בחרתם לבד? חווית הקניה שלכם בטופשופ הולכת להשתנות

בטיימינג מפתיע לצד המהפך בבריטניה נפתחה השבוע בארץ חנות טופשופ הגדולה ביותר בקניון שרונים. בין 500 מטר רבוע של ג'ינסים, שמלות, אקססוריז ובגדי ים של קנדל וקיילי ג'נר תמצאו גם פרסונל שופר שתעזור לכם להתאים את הבגדים. בנוסף יש גם טופ מן גדול במיוחד לפאשניסטים שבניכם. עכשיו רק נותר לצאת מהחנות, לשתות תה ולדמיין שאתם באוקספורד

מאת  | ‏ 29 יוני 2016
החנות הגדולה ביותר של טופ שופ נפתחה בקניון שרונים (צילום: יח"צ)

החנות הגדולה ביותר של טופ שופ נפתחה בקניון שרונים (צילום: יח"צ)

האומה הבריטית חווה כרגע את אחד ההאנגאוברים הפוליטיים הקשים בתולדותיה, אבל אנחנו דווקא הידקנו את היחסים הדיפלומטיים איתם. השבוע הושקה רשמית נציגות משמחת שלהם אצלנו: החנות הכי גדולה של טופשופ בארץ, כולל סניף של טופ מן, ודווקא בקניון שרונים. לחנות הדגל הכיפית בקניון בהוד השרון יש חתיכת מודל, והיא תאומה של ספינת החלל המפוארת של טופשופ ברחוב אוקספורד בלונדון, חוץ מעניין הגודל המפלצתי. כאן אנחנו מדברים על חנות של 500 מטר רבוע, עניין די משוגע במימדים ישראלים, שתייבא איתה את בשורת הסטיילינג האישי, לחודש הפתיחה לפחות. כמו בלונדון? כמעט.

ההיכל באוקספורד הוא חנות האופנה הכי גדולה בעולם ובאופן כללי מקום שיודעים איך נכנסים אליו אבל פחות בני כמה תהיו כשתצאו. חרשנו אותה השבוע: שש שעות של שיכרון פריטים לאורך 8,400 מטר רבוע של חנות. איך זה מרגיש? כמו לעבור קולב קולב בשטח של 8.4 וילות מפנקות בכפר שמריהו או 4 פעמים האחוזה של ביונסה וג'יי זי, או קצת יותר מחצי מהבית הצנוע של קים וקניה. בקיצור: מלא קולבים, מלא חצאיות פליסה, מלא ז'קטי אופנוענים, וג'ינסים, ושמלות ערב, ובגדי ים שעיצבו קנדל וקיילי ובגדי גוף עם הדפסי פירות. מלא הכל.

אומנם אנחנו לא באוקספורד אבל גם לנו מגיע מבחר גדול (צילום: אלירן אביטל)

אומנם אנחנו לא באוקספורד אבל גם לנו מגיע מבחר גדול (צילום: אלירן אביטל)

חנות הדגל הענקית לוקחת את המעמד שלה מאוד ברצינות. היא מחולקת לאיזורים לפי טרנדים, כשהלוק המוביל נכון לשנייה זו הוא הג'ונגל האורבני. זה אומר אוברול משי אפור וקלאץ' עם רקמה אפריקאית, או צמות א-לה קים ק' עם מגפונים בטאץ' אוריינטלי, ז'קט ג'ינס ותיק צד עם פרנזים. מדי כמה לילות, אחרי סגירת החנות צובאת להקת VMים (visual managers, אחראי עיצוב חזותי) לבושים טוב ואחוזים בספר הצילומים וההשראות שהם מקבלים מלמעלה, ובונים מחדש את האזור בחנות בהתאם לטרנד הרלוונטי. קצת כמו המידברן, רק בלי היפים.

