויזיה, הייתי המומה. אני לא הייתי מודעת לחומרת הדברים. לא רק אני, כל מי שצופה בסדרה, ויש לה שתי מיליון הורדות ב-VOD, בשוק מאיך שהן התנהגו. אני חושבת שההתעסקות שלהן בי היא בלתי נגמרת, והיחס הזה הגיע מכולן. אני לא יכולה לומר שאני מאוכזבת כי מתאכזבים רק מחברים, אבל כן הייתי בהלם. אני לא חייבת להן שום דבר והן לא חייבות לי, אבל באמת חשבתי שאחרי שירד סיר הלחץ של הצילומים נוכל להיות חברות. גם בסדרה אני אומרת כל הזמן שאני באמת אוהבת אותן ושאם זה לא היה בפן העסקי אני בטוחה שבפן החברי זה יכול היה לעבוד".

מאיפה מגיע האנטי שלהן כלפייך?
״מה הקטע? אני לא באתי להחליף אף אחת. באתי לתת עוד פן. בראיון לאיזה אתר שאלו אותי: 'באת לקחת להם את הבגדים מארון הבגדים?', ואמרתי: 'לא ממש לא, באתי להתלבש יחד איתן'. זה בדיוק ההבדל. כנראה שמהצד שלהן הורגש שבאתי במקום מישהי, כי כשנכנסת בחורה כמוני שיש לה מה להציע בתחום האופנה, זה יכול לעורר חשש, אבל בעולם הערכים שלי אני פשוט לא רבה עם אנשים, מי שלא בא לי בטוב לא יהיה חלק מהחיים שלי. אבל ריבים כמו שלהן זה לא קוּל, אני כבר בת 25, אני לא מתעסקת בדברים האלה״.

על בנות האיט גירל: "ריבים כמו שלהן זה לא קוּל"(צילום: פרדי מולי)

על בנות האיט גירל: "ריבים כמו שלהן זה לא קוּל"(צילום: פרדי מולי)

ומאז הסדרה יש לך קשר איתן?
״נשארתי קצת בקשר טלפוני עם דנה, למרות שהתחלנו הכי רע. אני חושבת שזה בגלל ששתינו בחורות דומיננטיות. נראה לי שאם היינו נפגשות מחוץ לתכנית החיבור היה יכול להיות הרבה יותר עמוק ואמיתי אבל אין מה לעשות, אלו היו נסיבות".

יש לך חרטות על הסדרה?
״אני לא מצטערת על אף רגע, זאת הייתה הזדמנות".

"יש לי מוטו: עדיף להיות אובר-דרסד מאנדר-דרסד"

אבל אלטר לא מתמקדת כרגע בבחורים, וגם לא בצרות שעשו לו "החברות" מאיט גירלז. מה שיש לה בראש בימים אלה זה הקידום של הקריירה שלה בעולם האופנה. ״בבסיסי אני פריק קונטרול. איך שאני מתעוררת יש לי באייפון מלא משימות", היא מספרת על סדר היום העמוס שלה. "את הבוקר אני פותחת עם קפה ומתחילה לעבור על המשימות, מתחילה לסמס, לשלוח מיילים. בסוף כל יום אני מסמנת מה עשיתי ומוסיפה דברים חדשים. פונים אליי משרדי יח"צ, חברות אופנה מסחריות, משרדי פרסום".

עם 20 אלף עוקבים באינסטגרם, שמרביתם נשים צעירות שלוקחות ממנה השראה אופנתית, מעניין לשמוע מאילו נשים אלטר עצמה שואבת השראה."אני מאוד אוהבת את איך שדורית בר אור מתלבשת", היא מגלה. "אני גם מאוד אוהבת את איך שהיא מעצבת, היא מעצבת סופר מוכשרת. גם אניה בוקשטיין מתלבשת יפה. אבל כעיקרון, אני שואבת יותר השראה בבלוגריות אופנה מחו"ל".

בארץ קצת קשה להתלבש מוגזם, לא?
״אם לאנשים שמתעסקים באופנה תהיה בושה להתלבש מוגזם, מי יתלבש מוגזם? לפני כמה ימים שמתי שמלה שבסוף שלה היו נוצות – אגב, זה היסטרי הקטע עם הנוצות, זה ממש תופס – אז בהתחלה מסתכלים עליי בעין עקומה ועוד חודשיים כולם ילכו עם זה. יש לי מוטו שמנחה אותי – תמיד עדיף להיות אובר-דרסד מאנדר-דרסד, אבל אין מה לעשות, באמת קשה ללבוש כאן אופנה הארד-קור״.

