האם קרל לגרפלד פורש?

בראיון שקיים לגרפלד לפני כמה שנים הוא טען שהוא לא מתכוון להפסיק לעבוד אפילו ליום אחד, אבל מקור בבית האופנה סיפר כי לגפרלד עייף וכי קולקציית הריזורט של שאנל שעתידה לצאת בקובה תהיה גם האחרונה שלו וכי הוא מוכן לפרוש. ימים יגידו

מאת  | ‏ 20 אפריל 2016
קרל לגרפלד. האם זה באמת הסוף? (צילום: גטי אימג'ס)

קרל לגרפלד. האם זה באמת הסוף? (צילום: גטי אימג'ס)

קרל לגרפלד הוא יותר מאושיית אופנה או מעצב על, מדובר באחת הדמויות החשובות והמרתקות ביותר בעולם האופנה כבר כמעט חצי מאה. האיש בעל הקוקו הלבן, החתולה המיוחסת ומשקפי השמש השחורים, ממשיך לעמוד בחוד החנית של עולם האופנה גם בגילו המתקדם, מחזיק את שאנל, פנדי וכמובן את המותג האישי שלו. הוא לעולם לא מאבד רלוונטיות וממשיך לשחרר אמירות שנויות במחלוקת ולייצר כותרות גם אחרי גיל שמונים. עכשיו קמה לו כותרת חדשה שמאד הלחיצה את עולם האופנה: מקור מתוך בית האופנה התראיין וטען כי הקולקציה הבאה של לגרפלד עבור שאנל תהיה האחרונה וכי הוא שוקל לפרוש מעבודתו.

מדובר בתצוגת ליין הריזורט של שאנל, שתתקיים בקובה, שם, כך טוען המקור שהתראיין לעיתון ׳פייג׳ סיקס׳, עשוי לקוד לגרפלד את הקידה האחרונה שלו בתום התצוגה. ״הוא מאוד עייף״, אמר המקור, ״מצבו לא טוב והוא מוכן לפרוש.״ איש אינו בטוח מהו גילו של לגרפלד האניגמטי וחובב הנעורים והנערים, אך ההערכה היא כי יהיה בן 83 בספטמבר הקרוב, זאת למרות שבאתרהרשמי שלו רשום שהוא צעיר מכך בחמש שנים.

כל היפות תמיד סביבו (צילום: גטי אימג'ס)

כל היפות תמיד סביבו (צילום: גטי אימג'ס)

בעבר הצהיר לגרפלד כי עבורו פרישה שווה למוות. ״למה שאפסיק לעבוד?״ אמר בראיון לווג בשנת 2012. ״ אם אפסיק לעבוד – אמות והכל יסתיים.״ קוקו שאנל נפטרה כשהייתה בת 87, ולא פרשה מאחיזתה במושכות מעצמת האופנה שיצרה אף לא ליום אחד. לגרפלד, שעמד בראש פנדי משנת 1965, מונה לעמוד בראש שאנל בשנת 1983, ועד היום נראה היה שהוא עומד ללכת בעקבותיה של האם הרוחנית, או בכלל לחיות לנצח. ״אהיה מטומטם אם אפסיק לעבוד״, קבע אז בראיון.

לגרפלד ידוע כאיש ייצרי ודעתן, כך שרבים מאמינים ומקווים כעת שמדובר בעוד אחד מהפטפוטים הפרובוקטיביים שמרבה המעצב הגרמני לשחרר לחלל האויר הסטרילי שלצדדיו, ולא, חס וחלילה, באיזו מחלה ממנה הוא סובל, שתאלץ אותו לעזוב. עוד סיבה לכך שקשה להאמין שלגרפלד פורש, ועוד מתוך תשישות, היא כותרת שעלתה לפני מספר ימים, וגילתה שהקולקציה של פנדי שיציג ביולי תכיל לא מעט פריטי פרווה, נושא חם, תרתי משמע. יהיה זה יום הולדת 90 לפנדי, ותצוגת הקוטור המיוחדת הזאת תתרחש ברומא. לא סביר שקרל יחמיץ הזדמנות לחגוג ולעצבן את פעילי זכויות האדם באירוע של הלייבל אותו הוא מנווט כבר חמישים ואחת שנה.

ככל הנראה האיש הכי חשוב בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

ככל הנראה האיש הכי חשוב בעולם האופנה (צילום: גטי אימג'ס)

האם תישאר לבד? קרל ואנה ווינטור (צילום: גטי אימג'ס)

האם תישאר לבד? קרל ואנה ווינטור (צילום: גטי אימג'ס)

קרל עם בראד קרוניג והבן הדסון. המשפחה שלו (צילום: טאמבלר)

קרל עם בראד קרוניג והבן הדסון. המשפחה שלו (צילום: טאמבלר)

 

השאירו תגובה

 

  • עוד חכם שהמון טיפשים אחריו

    מאת: עמיהוד |‏ 20 באפריל 2016 | 16:01
  • עם כמה שהוא גאון אופנה והכל, הדעות שלו ממש אטומות, היו לו כמה אמירות שלי אישית, צרמו באוזן. אז מצד אחד חבל שפורש ומצד שני טוב שפטאנו, פנים חדשות עם מוח הרבה יותר פתוח יכול להוביל לדברים טובים יותר.

    מאת: אורח |‏ 20 באפריל 2016 | 14:15
  • לאאאאאא!!!!!

    מאת: תמי |‏ 20 באפריל 2016 | 12:58