ללקק את האצבעות: KFC הוציאו לקים אכילים

בכזה דבר עוד לא נתקלנו: רשת הפאסט פוד האמריקאית KFC הוציאה ליין לקים אכילים בטעמים הקלאסיים של העוף המטוגן בדלי. הם טבעיים לגמרי, מגיעים בצבעי הלוגו של הרשת ובעלי אורך מדף של חמישה ימים בלבד. לצערנו הם משווקים כרגע רק בהונג קונג, אבל לפי דיווחים מהנסיינים, זה יש עוד על מה לעבוד

מאת  | ‏ 8 מאי 2016
יאמי? לא בטוח. הלקים החדשים של KFC (צילום: KFC)

יאמי? לא בטוח. הלקים החדשים של KFC (צילום: KFC)

למוצר המשונה והחדשני הבא אפשר בקלות לקרוא עוף מוזר בשמי הלקים לציפורניים. חברת העוף המטוגן הפופולרית KFC החליטה לצאת מהקופסה, או מהדלי, במקרה שלה, והוציאה ליין של שני לקים בטעמי מנות אהובות, שאמורים להמשיך את חוויית "ללקק ת׳אצבעות" המפורסמת גם בין הארוחות.

הרשת האמריקאית יצאה עם המוצר בהונג קונג, ושם היא מספקת להמונים את הלק האכיל הזה. כרגע הוא מגיע בשני צבעים – בז' ואדום עם נצנצים, בדומה לצבעי הלוגו המפורסם של הרשת. ״יש לזה באמת טעם של עוף,״ מבטיחה אנה מאגלסטון, מנהלת הקמפיין המשונה והמרתק הזה. ״זה מטורף. אני לא מבינה איך הם עשו את זה״.

האם זה הדבר הכי ביזארי שהמציאו? (צילום: KFC)

האם זה הדבר הכי ביזארי שהמציאו? (צילום: KFC)

התשובה לשאלה של מאגלסטון נמצאת בין ידיהם הכישרוניות של מדעני מזון בחברת מקורמיק, אותה החברה שמחזיקה את המתכון הסודי של המותג, שכולל 11 תבלינים שונים. אותם תבלינים, או יותר נכון, תמציות שלהם, מופיעים גם בלק, כשהרשת מבטיחה כי הכל עשוי מחומרים טבעיים. ״הטעמים הקלאסיים והאיקוניים של KFC, המתכון המקורי והחריף, נרקחו בזהירות לכדי לק אכיל לציפורניים,״ הצהירה רשת המזון המהירה, ״והוא ישווק באריזות אופנתיות מזכוכית על מנת לקלוע לטעמם של הלקוחות הצעירים שלנו, לאהבה שלהם לאוכל ואופנה. את הלק מושחים ומייבשים כרגיל, ואז ניתן ללקק אותו שוב ושוב, וכך לגלות את הסיבה שבגללה מלקקים את הציפורניים בסיום ארוחה ב-KFC״

את הקמפיין המשונה, שתחילה רבים התקשו להאמין שהוא בכלל אמיתי ולא הטרלה, מלווה גם קליפ ביט בוקס אופנתי וסטרילי, שסופג דאחקות והרמות גבות בתקשורת. ״האם אני צריכה לחמם את הציפורניים כדי שזה יהיה יותר קריספי?״ שאלה מגישת חדשות אחת. ״אני חושב שזה מתאים לנו, האמריקאים,״ אמר הקומיקאי סטיבן קולבר בתוכנית הלילה שלו, ״אנחנו הרי לא מפסיקים לאכול עד שהגענו לפרק כף היד״.

בטעמים הקלאסיים של KFC (צילום: KFC)

בטעמים הקלאסיים של KFC (צילום: KFC)

בהונג קונג מתייחסים לקמפיין הזה כאל קמפיין של אופנת קוטור. ״אנחנו מנסים לייצר קמפיין שיתפוס את תשומת הלב כך שכל הונג קונג תדבר על זה,״ מסבירה הארט דירקטורית של הפרויקט, איליין לי, ״ובשלב הבא הציבור יצביע איזה מהטעמים הוא מעדיף, ואת הטעם הזה נייצר לכל העולם״.

באתר הבי.בי.סי זכו לנסות את המוצר יד ראשונה, וחזרו עם דיווח מפורט. הבקבוקונים אמנם מעוצבים יפה כמו בתמונות, אבל במציאות, הגוונים שונים למדי. האדום היה במין גוון טבסקו שקוף, והבז׳ ירקרק עכור. ״שמנו לב באיחור שתאריך התפוגה על הבקבוקונים עבר,״ מספרת העיתונאית גרייס צ׳וי. ״כנראה שהתכולה התחמצנה, כי הרי הלק עשוי מחומרים טבעיים: תבלינים, גומי צמחי ועמילן, ללא חומרי שימור. הלק צריך להישמר בקירור וחיי המדף שלו מוגבלים לחמישה ימים בלבד״.

לאחר שהיצרנים התחייבו בפני הכתבת כי היא יכולה להמשיך להשתמש בלק, הגיע מבחן הטעימה: ״לחריף היה טעם זהה לזה של התבלין על המנה החריפה שלהם, אבל טעם של עוף לא הרגשתי. כך היה גם בלק השני. שילוב נחמד של תבלינים, בלי עוף. הלק הכתום תפקד יפה אבל היה די שקוף גם אחרי שתי שכבות, והשני לא ממש התגבש כמו שצריך״. בקיצור, אם לשקלל את התגובות הנלהבות ברשת ואת הביקורת, כדאי לחזור לשולחן הניסויים, לשפר את המוצר ולהביא גם לק בטעם צ׳יפס ומילקשייק בצד.

האריזה נראית שיק, בפנים - קצת פחות (צילום: פייסבוק Jonathan Wu)

האריזה נראית שיק, בפנים – קצת פחות (צילום: פייסבוק Jonathan Wu)

לק ועוף מטוגן. שילוב שלא חשבנו עליו (צילום: אינסטגרם)

לק ועוף מטוגן. שילוב שלא חשבנו עליו (צילום: אינסטגרם)

השאירו תגובה