"מה את מעדיפה – למדוד חזייה בתא הלבשה או למדוד בבית עם הבגדים שלך"

מה שהיה עד לפני כמה שנים כמעט בבחינת טאבו, נהפך בשנים האחרונות לאחת הקטגוריות הצומחות במכירות אונליין - ויותר ויותר נשים קונות באינטרנט הלבשה תחתונה. מהם היתרונות של קניית חזיות ברשת, מה מציעות החנויות בישראל ומה חשוב לבדוק לפני שמשלמים

מאת  | ‏ 13 ינואר 2016
האם הרגלי השופינג שלנו  עומדים להשתנות? (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

האם הרגלי השופינג שלנו עומדים להשתנות? (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

ההפתעה הגדולה של הקניות ברשת מגיעה מכיוון לא צפוי: הלבשה תחתונה. באתרי הקמעונות מבשרים כי טרנד קניית ההלבשה התחתונה ברשת סוחף את העולם, שכן, כך כתבו, באחד מהם: "נשים בכל העולם מכירות ביתרונות של קניית הלבשה תחתונה מקוונת ומקבלות מענה מתאים לצורך".

המספרים בישראל מחזקים את התמונה. כך למשל, ב–2015 צמחה קטגוריית ההלבשה התחתונה באתר המכירות המקוון איביי בישראל ב–25% לעומת 2014. כ–67 אלף חזיות נמכרו באיביי בשנה האחרונה — עלייה של 42% לעומת 2014. למעשה, בכל שמונה דקות קנו ישראליות חזייה באיביי בשנה החולפת. כמו כן נרשמה עלייה של 26% במכירות התחתונים ועלייה של 94% במכירות הפיג'מות והחלוקים. לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל, "הלבשה תחתונה היא אחת הקטגוריות הצומחות והמובילות, שכן מדובר במוצרים שאנו צורכים לאורך כל השנה, ללא עונתיות".

הפערים בין מחירי ההלבשה התחתונה (בעיקר חזיות) בחנויות הפיזיות בישראל לבין האתרים השונים יכולים להגיע לעשרות אחוזים. "המחירים בחנויות אונליין, למעט מותגים המחייבים מחיר זהה בכל מקום, כמעט תמיד יהיו נמוכים יותר מבחנויות הפיזיות", אומרת אורית חשאי, מייסדת ומנכ"לית בריולה, אתר הלבשה תחתונה שמוכר חזיות במיליוני דולרים לשוק האמריקאי.

בריולה הוא מיזם טכנולוגי שמעבד את פרטי החזיות החביבות על הגולשת, משווה אותם עם אלה של נשים אחרות שאוהבות חזיות דומות, וממליץ לה על הדגם הבא שתאהב. "רוב החזיות שנמכרות בבריולה יעלו פי שניים ואפילו פי שלושה בקניון בישראל", מספרת חשאי. "ככה התחיל אצלי הרעיון של בריולה: הלכתי לקניון רמת אביב וקניתי חזיות של שנטל, כל אחת ב–300 שקל. בסוף הן בכלל לא התאימו. אצלנו אותה חזייה היתה עולה 140 שקל לכל היותר".

שאי סבורה כי במרבית המקרים, ללקוחה ישראלית עדיף לקנות אונליין ולשלם משלוח — 10–13 דולר. "החיסרון היחיד הוא שהיא תצטרך להמתין בסבלנות למשלוח", היא אומרת.

עושה חשק להזמין המון חזיות (צילום: אינסטגרם Adore Me)

עושה חשק להזמין המון חזיות (צילום: אינסטגרם Adore Me)

בזכות הטכנולוגיה

עד לא מכבר היתה אקסיומה מקובלת בתחום שלפיה חזייה היא פריט שאמור להיות מותאם היטב לגוף, ורק מדידה יכולה לוודא שכך אכן יהיה. "אין דבר שרחוק יותר מהאמת", טוענים באתר האמריקאי thebreastlife. "כיום קניית חזיות, תחתונים, מחטבים ובגדי ים ברשת, היא מדויקת, נוחה וחסכונית — בזמן ובכסף".

