מעל לכל דמיון: תמונה באינסטגרם תמורת 300 אלף דולר

כוכבות כמו קנדל ג'נר, קארה דלווין וג'יג'י חדיד מרוויחות בסביבות 300 אלף דולר תמורת תמונה (אחת!) באינסטגרם. זה נשמע כמו משהו דמיוני, אבל זו לגמרי המציאות של היום, בה תמונה ברשת החברתית שווה למפרסמים כמו קמפיין ענק. ככה זה נראה בעולם החדש

מאת  | ‏ 20 דצמבר 2015
קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד. מחיר מטורף לכל תמונה (צילום: גטי אימג'ס)

קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד. מחיר מטורף לכל תמונה (צילום: גטי אימג'ס)

פעם סופרמודל הייתה נמדדת בכסף שהיא מוכנה לצאת עבורו מהמיטה בבוקר. ״אני לא יוצאת עבור פחות מעשרת אלפים דולר״, הוא כנראה המשפט האיקוני ביותר של סופרמודל אי פעם, והוא שייך ללינדה אוונג׳ליסטה שהייתה אחת מהשילוש הקדוש של שנות התשעים, שכלל אותה, נעמי וסינדי. אבל השנה היא 2015 ויש שילוש חדש בעולם: ג׳יג׳י חדיד, קנדל ג׳נר וקארה דלווין, והן לא צריכות אפילו לצאת מהמיטה כדי להרוויח סכומי עתק, אלא רק צריכות פלאפון איכותי.

כל מה שעל השלוש לעשות זה להצטלם עם מוצר כלשהו ולעלות לחשבון האינסטגרם בעלי מיליוני העוקבים שלהן בעבור סכום של מאות אלפי דולרים. מדובר בשינוי רציני בכללי המשחק לכל הדעות, וברור מאי פעם שהרשתות החברתיות הן אולי האספקט המשתלם ביותר להשקיע בו אם את דוגמנית עולה.

קנדל. כל תמונה באינסטגרם שלה עושה שינוי (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

קנדל. כל תמונה באינסטגרם שלה עושה שינוי (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

הפוסטים הממומנים יכולים להגיע לסכומים של עד 300 אלף דולר לתמונה, כשהחברה מבהירה בדיוק באיזה אופן יוצג המוצר, באיזו קומפוזיציה ובאיזו שעה יועלה הפוסט. גם הכיתוב תחת התמונה מוכתב ישירות מחברת הפרסום של המותג. את המחירים שומטי הלסתות הללו שחרר פרנק ספדפורה, מנכ״ל חברה בשם ד׳מארי ארשיב, העוסקת בעיבוד נתונים של רשתות חברתיות, ומציעה לחברות שונות אפליקציה המעניקה כלים לאמוד את השפעתם של בעלי חשבונות מובילים ברשתות החברתיות. החברה יצרה אלגוריתם חדש שמשתמש ב-56 מטריצות שאומדות את הקליקביליות של הפוסטים של המשתמשים המשפיעים ואת ההשפעה של הפוסטים הממומנים המופיעים בחשבון על מנת להכריע בשירותי מי כדאי להשתמש.

קנדל, קארה וג׳יג׳י הן המלכות הבלתי מעורערות של הפלטפורמה, אבל גם הדוגמניות הפחות ידועות מצליחות להביא סכומים נאים ביותר באופן הזה. נשים כמו קרלי קלוס, מירנדה קר ובהטי פרינסלו מעלות פוסטים שמאחוריהם סכומים שבין 25 ל-50 אלף דולר באופן קבוע ותדיר. מדובר בעבודה של כמה דקות, שהיא כנראה מהרווחיות בעולם. מצד שני, הדוגמניות יודעות שאסור להגזים בכמות התוכן הממומן כי העוקבים שלהן אוהבים ומעריצים, אך גם להם יש כמות מסוימת של פרגון וסבלנות.

חשוב לציין שעל הסכומים האלה אמורות הכוכבות לשלם מס ולכן לא מדובר בסכום הכולל שנכנס אליהן לכיס. בדיוק כמו שנאמר בפרשת בר רפאלי, שפרסמה בעבר באינסטגרם שלה פוסטים ממונים עבור חברת שוקלדים. ועדיין, סכום של מאות אלפי שקלים לתמונה שהכוכבת מעלה בעצמה, זה בהחלט עולם פירסום חדש ומרתק שלא ברור לאן יגיע בהמשך.

לגמרי יודעות את העבודה (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

לגמרי יודעות את העבודה (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

קנדל מפרגנת לנעליים של הגיס קנייה ווסט. האם שילם לה? סביר להניח שלא (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

קנדל מפרגנת לנעליים של הגיס קנייה ווסט. האם שילם לה? סביר להניח שלא (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

ג'יג'י מרימה לאדידס. מקרי זה לא (צילום: אינסטגרם gigi hadid)

ג'יג'י מרימה לאדידס. מקרי זה לא (צילום: אינסטגרם gigi hadid)

קנדל מפרסמת את הקולקציה שלה ושל קיילי לטופ שופ (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

קנדל מפרסמת את הקולקציה שלה ושל קיילי לטופ שופ (צילום: אינסטגרם kendall jenner)

כל בגד ים שעולה לאינסטגרם שלה הופך לסולד אאוט. זה משתלם לפרסמים (צילום: אינסטגרם gigi hadid)

כל בגד ים שעולה לאינסטגרם שלה הופך לסולד אאוט. זה משתלם לפרסמים (צילום: אינסטגרם gigi hadid)

קרלי קלוס. לא בסכומים של קנדל וג'יג'י, אבל גם לא מעט בכלל (צילום: אינסטגרם karlie kloss)

קרלי קלוס. לא בסכומים של קנדל וג'יג'י, אבל גם לא מעט בכלל (צילום: אינסטגרם karlie kloss)

מירנדה קר. תופסת תאוצה בעצמה (צילום: אינסטגרם mirandakerr)

מירנדה קר. תופסת תאוצה בעצמה (צילום: אינסטגרם mirandakerr)

השאירו תגובה