"אני שואבת יותר השראה בבלוגריות אופנה מחו"ל"

"אני שואבת יותר השראה בבלוגריות אופנה מחו"ל"

מה את חושבת על איך שישראלים מתלבשים? שבוע האופנה הזיז כאן משהו?
״יש שינוי לטובה אבל יש עדיין מעצור. בשבועות אופנה בחו"ל אתה רואה אנשים שמים על עצמם, נגיד, בגד גוף ושמלה שקופה. בארץ אנשים ישר יגידו שזה נורא חושפני. אבל עכשיו אני רואה שגם פאשניסטות ישראליות התחילו להתלבש ככה".

מה הסכום הכי מטורף ששילמת על בגד?
״אני לא מדברת על כסף כי זה לא מגניב, אבל יש לי קטע כזה: אם יש בגד או תיק שאני מאוד אוהבת, אבל הוא נורא יקר, אז אני ישנה עליו את הלילה. אם אני מבינה שזה לא ייצא לי מהראש עד שזה לא יהיה בארון,  אני הולכת לקנות. יש לי תיקי מעצבים, אבל אנשים יודעים כמה עולה היום תיק של לואי ויטון, זה לא משהו שאני צריכה לציין".

מה השאיפות שלך הלאה? איפה את רואה את עצמך בעוד שנה?
״אני רוצה להשיק קולקציית קפסולה, לחבור למעצבת, להציג בשבוע האופנה הבא, ולחדור לשוק הבינלאומי. אני הכי go getter. אני חושבת שעכשיו, אחרי שסיימתי את התואר, אני אלך ללמוד איטלקית ואעבור לאיזו חצי שנה למילנו. אתחיל להכיר את האנשים הנכונים ולהתפתח בתחום האופנה. אם אני כבר עושה את זה, אז עד הסוף״.

הכי חשוב – מספר העוקבים באינסטגרם עלה?
״ברור. התחלתי את העונה עם 7,200 עוקבים, ועכשיו אני על 19,500. אין ספק שזאת מקפצה״.

והנחות סלב – יש?
״ללואי ויטון בחיים אין הנחות סלב".

"אין ספק שהתוכנית הזו היא מקפצה" (צילום: מורן קורן גודמן)

"אין ספק שהתוכנית הזו היא מקפצה" (צילום: מורן קורן גודמן)

אני הכי go getter (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

אני הכי go getter (צילום: אינסטגרם daniella_alter)

 

השאירו תגובה

 

  • אמממ…לא הבנתי משו..היא כותבת "…איך שאני מתעוררת יש לי באייפון מלא משימות", היא מספרת על סדר היום העמוס שלה. "את הבוקר אני פותחת עם קפה ומתחילה לעבור על המשימות, מתחילה לסמס, לשלוח מיילים. בסוף כל יום אני מסמנת מה עשיתי ומוסיפה דברים חדשים…" אלה המשימות?? זה מעייף?? משלמים על זה?? חחחח
    התוכנית הזו IT GIRLES מתחת לכל ביקורת בעיני השפה נחותה והמסר לבנות הצעירות הוא איום ונורא!!
    ישבתי עם ביתי בת ה 14 לראות על מה היא מדברת ונחרדתי… זה מה שמכניסים להן לראש שהן חייבות להראות טוב ולדבר בשפה רדודה …אה ושופינג שופינג שופינג אחרת את לא אין… (ככה אומרים לא?)

    מאת: רון |‏ 14 באוגוסט 2016 | 12:35
  • עלק לא ילדה מפונקת מרמת השרון , את סופר ילדת שמנת שקיבלה הכל בכפיר של זהב .
    לא אהבתי אותך מהרגע הראשון שהגעת למסך

    מאת: אורח |‏ 14 באוגוסט 2016 | 12:09
  • יש לה קטע אבל הייתי בשוק מההתנהגות של הבנות!פשוט זוועה ..לפחות מאבישג ציפיתי שתתנהג אליה אחרת..חבל..ושימי פס אין בהן שום דבר מיוחד

    מאת: לי |‏ 13 באוגוסט 2016 | 20:20
  • ממש מעצבנת חסרת סטייל

    מאת: אורח |‏ 13 באוגוסט 2016 | 18:30
  • לא הבנתי מה הכישרון. שמישהי תסביר לי כי אני לא רואה שום דבר חוץ מיכולת שופינג וצילום לאינסטוש… לא יוצרות כלום ורק מברברות על כישרון… תרבות רדודה שלא מקדמת כלום חוץ מנרקיסיזם וקפיטליזם ראוותני

    מאת: אורח |‏ 13 באוגוסט 2016 | 16:17
  • איטגרל – זה הכל מבויים- לא ? היו צריכים בלונדינית וקצת תככים של בנות ….