דר משיח, בעלת בלוג האופנה הוותיק אפונה, עוד לא לגמרי משוכנעת: "אני מאוד בעד שופינג ברשת, אבל מעולם לא רכשתי הלבשה תחתונה. אני באמת מנסה לחשוב איך אפשר לדעת שחזייה באתר כלשהו תתאים לי. אולי אם קניתי בעבר דגם זהה של מותג שאני מכירה ואני מעוניינת לרכוש אותו ברשת, יש סיכוי שאקנה. מבחינתי זה די דומה לג'ינסים — גם בתור קניינית מדופלמת, זה פריט לבוש שאני מעדיפה למדוד ולקנות בחנות פיזית".

אז מה בכל זאת שינה את התמונה עבור הרבה נשים אחרות? בענף תולים את השינוי, בין השאר, בפתרונות טכנולוגיים ושיווקיים, שהפכו את החוויה המקוונת לנגישה יותר. אחד מהם הוא True & Co, מיזם אמריקאי שנולד לאחר שמישל לאם ניסתה לרכוש חזייה בחנות להלבשה תחתונה. "שעתיים של מדידות שלא הובילו לכלום נתנו לי הרבה זמן למחשבה, והרגשתי שיש פה משהו שצריך לחקור", היא סיפרה ל"ביזנסוויק". לאם רכשה 500 חזיות, והזמינה חברות לביתה למסיבת מדידות. "אתה יכול לדמיין לעצמך כמה שבעלי נהנה", היא אמרה לכתב באותו ראיון.

עסק שמגלגל מיליונים (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

עסק שמגלגל מיליונים (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

בעקבות המפגש היא חיברה שאלון מקוון. בין השאר מופיעות בו שאלות כמו: "בת כמה החזייה שלך", "מה עמדתך לגבי ריפוד" ו"מה מידת השמלה שלך". כשהקימה את האתר והציעה לגולשות לענות על השאלון שיכוון אותן לחזיות המתאימות להן, הוא קרס זמנית לאחר שהוצף בהזמנות. בתוך כשנתיים מילאו את השאלון יותר ממיליון נשים.

למיזם של לאם קדמו עוד כמה מיזמים שמערערים על ההגמוניה של החנויות המסורתיות, ובהם ThirdLove שהוקם על ידי היידי זק, בכירה לשעבר בגוגל. האפליקציה היא טכנולוגיה מוגנת בפטנט, המנתחת את גודל החזייה הנדרשת על פי שתי תמונות גוף שמצלמות המשתמשות במכשיר הסלולר. בראיון ל"ניו יורק טיימס", שם שיבחה הכתבת את חוויית הקנייה באפליקציה, הסבירה זק כי שוק הקניות המקוונות מאופיין בהזמנות רבות — נשים מזמינות כמה מידות מכיוון שאינן בטוחות במידה הנכונה — ובהתאם, גם בהחזרות רבות (40%–50% החזרות, לדבריה).

מדיניות החזרה גמישה

מדיניות גמישה בהחזרות של פריטים, בלי לשאול שאלות, מאפיינת רבים מהאתרים למכירת הלבשה מקוונת ברשת. משלוח והחלפה חינמיים חיוניים כדי ליצור אמון וחוויה נטולת סיכון, מסבירה שרון קלפקה, מנהלת הפיתוח העסקי והמותג של אדור-מי (Adore Me), חברה אמריקאית להלבשה תחתונה הנלחמת ראש־בראש במלכה הבלתי מעורערת של השוק, ויקטוריה'ס סיקרט (ראיון מורחב עם קלפקה מתפרסם במגזין TheMarker Women). "אצלנו הלקוחה יכולה להזמין ולהחזיר מוצר 50 פעם, אין בעיה". קלפקה טוענת כי מניסיונה, שיעור ההחלפות וההחזרות דווקא נמוך מאוד, כ–6%.

לאדור מי אין כלל חנויות פיזיות, וקלפקה מסבירה כי האסטרטגיה של החברה היא להיות אלטרנטיבה של הלבשה תחתונה אופנתית, איכותית, נגישה לנשים בכל המידות והגזרות, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד. כך למשל, האתר מציע סט של חזייה ותחתונים ב–40 דולר בלבד. "נמאס לנו מחזיות במחיר מופקע", היא אומרת, "המשמעות של מכירת העיצובים שלנו אונליין היא שאת העלויות הגבוהות הדרושות כדי להחזיק חנויות פיזיות — עלויות שמגולגלות היישר ללקוחה — אפשר לחסוך, וכך להציע עיצובים באיכות גבוהה יותר ובמחיר נמוך יותר".

