הפיצ'פקעס שמגלגלים מיליארדים

רוב בני האדם לא יכולים להרשות לעצמם בגדים של מותגי על באלפי דולרים לפריט. בדיוק בגלל זה הם קונים פיצ'יפקעס של אותם מותגים שעולים רק כמה מאות. מדובר בפריטים קטנים שסמל המותג מוטבע עליהם ומאפשרים לכל אחד להכניס קצת גלאם לחייו. מפה לשם זה הפך עסק שמגלגל מעל 5.7 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה

מאת  | ‏ 4 ינואר 2016
מיליוני נשים מסביב לעולם הצליחו להשיג פריט קטן של פנדי בזכות הכדור פרווה הזה (צילום: מתוך הבלוג)

מיליוני נשים מסביב לעולם הצליחו להשיג פריט קטן של פנדי בזכות הכדור פרווה הזה (צילום: מתוך הבלוג)

אמנם כשאנו חושבים על בתי האופנה הגדולים אנו רואים בעיני רוחנו את הבגדים הכי פנטסטיים וזכירים שלהם, אבל אלה הם בגדר מותרות גם עבור העשירון העליון, וכך קורה שהפריטים הנמכרים ביותר של הרבה מהלייבלים הללו, הם דווקא הפיצ׳פקעס  שעולים הרבה פחות אבל משפיעים הרבה יותר. מדובר פריטים קטנים שסמל המותג מוטבע עליהם ומאפשרים לכל אחד להכניס לחייו קצת גלאם. מפה לשם, נטבע בעולם האופנה מונח חדש: פיצ׳פקעס מותרות.

על פי מידע שאספה חברת המחקר ארומוניטור אינטרנשיונל ופורסם באתר "ביזנס אוף פאשן", חפצי יוקרה קטנים הכניסו 5.7 מיליארד דולר בשנת 2015, גידול משמעותי משנת 2014, אז נמכרו 5.4 מיליארד דולר של אותם חפצים, ועד 2020 מצפים שהסכום יגיע ל-7.5 מיליארד. ״בחמש השנים האחרונות ראינו הרבה חברות יוקרה מרחיבות את הקטלוגים לאזורים שטרם שהו בהם, בתחום הפיצ׳יפקעס״, אומרת פלור רוברטס מטעם ארומוניטור אינטרנשיונל, ״המוצרים הכי מצליחים הם אלה שיש בהם את הדי.אן.איי של החברה. הדובון של ברברי, למשל, שמחירו בין 588 ל-633 דולר, הוא הצלחה גדולה. פנדי החלה למכור מחזיקי מפתחות פרוותיים אותם מצרפים לתיקים בשנת 2013 ומאז יצרה את ׳קרליטו׳, ליין מוצרים שלם בדמותו של קרל לגרפלד, שכולל פריטים שונים בשווי של עד אלף דולר. אלכסנדר וונג החל לייצר כפפות אגרוף של המותג בשווי 357 דולר בשנה שעברה, ומוסקינו מוכרים כמויות של כיסויי טלפון צבעוניים שעולים מאה דולר ומעלה. לאחר התצוגה המצליחה שלו בשנה שעברה, הפכו הכיסויים לסולד אאוט תוך שעה. מדבקות העור של המעצבת אניה הינדמרק, עליהן אימוג׳יז וסימנים מעולם הקומיקס נמכרות במחיר של 67-195 דולר וייצרו הכנסות של מעל 18 מיליון דולר בשנתיים.

כן, כל אלה שווים מילארדים. מחזיקי מפתחות של פנדי, קאברים לנייד של מוסקינו, אימוג'י של אניה הינדמארץ'  ודובים של ברברי

כן, כל אלה שווים מילארדים. מחזיקי מפתחות של פנדי, קאברים לנייד של מוסקינו, אימוג'י של אניה הינדמארץ' ודובים של ברברי

״מדובר במוצרים נגישים לאוכלוסייה שלא יכולה לממן ביגוד מעצבים״, מסבירה רוברטס, ״זה מרחיב את מאגר הצרכנים ומייצר נאמנות. אחוז הרווח על המוצרים האלה נוטה להיות גדול, וזו דרך נהדרת להגדיל הכנסות בלי להוזיל את התדמית היוקרתית של הלייבל.

אלינור רובינסון, קניינית ראשית במחלקת האביזרים של סלפרידג׳ס, טוענת כי ״המוצרים היוקרתיים הקטנים משמעותיים לנו מאוד. מכירת מחזיקי המפתחות עלתה במאה אחוז משנה שעברה, וכיסויי הטלפונים ממשיכים להיות הפריטים הכי מוכרים שלנו. המדבקות של אניה הינדמרק כל כך מצליחות שביקשנו ממנה ליין אקסקלוסיבי לחג המולד. המכירות שלה עלו ב-175 אחוז השנה. המוצרים הללו נמכרים לקהל הצעיר יותר שמחפש מוצרי יוקרה זולים יותר, אבל כאלה שמייצגים בבירור את הלייבל. התאמה אישית של פריטים הפכה לטרנד גדול בעולם היוקרה, והצרכנים נהנים לשלוט ולעדכן לעצמם את הפריטים בעזרת הפיצ׳יפקעס. מחלקת המתנות של חנות הדגל של ברברי בלונדון הייתה פופולרית במיוחד בחג, כי יצרו שם שירות מונוגרמות והתאמה אישית. שניים מתוך שלושה מוצרים שנמכרו בחנות עברו התאמה אישית, זו גם מתנה פופולרית״.

מאות אלפי בלוגריות העלו תמונה עם הכדור השעיר היוקרתי (צילום: מתוך הבלוג)

מאות אלפי בלוגריות העלו תמונה עם הכדור השעיר היוקרתי (צילום: מתוך הבלוג)

המדבקות של אניה הינדמארץ' ששוות מיליונים (צילום: מתוך הבלוג)

המדבקות של אניה הינדמארץ' ששוות מיליונים (צילום: מתוך הבלוג)

זה מרגיש כאילו יש לך פון של מוסקינו (צילום: מתוך האתר של מוסיקנו)

זה מרגיש כאילו יש לך פון של מוסקינו (צילום: מתוך האתר של מוסיקנו)

קיארה פראני והחבר הקטן על התיק (צקיארה פראני והחבר הקטן על התיק (צילום: מתוך הבלוג)ילום: מתוך הבלוג)

קיארה פראני והחבר הקטן על התיק (צילום: מתוך הבלוג)

מוסיקנו, לקחו את עניין הפיצ'יפקעס לאקסטרים (צילום: מתוך האתר)

מוסיקנו, לקחו את עניין הפיצ'יפקעס לאקסטרים (צילום: מתוך האתר)

אנה דלו רוסו לא מפספסת אף טרנד

אנה דלו רוסו לא מפספסת אף טרנד

השאירו תגובה