הדוגמנית החדשה של לואי ויטון: דמות ממשחק מחשב

סוף סוף לגיקים של אופנה יש על מה לדבר עם גיקים של מחשבים. ניקולה גסקייה, המנהל האמנותי של לואי ויטון, הציג אמש באינסטגרם את הדוגמנית החדשה של בית האופנה הצרפתי – לייטנינג מסדרת המשחקים "פיינל פנטזי". האם דוגמניות בשר ודם צריכות להתחיל לחשוש לפרנסתן?

מאת  | ‏ 29 דצמבר 2015
הכירו את לייטנינג, הפרזנטורית החדשה של לואי ויטון (צילום: אינסטגרם nicolasghesquiere)

הכירו את לייטנינג, הפרזנטורית החדשה של לואי ויטון (צילום: אינסטגרם nicolasghesquiere)

משחקי מחשב מייצרים עבור המשתמשים בהם מציאות המתעלה על עצמה: מבריקה יותר, כוחנית יותר, נקייה מפגמים ונשגבת. קצת כמו אופנת עילית. בצעד מעניין, שוודאי מאיים מאוד על דוגמניות וסוכנויותיהן השונות, החליטו בבית האופנה לואי ויטון ליצור קמפיין חדש המורכב מאסופת פיקסלים מתנועעת. אז אמרו ביי ביי לדוגמניות בשר ודם, כי הדוגמנית של קמפיין לואי ויטון לאביב-קיץ 2016 היא דמות וירטואלית המייצרת אידאל יופי שהוא בלתי מושג מאי פעם.

מי ששם את דמות הלוחמת הסמוראית הווירטואלית בעלת השיער הוורוד בפרונט הוא המעצב ניקולה גסקייה, שעומד בראש בית האופנה משנת 2013, ועד כה השתמש בדוגמניות-שחקניות מהסוג המקובל להוביל את המותג: מישל ויליאמס, שרלוט גינסבורג, ג׳ניפר קונלי ואליסיה ויקנדר. כעת את מקום המוזה תופסת דמות מסוג חדש שמצעידה את המותג הקלאסי, שנשען רבות על עברו המפואר, למחוזות אחרים.

מישל ויליאמס ושרלוט גינסבורג - אאוט (צילום: אינסטגרם nicolasghesquiere)

מישל ויליאמס ושרלוט גינסבורג – אאוט (צילום: אינסטגרם nicolasghesquiere)

לא מדובר בדמות וירטואלית סתמית. מביני עניין מיד יזהו שזו לייטנינג מסדרת משחקי הקונסולה המצליחה פיינל פנטזי. לכבוד המאורע חברו בלואי ויטון למעצב המשחקים היפני, האמן טצויה נומורה, והנפישו את האימג'ים בהם לובשת לייטנינג האמיצה והעשויה ללא חת בגדים של ויטון. גסקייה מיהר להעלות את התמונות הראשונות מהקמפיין החדש לחשבון האינסטגרם הפרטי שלו, ומאותו הרגע נוצר דיון מעניין על המקום בו נגמרת המציאות ומתחילה הפנטזיה.

הקריאה הזו לשחקנית חיזוק מעולמות הפנטזיה מגיעה בעקבות ההשראה לליין החדש, שהיא ממחוזות המדע הבדיוני והעתידנות. קולקציית האביב של ויטון מלאה רפרנסים לאנימה, לחלל ולעולם הדיגיטלי, ועל כן חשב גסקייה שאין צורך להסתפק ב"חיפוש" אחר דוגמנית בשר ודם לדמות מהעולמות האלה, לפחות לא בשלב הקמפיין.

כך או כך, הרעיון להפוך את דמויות פיינל פנטזי לדוגמנים ודוגמניות הוא לא מקורי. בשנת 2012 יצר מגזין אופנת הגברים הבריטי "ארנה הום" כתבת צבע מרובת תמונות בה חבר לנומורה, והתוצאה היפה הייתה סדרת תמונות של הדמויות בליין אופנת הגברים של פראדה דאז. כעת השאלה שעולה היא האם בתי אופנה נוספים יצטרפו לגסקייה וישתמשו בדמויות וירטואליות כדוגמניות, או שיישארו עם הסופרמודלס, שגם ככה נראות כאילו הגיעו מעולם אחר ונעלה יותר.

מישל ויליאמס, חמודה, אבל אמיתית יותר (צילום: לואי ויטון)

מישל ויליאמס, חמודה, אבל אמיתית יותר (צילום: לואי ויטון)

ג'ניפר קונולי - אולי פנטזיה של רבים, אבל עדיין לא משתתפת בפיינל פנטזי (צילום: לואי ויטון)

ג'ניפר קונולי – אולי פנטזיה של רבים, אבל עדיין לא משתתפת בפיינל פנטזי (צילום: לואי ויטון)

השאירו תגובה