יודעים איך לפנות ללקוחות (צילום: אינסטגרם Adore Me)

יודעים איך לפנות ללקוחות (צילום: אינסטגרם Adore Me)

בתוך שלוש שנים זינקו הכנסותיה של אדור מי מ–1.1 מיליון דולר ב–2012, ל–16.1 מיליון דולר ב–2014. הנסיקה הובילה לדירוגה של החברה במקום ה–14 ברשימת 5,000 החברות הפרטיות שצומחות בקצב המהיר ביותר בארה"ב של המגזין "Inc.com". על השאלה אם חזייה אינה פריט שמחייב מדידה, קלפקה עונה ש"השאלה צריכה להיות אם את מעדיפה למדוד את החזייה בתא הלבשה קטן, עם תאורה לא מחמיאה ועם מוכרת שפותחת לך את הווילון בכל רגע, או שאת מעדיפה למדוד את החזייה בפרטיות בבית, כשאת יכולה לנסות אותה עם הבגדים שלך בארון, ולראות איך היא באמת יושבת מתחת לחולצה או השמלה האהובות עליך.

"אנחנו חושבים שחוויית המדידה בבית נעימה בהרבה, והלקוחות שלנו מסכימות. כמובן שמה שחשוב בהקשר הזה הוא לוודא שלא תיתקעי עם חזייה שלא מתאימה לך, ותוכלי לקבל החזר מיידי של הכסף או להחליף בלי בעיה".

שקט נפשי

לאור התנופה הזאת, מפתיע לגלות שהמגוון האינטרנטי של חזיות טובות ואיכותיות המוצע באתרים ישראליים אינו גדול במיוחד. רויטל ברוך, בעלת הבלוג שופיפאל, שעוסק בצרכנות נבונה ובקניות באינטרנט, מכירה מעט אתרים ישראליים למכירת חזיות איכותיות, ומונה בעיקר את דלתא ואפרודיטה. "הזמנתי מאפרודיטה כמה פעמים. יש אפשרות להחזיר מוצר או להחליף, אבל ההבדל בין האתר שלהם לאתרים בחו"ל הוא במחירים", היא אומרת. "בכלל, בעוד שבאתרים הישראליים שווה להזמין בעיקר מוצרים במבצעים, האתרים בחו"ל מאפשרים ליהנות ממחירים נמוכים יותר מבישראל גם ללא מבצעי סוף עונה או סוף שנה. כמו כן, באתרים בחו"ל יש בדרך כלל מבחר רחב יותר של דגמים ומידות".

אפרודיטה פתחה את החנות המקוונת ב–2008, כשהענף עוד היה בחיתוליו. "אין ספק שבהתחלה המכירות היו נמוכות מאוד", נזכר זיו אבני, סמנכ״ל בכיר ברשת, "אבל ב–2015 ראינו כבר קפיצה של כ–50% במכירות, מה שהפך את האתר לאחד הסניפים המשמעותיים שלנו".

לדבריו, העובדה שיש חנויות של המותג בקניונים רבים לא מגבילה את הקנייה ברשת, אלא דווקא מעניקה שקט נפשי. "הלקוחה יודעת שהיא יכולה תמיד להגיע לסניף ולמדוד את הפריט שתרצה להחליף, לצד העובדה שאנחנו מספקים שירותי החלפה ללא עלות אם החזייה לא מתאימה".

למדוד בחנות לקנות בבית (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

למדוד בחנות לקנות בבית (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

באפרודיטה טוענים שמה שמחזק את תחום החזיות ברשת הוא הנאמנות החזקה של הצרכניות למותג ולדגם המוכרים — "כך, המידה באותו מותג נשארת דומה, ואין בעיה להזמין אותה ברשת".

בחו"ל, התחרות על הקונים המקוונים עולה מדרגה — עם אפליקציות, שאלונים מדויקים על מידות, זריזות המשלוחים והחזרות בלי לשאול שאלות. איפה אתם בתמונה הזאת?