    מאת: אורח |‏ 13 באוגוסט 2016 | 11:25
  • יש לה זוויות שהיא נראית כמו ציפילבני עם השינייים… ועדיין הבנות באמת היו ממש רעות והגזימו עם היחס אני מבינה אותה שהיא עזבה??

    מאת: אורח |‏ 13 באוגוסט 2016 | 09:46
  • לא מעניינת בעליל

    מאת: אורח |‏ 13 באוגוסט 2016 | 01:44
  • חבורות סתומות במיוחד זרמון שחשה אלוהים

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 23:32
  • לא מכירה את התוכנית, אבל הבחורה הכי לא מחוברת לעולם. לא נעים להיות הטקבקיסטית שאומרת מילים לא נעימות, אבל היא פקאצה, ילדותית ולא מיוחדת כמו שהיא חושבת. וכן, יש בה משו מעצבן. המשפט וואו, את אינטיליגנטית מסכם הכול.

    מאת: מיטל |‏ 12 באוגוסט 2016 | 23:20
  • את הורסת מתה על הסטייל שלך!!!

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 21:32
  • למה לכל הפקאצות האלה מרמת השרון יש מבטא כל כך לא נעים? ממש כל הבנות שאני מכירה משם הן בעלות קול מאנפף כזה

    מאת: יעל |‏ 12 באוגוסט 2016 | 21:28
  • היא לא פרשה… היא הופרשה

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 20:44
  • מהממת ?

    מאת: דין זיו |‏ 12 באוגוסט 2016 | 18:34
  • וואלה? הייתי בטוחה שמדובר בפקאצה אבל הבחורה נשמעת חריפה

    מאת: חיה |‏ 12 באוגוסט 2016 | 18:32
  • סתם נדחפת

    מאת: בוז |‏ 12 באוגוסט 2016 | 18:21
  • טוב, היא הכי לא מיוחדת

    מאת: נעמה |‏ 12 באוגוסט 2016 | 14:38
  • לא ראיתי את הסדרה אבל מה שבטוח היא נשמעת בכמה רמות מעל הנואשות לתהילה שם, לאף אחת מהן אין שום אבק כוכבים להרים את הסדרה הכושלת וטוב שהיא יצאה. שיהיה בהצלחה

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 10:13
  • ילדה יפה עם כישרון גדול ! מצפה לה עתיד יפה לא משמנה מה יהיה בגורל התכנית ….

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 05:13
  • מהממת

    מאת: אורח |‏ 12 באוגוסט 2016 | 04:17
  • אז זהו, שהיא הכי הצפונית המפונקת וילדותית מרמת השרון.. העיקר שאבא קונה רכב ולואי והכל בסדר. תתבגרי

    מאת: אורח |‏ 11 באוגוסט 2016 | 22:39
  • לא עפתי על הסטייל שלה..לדנה זרמון יש טאצ' מיוחד! היא ממש יוצרת! הייתי מצפ ממנה לדברים יותר נועזים ואני בטוחה שיש לה את זה

    מאת: מיכל |‏ 11 באוגוסט 2016 | 22:13
  • חמודה, איכותית ונחמדה מאוד!

    מאת: ג'ן |‏ 11 באוגוסט 2016 | 21:28
  • כל אחת יותר פקאצה וילדותית מהשניה. לא נולדו עם מודעות עצמית. חוץ מזה שלדניאלה אין כזה סטייל מטורף, יש לה פשוט מספיק כסף למותגים הנכונים

    מאת: אורח |‏ 11 באוגוסט 2016 | 20:24
  • דניאלה יש בך משהו מעצבןןןןן שאי אפשר להסביר ……..גם אבישג מעצבנת רצח

    מאת: אורח |‏ 11 באוגוסט 2016 | 20:17
  • בהתחלה חשבתי שהיא באמת פאקצה אבל האיט גירל יצאו פאקצות וגרעות בהתנהגות שלהן אליה חבל

    מאת: אורח |‏ 11 באוגוסט 2016 | 17:58
  • עוקבים את קיבלת רק בגלל הסדרה באת עם 2000 עוקבים ועכשיו אחריי שהסדרה שודרה קפצו לך העוקבים 19k

    מאת: אורח |‏ 11 באוגוסט 2016 | 17:58
  • היא OVER פוזה .

    מאת: TOTI |‏ 11 באוגוסט 2016 | 17:44