הטראש כמוצג מוזיאוני: חליפת טרנינג של ג'וסי קוטור תוצג בתערוכה חדשה

מי היה מאמין שחליפת הקטיפה הוורודה של ג'וסי קוטור, זו שפריס הילטון ובריטני ספירס כל כך אהבו אי שם בתחילת שנות האלפיים, תגיע בסוף למעמד אמנותי ותוצג בתערוכת אופנה חדשה במוזיאון ויקטוריה ואלברט הלונדוני? לא אנחנו

מאת  | ‏ 16 נובמבר 2015
החליפה האיקונית על מלכת הטראש, פריס הילטון

החליפה האיקונית על מלכת הטראש, פריס הילטון

מי לא מכיר את חליפות הטרנינג של ג׳וסי קוטור, אותן חליפות תואמות צבע של מכנסי טרנינג ועליונית מטריקו או בד דמוי קטיפה, עם ה'J' של הג׳וסי משתלשל מהרוכסן והמילה ג׳וסי מתנוססת לרוחב הישבן? החליפות הנוחות והטראשיות הללו הן הרבה דברים, אבל לרוב לא ישויכו לעולם האופנה הגבוה. יש הטוענים שג׳וסי קוטור המציאו את מה שהוביל בהמשך לסגנון הלבוש "אתליז׳ר", שילוב המילים אתלטי ופנאי, שמעצבים כמו אלכסנדר וונג לקחו אותו ועפו גבוה למחוזות מינימליסטיים ומפנקים יותר. עכשיו הודיע מוזיאון העיצוב הלונדוני והמכובד, ויקטוריה ואלברט, כי החליפה תוצג בו כחלק מתערוכת אופנה בשם: "עירומים – היסטוריה קצרה של בגדים תחתונים".

בשנה שעברה הודיעה חברת "ג׳וסי קוטור" כי תסגור את כל סניפיה האמריקאיים, והחליפה שפעם היתה חלק מארונה של כל צעירה, כולל המוני סלבס כמו בריטני ספירס, ג׳יי לו, פריס הילטון ומריה קארי, שנהנו לשלב את הלוק המנצח עם מגפוני UGGS, נעלמה לחלוטין מהמדפים. עכשיו היא תזכה לכבוד המגיע לה, ותוצג מאפריל הקרוב לצד פריטים היסטוריים כמו מחוכים מהמאה ה-18, קרינולינות, תחתוניות ויקטוריאניות, ופריטים חדשים יותר, כמו שמלת העירום האיקונית של קייט מוס משנת 1993.החליפה שתוצג תהיה בגוון הפופולרי ורוד מסטיק והיא משנת 2004.

החליפה שתוצג במוזיאון. גם זה סוג של אמנות (צילום: ויקטוריה ואלברט)

החליפה שתוצג במוזיאון. גם זה סוג של אמנות (צילום: ויקטוריה ואלברט)

לצד ג׳וסי קוטור, אפשר יהיה לראות בתערוכה שמתוארת על ידי המוזיאון כ"אוסף פריטים אסתטיים ובעלי איכות טכנית יוצאת דופן", גם בגדי הלבשה תחתונה של בית סקיאפרלי, ויויאן ווסטווד, ז׳אן פול גוטייה אף זוג תחתוני חורף ארוכים של אמה של המלכה ויקטוריה.

״התערוכה תעסוק בהיבטים הפרקטיים של הלבשה תחתונה לצד תפקידה באופנה, ובתוך הנסיון לייצר אטרקטיביות מינית וחושנית. אחד התפקידים העיקריים של תחתונים הוא לתמוך, לעצב ולמצק את הגוף בהתאם לאופנה העדכנית. התערוכה תחקור קרינולינות, וגם מעצבים כמו פול פוארה, שטען לטובת היופי שבמראה הגוף הטבעי, ואחרים שחקרו והמציאו המצאות שהיו קריטיות בהתפתחות התחום מעבר לאופנה, שהיא נוחה ואפקטיבית יותר". התערוכה תציג מעל 200 פריטים לגברים ונשים, יחד עם דוגמאות מעולם הקולנוע והצילום, מודעות פרסומת ואריזות ישנות. כל אלו הביאו לשינוי תפיסתי במהו הגוף האידאלי לאורך המאות. יהיה מעניין.

קים ובריטני בג'וסי קוטור. לזכור ולא לשכוח

קים ובריטני בג'וסי קוטור. לזכור ולא לשכוח

קטיפה להמונים (צילום: ג'וסי קוטור)

קטיפה להמונים (צילום: ג'וסי קוטור)

איימי פולר ב"ילדות רעות". איקונית (צילום מסך)

איימי פולר ב"ילדות רעות". הגיעה למוזיאון (צילום מסך)

השאירו תגובה