"אנחנו מפתחים אתר מותאם ומקווים לעלות עם אפליקציה בשנה הקרובה. לצד זאת, אנחנו מספקים משלוח חינם בתוך שלושה ימי עסקים, הכולל גם החזרה או החלפה על ידי שליח במקרה של חוסר שביעות רצון מכל סוג שהוא. השנה נשים דגש על אספקה בתוך 24 שעות ואפילו מהיום להיום. אנחנו מאמינים ששירות טוב הוא זה שינצח לאורך זמן".

לגבי המחירים באתר, אומר אבני, כי הם מייחדים מבצעים מתחלפים לרכישה מקוונת, וכל קנייה באתר מזכה בסכום המע"מ לקנייה הבאה. למרות זאת, הוא מודה כי "המבצעים העיקריים דומים למבצעים ברשת החנויות הפיזיות, בשינויים קלים".

גם בחנות המקוונת של דלתא מתקיימים מבצעים ממוקדים על מגוון פריטים, ומבצעים ייחודיים לאתר כמו חבילת מוצרים במחיר מופחת. מנהלת השיווק והאסטרטגיה של דלתא ישראל, גלית בר־און, אומרת כי יש ברשת גידול משמעותי ברכישות של חלק מדגמי ההלבשה התחתונה, בחלקם אף פי שלושה. "נשים נוטות לצרוך אותו דגם חזייה לאורך זמן, ולכן נוח להן לרכוש אותו באתר", היא מסבירה.

אין בחורה שלא קונה (צילום: אינסטגרם Adore Me)

אין בחורה שלא קונה (צילום: אינסטגרם Adore Me)

לארוב מאחורי החלון

בבלוג שלה ניסחה ברוך את "המדריך לקניית חזיות באינטרנט". בין השאר היא מציעה לצלם את הדגם הנבחר בחנויות ואז לחפש אותו באינטרנט; וכן לבדוק היטב את התווית, שעליה מצוינת המידה הישראלית (EURO) והבריטית (UK), כדי לאפשר קנייה מאתרים שונים בעולם.

ואולם הדבר החשוב ביותר ברכישת הלבשה תחתונה באינטרנט, לטענת קלפקה, הוא לבדוק את מדיניות המשלוח וההחזרה. "צריך לוודא שלא מחויבים בדמי משלוח גבוהים ושיש אפשרות להחזיר ולהחליף את החזייה בקלות ובחינם", היא אומרת. "אם את מתנסה במותג שאת לא מכירה, הייתי מציעה לבדוק ביקורות של רוכשות אחרות. אפשר ללמוד הרבה מהביקורות הללו על איכות המוצר ועל חוויית הקנייה".

התנסות במותג לא מוכר מחייבת, לדברי קלפקה, בדיקה מדוקדקת יותר: "אני מציעה לבדוק את המידה במותג הספציפי, כי מידות החזייה משתנות ממותג למותג, והמידה של החזייה בארון לאו דווקא מלמדת על זו של החזייה החדשה שתקני. כדאי להשתמש במחשבוני המרה שיש באתרים רבים. אצלנו באתר אנחנו מציעים מעין חדר הלבשה וירטואלי לכל לקוחה שנרשמת לאתר, על בסיס שאלון שבו אנו אוצרים עבורה את החזיות שיתאימו לה בהתאם למידות ולסגנון האישי שלה. זה עוזר לא ללכת לאיבוד בים של חזיות ותחתונים, ולהתמקד בעיצובים המתאימים".

אפשר גם לאמץ את השיטה של הבלוגרית, שמציעה ללכת לחנות האהובה עליכן, "לתת למוכרת לארוב לך מאחורי וילון המדידה ולשאול כל שלוש דקות מה דעתך על החזייה, למדוד בחנות את כל הדגמים שאת אוהבת, לרשום את שמות הדגמים ואת המידות, לחייך יפה, להגיד למוכרת ביי — ואז 
לקנות באינטרנט".

לבחורות עדיין קשה לבחור חזיה ברשת (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

לבחורות עדיין קשה לבחור חזיה ברשת (צילום: אינסטגרם ויקטוריה'ס סיקרט)

 

השאירו תגובה