הטוענת לכתר: חייבים לדבר על אימאן

לאימאן המאם יש אם מרוקאית ואב אתיופי והיא בכלל גדלה בהולנד. תעשיית האופנה קיבלה אותה בברכה אחרי שהתגלתה בתחנת רכבת במאסטרדם. מאז הספיקה לככב בווג ולצעוד על המסלול הנחשק של ויקטוריה'ס סיקרט. בשבוע האופנה האחרון בניו יורק היא כבר כיכבה כדוגמנית על לצידה של ג'יג'י חדיד. רק אל תגיעו לה באפרו

מאת  | ‏ 20 פברואר 2016
מחכה לאודישנים. חיי הדוגמנית בניו יורק (צילום: אינסטגרם imaan hammam)

מחכה לאודישנים. חיי הדוגמנית בניו יורק (צילום: אינסטגרם imaan hammam)

דוגמנית העל אימאן, אשתו של דיוויד בואי המנוח, לנצח תהיה אחת הנשים הכי פורצות דרך בתעשיית האופנה לפני ומאחורי המצלמות, גם כדוגמנית וגם בתעשיית הקוסמטיקה. כנראה יש משהו קסום בשם הזה כי ממש לא מזמן קמה אימאן חדשה בשכונה וגם היא לוקחת את התעשייה בסערה. אימאןהמאם ההולנדית היא ללא ספק הדבר החם ביותר בסביבה, ובגיל 19 הספיקה כבר להגשים חלומות אופנתיים שרבות לא יזכו להגשים לעולם. בשבוע האופנה האחרון בניו יורק שקרה ממש עכשיו, כיכבה הימאם בכל מקום חשוב ובעיקר אצל ריהאנה לפומה וכשסגרה את התצוגה של טומי הילפיגר שם צעדה מחובקת על המסלול לצד ג'יג'י חדיד.

היא התגלתה בתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם בשנת 2011 ומיד הוחתמה על ידי סוכנות ׳קוד׳, ששלחה אותה שלוש שנים מאוחר יותר לפריז, שם זכתה לכבוד מיוחד, ופתחה את תצוגת האופנה של ז׳יבנשי. בהמשך הפכה לפנים של החברה ומשם התחיל הסחרור הגדול: שערים בווג האמריקאי, האיטלקי והצרפתי. כיכבה במסלולים בתצוגות של כל המעצבים החשובים, פותחת וסוגרת תצוגות של פראדה, בלנסיאגה, ז׳אן פול גוטייה, ורסאצ׳ה, פנדי ודיור.

מתוך הפקת אופנה לווג

מתוך הפקת אופנה לווג

לאימאן המאם יש אם מרוקאית ואב אתיופי והיא חונכה על ברכי החינוך ההולנדי. מגיל צעיר התעניינה באופנה ואהבה את הגלאם של העולם הזה. ״אם לא הייתי מדגמנת, הייתי בטח לומדת ועושה תואר באופנה״, סיפרה בראיון, ״יש לי המון מזל שריקרדו טישי בחר בי לפתוח את התצוגה שלו בשנת 2014 ומאז אנחנו יחד״. כשהימאם אומרת יחד, היא מתכוונת לעובדה שטישי בחר בה כמוזה הרשמית של ז'יבנשי, אך זה לא עוצר אותה מלצעוד בתצוגות של אחרים.

אנה וינטור הייתה זו שנתנה את הטון והראתה לעולם עד כמה היא מאמינה בילדה הזאת כאשר ציינה את שמה בדבר העורכת בפעם הראשונה שהופיעה במגזין. ההופעה של אימאן בווג ספטמבר האמריקני, כבוד לו זוכות מעט מאוד דוגמניות, שינה את חוקי המשחק ושדרג לה את הקריירה. ״היה מלחיץ להיות בווג האמריקני, למען האמת,״ היא מודה. ״הייתי מאוד נרגשת להופיע בגיליון, הייתי מאושרת כשהתקשרו לבשר לי. יש מקום לעוד גיוון אתני בתעשייה הזאת, ואפשר לראות שבתי אופנה כמו ז׳יבנשי, בלמיין וז׳אן פול גוטייה כולם מקדמים את הנושא ומערבבים דוגמניות״.

