לראות ולא להאמין: ג'ינס שלעולם לא יתלכלך

זה אמנם נשמע כמו משהו מתוך סרט מדע בדיוני, אבל זה אמיתי לגמרי. חברה בסן פרנסיסקו פיתחה בד דנים מיוחד שמצליח לדחות כתמים, מה שאומר שכל טיפת שמן או קטשופ נידפת ממנו כאילו מעולם לא הייתה. שנת 2016, את טובה מדי

מאת  | ‏ 16 ינואר 2016
האם עוד מעט נזרוק את הג'ינסים הישנים שלנו? (צילום: fashionmenow)

האם עוד מעט נזרוק את הג'ינסים הישנים שלנו? (צילום: fashionmenow)

כמה פעמים זה קרה לכם: אתם יושבים בבית קפה, ולאחר רגע של הסחת דעת, שמתם לב שהג'ינס שלכם הוכתם או נרטב, ועכשיו כל מה שנותר הוא להסתובב בעולם בבושת פנים קלה ובניסיון מגושם להסתיר את הלכלוך. עד היום חשבנו שזה פשוט דרכו של עולם, אבל חברה חדשה עומדת לשנות את כל זה. הכירו את הג'ינסים של ODO שמבטיחים כי לעולם לא יתלכלכו, יירטבו או יסריחו, לא יצטרכו כביסה, ואפילו יעזרו לנו לשמור על הסביבה.

נכון, זה נשמע כמו פנטזיה, אבל על פי אתר המימון ההמוני Kickstarter, הג'ינסים האלו עוד רגע יהיו בהישג ידנו, אם נעזור במימונם, כמובן. חברת ODO כבר גייסה לשם כך כ-188,000 דולר (הישג עצום במונחים של האתר), ובסוף ינואר תסגור את הקופה, ותתחיל לייצר את הג'ינסים המדוברים כדי שיגיעו אל ארוננו כמה שיותר מהר.

הג'ינס החדש של ODO (צילום: ODO)

הג'ינס החדש של ODO (צילום: ODO)

החברה מבטיחה שאפשר לשפוך על בד הג'ינס דוחה הכתמים שלהם כל דבר, החל מיין ועד לדבש, ואלו לעולם לא ידבקו אליו או ילכלכו אותו, ואם תוכיחו להם אחרת, הם ישלחו ג'ינס חדש, בלי שאלות מיותרות. המטרה של ODO די פשוטה בסופו של דבר: פחות כתמים שווה פחות כביסות, משמע יותר שמירה על איכות הסביבה. על פי החברה, אנחנו מבזבזים 7,200 כוסות מים בשנה על כיבוס זוג בודד של מכנסי ג'ינס. כעת, עם הטכנולוגיה החדשה שפיתחו, נוכל לשנות את כל זה.

לחברת ODO יש אמונה גדולה בשמירה על איכות הסביבה, והם מספרים שעולם הצומח הוא זה שנתן להם השראה לפתח את הפרויקט. "בטבע יש עלים שיישארו נקיים בכל מצב כיוון שאפר ולכלוך לא יכולים לדבוק למשטח הדק שלהם" נכתב באתר. "הגשם או הלחות שוטפים אותם ברגע. את אותו אפקט העברנו לג'ינסים שלנו על ידי טכנולוגיה הנקראת נאנו-ספרה, המונעת מהנוזלים לחדור את שכבת הג'ינס".

אם לשפוט על פי הווידאו שהועלה לקיקסטארטר, מדובר בבד הכי הגאוני שאי פעם נתקלנו בו: בחור נאה הולך בטיילת ומבקש מעוברי האורח שישפכו שתייה על מכנסי הג'ינס שלו, ומבטיח שיישארו יבשים. השתייה נשפכת, ובניעור קל נעלמת כאילו מעולם לא הייתה. הבחור ממשיך בשלו והמכנסיים כמו חדשים. אמנם לקח כמאתיים שנה מאז שהמציאו את הדנים ועד ששכללו אותם לכדי זה, אבל איזה מזל שאנחנו חיים בשנת 2016 כדי שנהיה עדים לפיתוחים חדשניים ואופנתיים שכאלו.

מדובר בבשורה של ממש

מדובר בבשורה של ממש

כבר לא נסתכל על ג'ינס אותו הדבר

כבר לא נסתכל על ג'ינס אותו הדבר

השאירו תגובה

 

  • אבל הבד נעים על הגוף?

    מאת: מישי |‏ 17 בינואר 2016 | 23:14
  • בדיחה, הקפיטליזם דוגל בייצור מוצרים בעלי תוקף קצר כך שניתן יהיה לזרוק ולקנות חדש.
    למעשה יש היום את הטכנולוגיה לייצר כל מוצר חשמלי כך שיחזיק מעמד לעשרות שנים אך אם זה היה המצב אז התאגידים לא היו מרוויחים כסף.
    אף אחד לא רוצה שתקנה משהו שלא מתקלקל ולכן הג'ינסים הללושלמעשה מהווים רעיון מעולה לא באמת ישווקו באופן המוני.

    מאת: מנורה |‏ 17 בינואר 2016 | 23:11