יש עשרות אזורי טרנדים בחנות בכל רגע נתון, והיא חייבת להשתנות משמעותית פעם בשבועיים, כי פשניסטות משתעממות מהר ואוהבות חדש. מעל 30 אלף לקוחות – ועכשיו כשהלירה שטרלינג נמוך, אפילו יותר – עוברים בטופשופ אוקספורד כל יום, ועושים אותה החנות הכי פודה בעולם, וגם חתיכת אתגר לאשה שלא קנתה בגד כבר עשרה חודשים ושכחה מה זה שופינג. למזלי, החיים לקחו את הלימונים האלה ועשו מהם לימונדה בדמות פרסונל שופר, סטיילינג אישי. כלומר, עוזרת אישית לקניות מטעם החנות – אשת מקצוע שאשכרה מכירה את רבבות הפריטים במיליון האגפים בחנות ומצליחות לקלוע למידה שלך וגם לרוץ להביא את הפריט בעודה מחייכת.

פרסונל שופר זה רעיון פשוט טוב (צילום: יחצ)

פרסונל שופר זה רעיון פשוט טוב (צילום: יחצ)

ככה זה עובד שם: שולחים מראש את המידות, גיל, היקפי מותנים, אורך רגל וכמה מלים על מה שאת מחפשת, ומתאמים לך פגישה. את מגיעה לאגף חדרי מדידה פרטיים ומעוצבים, מוצמדת לך מוכרת-סטייליסטית שאספה עבורך את הפריטים הכי מדויקים למה שאת מחפשת, ואת מתחילה למדוד בנחת – תוך שאת לוגמת קפה או מים מינרליים – ומדי פעם משסה אותה בחינניות בקולבים. מידה אחרת, סגנון שלא עובד עבורך או דברים שלא העזת לנסות כי איכשהו את תמיד נופלת על שמלה שחורה. הדרגנועים הם ידידיה הטובים ביותר, את עומלת על סלפי כורסה בחדר ההלבשה. יום מפרך ביותר.

איך זה יעבוד כאן בשרונים? הפרטים עוד לא סגורים לגמרי אבל מה שכבר ידוע זה שהוא יפעל למשך חודש בינתיים, עד האחד באוגוסט, בתיאום מראש ויעלה 200 שקל שיקוזזו מסכום הקנייה. האם מה שמתקתק באוקספורד רלוונטי גם להוד השרון? "ככל שיש יותר מבחר של בגדים, יותר קשה לבחור", אומר אור קופרלי, מנכ"ל קניון שרונים, "וזה לא רק המבחר, המודעות לאופנה שרק עולה, היום אנשים נוסעים לחו"ל, ואינסטגרם, ופינטרסט, כולם נורא מחוברים, רוצים להיות מיוחדים, ובטח שהם לא מעוניינים לראות החולצה שהם לובשים על כל בן אדם. בתנאים האלה אנחנו צריכים שירות של סטיילינג אישי.

שמישהו ידאג לי למידה הנכונה ומה ללבוש עם הדגם ג'יימי (צילום: אלירן אביטל)

שמישהו ידאג לי למידה הנכונה ומה ללבוש עם הדגם ג'יימי (צילום: אלירן אביטל)

"זה קצת דומה למה שקרה לעיצוב פנים בארץ", הוא מסביר, "עד לפני כמה שנים לא היה מושג כזה, היה אדריכל, והוא היה עושה גם את עיצוב הפנים. היום כל מי שבונה דירה, שוכר גם מעצב פנים, זה משהו שקרה ב-5-6 השנים האחרונות".

"כשאת נכנסת לחנות", מוסיף קופרלי, "יש הרבה פריטים שאת מפספסת, כשיש מישהו שמכיר ויודע, איפה כל טרנד, ואיפה כל מוצר הוא יכול להקל עלייך, גם בזמן, גם בהחלטות הקשות שצריך לקבל". הסניף הענק של טופשופ וטופ מן שנחנך אתמול בשרונים מצטרף לחנויות האחרות של קבוצת ארקדיה הבינלאומית, מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס.

מחנות מחכה לכם קולקציית קיץ מלאה בשמלות ובגדי ים (צילום: יחצ)

מחנות מחכה לכם קולקציית קיץ מלאה בשמלות ובגדי ים (צילום: יחצ)

הפעם גם הבנים לא נשארו מקופחים (צילום: ארבל רובינשטיין)

הפעם גם הבנים לא נשארו מקופחים (צילום: ארבל רובינשטיין)

הכותבת היתה אורחת קניון שרונים בביקור בטופשופ אוקספורד.

השאירו תגובה