מלכת האופנה מתנצלת: "משבר המהגרים הוא אמיתי"

אחרי שכינתה את התצוגה האחרונה של קניה ווסט לאדידס "שיק של מהגרים" וגרמה לסערת רשת מטורפת, יוצאת עכשיו אנה ווינטור חזרה לתקשורת עם התנצלות פומבית: "לא התכוונתי לזלזל, משבר המהגרים הוא אמיתי". קניה, קח את זה מכאן

מאת  | ‏ 19 אפריל 2016
התצוגה שלYeezy קניה לאדידס (צילום: גטי אימג'ס)

התצוגה שלYeezy. העונה השלישית של קניה לאדידס (צילום: גטי אימג'ס)

התצוגה האחרונה של הלייבל של קנייה ווסט, ייזי, במדיסון סקוור גרדן הייתה מפגן אקטרווגנטי שלא ישכח מהר. מה לא היה שם? מאות דוגמנים, בגדים משונים בצבעי אדמה, חשיפה של שיר חדש, השקת אפליקציה חדשה, וכמובן כל שבט קרדשיאן בטוטאל לוק משגע כשלצדם אנה וינטור אחת במשקפי שמש. אותה וינטור, שנראתה מעט כדג מחוץ למים באירוע, התראיינה על הנושא בתוכנית הלילה של סת׳ מאיירס, ושיתפה אנקדוטות משעשעות מהאירוע.

למרות שממש ניסתה להרים לקנייה, הגדרה אחת קטנה של הז׳אנר האופנתי שהציג יצרה סערה ברשת, עליה נאלצת עכשיו וינטור להתנצל באופן פומבי. השם הבעייתי שנתנה וינטור לאופנה של קנייה: שיק מהגרים. כל התעשייה הייתה על הרגליים ואין סוף תגובות נגד ווינטור נכתבו ברשת. עכשיו מגיעה ההתנצלות הפומבית: ״אני מתנצלת אם ההערה שלי פגעה במישהו באופן כלשהו. משבר המהגרים הוא אמיתי ולא התכוונתי לזלזל בסוגיה באופן כלשהו״.

אנה מחכה שיבואו לשבת איתה בתצוגה (צילום: גטי אימג'ס)

אנה מחכה שיבואו לשבת איתה בתצוגה (צילום: גטי אימג'ס)

ההופעה של וינטור בתוכניתו של מאיירס, לצורך קידום סרט דוקו חדש על המט-גאלה, האירוע האופנתי-אמנותי האיקוני בניצוחה, הייתה משעשעת למדי וכללה שני סיפורים משונים ומצחיקים, בראשון סיפרה כיצד נאלצה לשבת בגפה, בודדה וגלמודה, במשך ארבעים דקות עד שכל שבט הקרדשיאנס הואיל בטובו להצטרף אליה, ובשני תיארה כיצד ניסתה לחמוק מהאירוע בלי שאיש יראה אותה ומצאה את עצמה במרתפי מדיסון סקוור גרדן  האפלים, בדמעות, מתחננת שמישהו יחלץ אותה מהמבנה המפלצתי. ״היית פעם במרתפים של המדיסון סקוור גרדן?״ שאלה אנה את מאיירס, שענה בזריזות: ״לא, אבל אני לא מרכיב משקפי שמש בפנים, אז אני רואה את שלטי היציאה.״ מיד לאחר שידור הריאיון החלו קולות רבים להתרעם ברשתות החברתיות על המושג החדש והאופנתי הזה, ״שיק מהגרים״ שטבעה בנון-שלנטיות שכזו, ויש אומרים זחיחות וניתוק, בשעה שהעולם מתמודד עם מצוקת פליטים ומהגרים איומה.

וינטור הושוותה בימים האחרונים למארי אנטואנט בעקבות הביטוי. ״צריך מח מאוד מסויים כדי לחשוב שזה ביטוי לגיטימי. אלה הם הרגעים בהם אני שונא את תעשיית האופנה,״ כתבה משתמשת בשם ביבי לינץ׳. ״איזה חוסר רגישות,״ צייץ רוברט בארט. ״מסתבר ששיק-מהגרים הוא הסטייל החדש בעולם האופנה. באמת צריך להסביר כמה זה בעייתי?״ היום החליטה ווינטור, בצעד מפתיע, לפרסם התנצלות רשמית, לאחר שהבינה שההמון הזועם לא ירגע, ומאות אנשים הביעו זעמם ברשת על הביטוי וההגדרה החדשה שיצרה כוהנת האופנה הגדולה של ימינו.

מיהרה להתנצל על ההתבטאות (צילום: גטי אימג'ס)

מיהרה להתנצל על ההתבטאות (צילום: גטי אימג'ס)

מעניין מה קניה חושב (צילום: גטי אימג'ס)

מעניין מה קניה חושב (צילום: גטי אימג'ס)

מחכים עדיין לתגובה של נעמי קמפבל על הנושא (צילום: גטי אימג'ס)

מחכים עדיין לתגובה של נעמי קמפבל על הנושא (צילום: גטי אימג'ס)

משפחת קרדשיאן. העיקר שמזכירים אותנו (צילום: אינסטגרם)

משפחת קרדשיאן. העיקר שמזכירים אותנו (צילום: אינסטגרם)

השאירו תגובה