עושה סלפי מאחורי הקלעים בתצודה של דולצ'ה גאבנה (צילום: אינסטגרם imaan hammam)

עושה סלפי מאחורי הקלעים בתצודה של דולצ'ה גאבנה (צילום: אינסטגרם imaan hammam)

נראה שיותר משחלמה להופיע בווג, קיוותה אימאן לצעוד כמלאכית מן השורה בתצוגה של ויקטורי׳ז סיקרט. ״התגובה הראשונה שלי, כשהתקשרו לספר לי שהתקבלתי, הייתה: אתם עובדים עלי?!״ היא נזכרת. ״אחרי כמה דקות הבנתי שזה באמת. התקשרתי לאמא שלי והיא התחילה לבכות, היא הבינה שהחלום הגדול שלי עומד להתגשם. בתצוגה היה מדהים. האדרנלין בגוף היה בשיאו. אורות, מוזיקה, מצלמות בכל מקום וקהל שמשתולל, זו חוויה קיצונית״.

עולם הדוגמנות מתייחס לאימאן יפה מאוד, ואין לה תלונות. להפך. ״תמיד חשבתי שדוגמניות מקנאות אחת בשנייה ומתמקדות בלנסות להיות יותר יפות ומוצלחות, אבל גיליתי המון חברויות, עצות ותמיכה״, היא מספרת. ״פעם אחת, בהתחלה, שכחתי להביא עקבים, ומישהי מיד קפצה ושאלה באיזו מידה אני ואם אני רוצה את שלה. זה היה כל כך מתוק וחשוב. אני מוקפת בנשים שמעוניינות לתמוך אחת בשנייה״.

אי אפשר להפסיק להתסכל עליה (צילום מתוך ווג)

אי אפשר להפסיק להתסכל עליה (צילום מתוך ווג)

הסטייל האישי של אימאן קז׳ואלי וספורטיבי, והיא חובבת ספורט ונוסעת על סקייטבורד. ״אני מרגישה הכי סקסית כשאני קמה בבוקר, בלי איפור, עם שיער מלוכלך ומבולגן,״ היא מודה. ״יש לי חולשה לסניקרס שחורות, יש לי בערך שישים זוגות סניקרס, ואני אוהבת את השיער שלי באפרו, בדיוק כמו שהיה לאמא שלי כשהייתה צעירה. עם אפרו גדול אני משוחררת ועוצמתית. זו אני האמתית, ורוב הצלמים והמעצבים הולכים עם האמת״.

אימאן. התברגה לטופ של עולם האופנה במהירות מטורפת (צילום: אינסטגרם iimaan hammam)

אימאן. התברגה לטופ של עולם האופנה במהירות מטורפת (צילום: אינסטגרם iimaan hammam)

כבר כיכבה על שערים

כבר כיכבה על שערים

מחוץ לתצוגות בסטריט סטייל (צילום: מתוך הבלוג)מחוץ לתצוגות בסטריט סטייל (צילום: מתוך הבלוג)

מחוץ לתצוגות בסטריט סטייל (צילום: מתוך הבלוג)

צבע עור מדהים

צבע עור מדהים

בצילומים מרהיבים לאוסקר דה לה רנטה

בצילומים מרהיבים לאוסקר דה לה רנטה

רק תלך ותגדל

רק תלך ותגדל

באפרו כמו שאפרו צריך להיות. מתוך הפקת אופנה לווג

באפרו כמו שאפרו צריך להיות. מתוך הפקת אופנה לווג

מהפנטת על השער

מהפנטת על השער

השאירו תגובה

 

  • מאודדד יפה !!!! שא נדבר על מיוחדת …. צריך עוד בנות כאלה בתעשייה המשעממת הזאת!!!!

    מאת: ניאוו |‏ 21 בפברואר 2016 | 10:33