סיפורה המדהים של מוכרת הלחמים מניגריה שהפכה לדוגמנית

אולג׳ומוקה אוריסגונה צעדה ברחוב בו צילמו קליפ למוזיקאי טייני טמפה. הצלם שתפס אותה בעדשה כשהיא סוחבת עשרות לחמים על ראשה, התלהב בטירוף מהיופי שלה והשיג לה חוזה דוגמנות. אין מה לומר, זהו הפוטובומב המוצלח בעולם

מאת  | ‏ 17 פברואר 2016
 אולג׳ומוקה אוריסגונה וטייני טמפה (צילום: אינסטגרם tybello)

אולג׳ומוקה אוריסגונה וטייני טמפה (צילום: אינסטגרם tybello)

השם אולג׳ומוקה אוריסגונה לא ממש מתגלגל מהלשון, אבל הוריה של הצעירה הניגרית מעולם לא ציפו שיהיה צורך בכך. אולג׳ומוקה בת ה-27 הייתה עד לפני כמה שבועות מוכרת לחם עניה מניגריה, שפרנסה בכבוד יחד עם בעלה, שני ילדים קטנים. ביום אחד, כמו בסיפור סינדרלה, השתנו חייה ללא היכר, כאשר נכנסה ללא כוונה לפריים של צלם בריטי בשם טאי בלו, שהגיע לניגריה על מנת לצלם את המוזיקאי טייני טמפה. בזמן צילומי הקליפ ברחובות ניגריה נתפסה אוריסגונה בעדשת המלמה. כשחזר הצלם וצפה בחומרי הגלם לא הצליח להירגע מהיופי של מוכרת הלחם האקזוטית ויצא לחפש אותה באינסטגרם. הוא העלה את התמונה וכתב: ״אני אשמח לעזור לה לבנות בוק אם היא מעוניינת, אם אמצא אותה.״ האבדה אכן נמצאה וחוזה הדוגמנות אכן קרה.

אולג׳ומוקה פתחה בעקבות המקרה חשבון אינסטגרם, לו כמעט עשרים אלף עוקבים, וכתבות על סיפורה ההוליוודי מתפרסמות מסביב לעולם. לאחר שהקשר עם בלו נוצר, הוא עמד בהבטחתו וצילם אותה, תמונה שהופיע על שער מגזין ׳דיס דיי סטייל׳, ומאותו רגע הטלפון לא מפסיק לצלצל. ״כשצילמנו את התמונות, קיוויתי שאנשים יתחברו לסיפור שלה״, אומר בלו. ״מעולם לא העליתי על דעתי שזה יגיע לרמות כאלה. זה פשוט מדהים".

הייתה במקום הנכון ברגע הנכון (צילום: אינסטגרם tybello)

הייתה במקום הנכון ברגע הנכון (צילום: אינסטגרם tybello)

אולג׳ומוקה היא מעצבת שיער בהכשרתה, אבל בני הזוג לא הרוויחו מספיק כסף והיא נאלצה במקביל למכור לחמים אותם היא סוחבת על ראשה. בעלה מתקין דלתות בכפר, וכדי לממן את חייהם ולדאוג לשני הילדים, החליטה לעבור עם בתה בת השנה ללאגוס, שם לדודה יש מאפייה. בעלה ובנה בן החמש נשארו בכפר. כששמעתי את סיפורה קיוויתי שהיופי שהמצלמה שלי תפסה לא היה מקרי. ואז היא חייכה. הבנתי שלמעשה לא הבנתי עד כמה היא יפה. האישה הזאת נועדה להיות מול המצלמה״.

הקריירה החדשה מבטיחה עולם בלתי מוכר ומרגיע למשפחה הזאת, שהייתה עסוקה בהישרדות ונקרעה לשניים. החוזה שחתמה עליו אולג׳ומוקה כולל סיוע כלכלי קבוע, בית ומלגה מלאה לבית ספר. ״היא מאושרת ומלאת הוקרת תודה על ההזדמנות שנפתחה בפניה, ומעוניינת בהמשך ללכת ללמוד משפטים. בינתיים כבר הספיקה לחתום עם חברת אופנה בשם ׳פיי פורטה׳ להיות הפנים של הקמפיין החדש שלה, וההצעות ממשיכות להגיע.

הצלם הצליח להגיע אליה בזכות האינסטגרם (צילום: אינסטגרם tybello)

הצלם הצליח להגיע אליה בזכות האינסטגרם (צילום: אינסטגרם tybello)

״האישה הזאת עברה מלעשות לי פוטובומב בלאגוס ללהיות קאבר גירל עם חוזה דוגמנות״, שיתף טייני טמפה את מאות אלפי עוקביו, ״אני כל כך שמח בשבילה. יש לה מזל גדול וזה רק מראה שכל דבר יכול לקרות כשאתה נמצא במקום הנכון בזמן הנכון. מקווה שזוהי תחילתה של דרך נהדרת עבורה״. אולג׳ומוקה לגמרי מודעת למזל הגדול ששפר עליה וסיפרה בראיון כי ״מעולם לא ציפיתי שדבר כזה יקרה לי. החברים שלי סיפרו לי שראו אותי בטלוויזיה והם כולם מאוד מאושרים בשבילי. ההורים שלי לא מאמינים שהילדה שלהם הפכה לכזאת הצלחה גדולה. אנחנו מאושרים״.

החיים שלה עומדים להשתנות (צילם: אינסטגרם tybello)

החיים שלה עומדים להשתנות (צילם: אינסטגרם tybello)

בצילומים עם הבת שלה (צילום: אינסטגרם tybello)

בצילומים עם הבת שלה (צילום: אינסטגרם tybello)

בצילומי הדוגמנות שקבלה מהצלם (צילום: אינסטגרם tybello)

בצילומי הדוגמנות שקבלה מהצלם (צילום: אינסטגרם tybello)

החיוך שלה כבש אותו ובצדק (צילום: אינסטגרם tybello)החיוך שלה כבש אותו ובצדק (צילום: אינסטגרם tybello)

החיוך שלה כבש אותו ובצדק (צילום: אינסטגרם tybello)

בואו נהמר על הקמפיין הראשון. הוא לא רחוק (צילום: אינסטגרם tybello)

בואו נהמר על הקמפיין הראשון. הוא לא רחוק (צילום: אינסטגרם tybello)

 

כבר קיבלה שער

כבר קיבלה שער

 

השאירו תגובה

 

  • שימו לב:בדרום סודן יש שתי בחורות שגורשו מישראל:אחת היתה רקדנית והשנייה זמרת בלהקה.הן התראיינו לכלי תקשורת ישראליים כשהיו בבית הספר באוגנדה בהן לומדות.הגיע הזמן למצוא אותן וגם אותן להפוך לרקדנית ולזמרת מוערכות כי מי שיש לו פוטנציאל ואינו יכול לממש אותו חייבים לעזור לו כמו שעזרו לבחורה הניגרית

    מאת: רותם |‏ 21 בפברואר 2016 | 07:28
  • אפילו במדינת עולם שלישית קיימים גברים מפרגנים כל הכבוד!! זה בהחלט דבר שצריך לעורר השראה ודוגמא להרבה גברים שכאן.. כל הכבוד שיצליחו..

    מאת: לי |‏ 18 בפברואר 2016 | 09:50