לא תאמינו איך נראה שבוע האופנה של גיאורגיה

אולי אופנה היא לא הדבר הראשון שקופץ לראש כשחושבים על סנט פטרסבורג וטביליסי, אבל מסתבר שקמה שם סצנת סטייל רצינית ומרתקת. כתבת FF ביקרה בשבועות האופנה המקומיים וגילתה עולם ומלואו

מאת  | ‏ 3 נובמבר 2015
פרזנטציה בסגנון פרידה קאלו. אצל המעצבת הגיאורגית אירמה שריקדזה (צילום:

פרזנטציה בסגנון פרידה קאלו. אצל המעצבת הגיאורגית אירמה שריקדזה (צילום: יח"צ)

העונה, אחרי שנים של השתתפות בשבועות האופנה של הבירות הגדולות, החלטתי לאמץ גישה אלטרנטיבית יותר וללכת לבדוק מה קורה מחוץ לפריז, לונדון, מילאנו וניו יורק. כמו שבוע האופנה של תל אביב, גם ערים אחרות מסביב לעולם מארגנות לעצמן אירועי אופנה גדולים ומרשימים הממצבים אותן על מפת הסטייל הגלובלית. אמנם אופנה זה לא בדיוק הדבר הראשון שעולה לנו בראש כשחושבים על סנט פטרסבורג וטביליסי הגיאורגית, אבל בדיוק בגלל זה הייתי כל כך סקרנית לראות מה יש לערים האלו להציע.

ובכן, השוני מבירות האופנה המרכזיות היה בהחלט גדול. צבאות צלמי הרחוב והבלוגרים שנתקלים בהם בפריז או מילאנו הוחלפו בדם חדש, מצומצם וצמא יותר, והגישה לכל תצוגה הייתה נהירה ומסודרת, בניגוד ללוקיישנים המסורבלים של ניו יורק או לונדון. התצוגות של סנט פטרסבורג וטביליסי, למרבית ההפתעה, יצרו חוויה מזמינה, אינטימית וידידותית הרבה יותר ממה שעולם האופנה כבר התרגל אליו.

מה שבלט יותר מכל הוא הדרייב מעורר ההשתאות של המעצבים המקומיים, שרק רוצים לחשוף לעולם את יצירתם. הודות לשקט (היחסי) בו פועלים שבועות האופנה הללו, למעצבים ניתנת מלוא תשומת לב. ההתמקדות באסתטיקה והיצירתיות שלהם נוצרת מתוך אותה אינטימיות בוסרית של שבועות האופנה האלו, המאפשרת גם לחוות את התרבות המקומית כולה ברמה הרבה יותר גבוהה ובלתי אמצעית.

טבליסי. מלאה בצבעים (צילום: רוזה

טבליסי. מלאה בצבעים (צילום: יח"צ)

סנט פטרסבורג, לא מה שחשבתם

זו אמנם רק העונה השנייה בה פועל שבוע האופנה האלטרנטיבי של סנט פטרסבורג, אבל אי אפשר שלא לשים לב למאמץ הגדול של המארגנים בלהגיע לרמת המתחרים היותר מבוססים שלהם. כיאה לתרבות הרוסית, הכל היה מאוד מתורבת ומתוקתק, בלי הפתעות או ביטולים. לשמחתי, יצא לי לשלב בין תצוגה לתצוגה גם תכנים תיירותיים יותר, שהוכיחו כי סנט פטרסבורג היא אחת הערים היפות באירופה, עם היסטוריה של אסתטיקה עשירה, תרבות מפוארת וסצנת אופנה לא קטנה.

המעצבים שהציגו את קולקציות הקיץ שלהם היו בעיקר צעירים שעדיין בתחילת דרכם. מבין אלו שתפסו את מירב תשומת הלב, הייתה המעצבת גלינה דרוז, שהציגה קולקציה בהשראת תחנות המטרו המרהיבות בעיר הולדתה ובמוסקבה, וכן מספר סטודנטים לעיצוב שבהחלט היו שווים פוסטים באינסטגרם. לעומת מוסקבה, בירת האופנה הבלתי מעוררת של רוסיה, לסנט פטרסבורג יש עוד הרבה עבודה, אבל היא בהחלט בכיוון הנכון.

בשבוע האופנה של סנט פטרסבורג (צילום: רוזה סינייסקי)

בשבוע האופנה של סנט פטרסבורג (צילום: יח"צ)

תעשיית אופנה מעניינת ומרתקת. סנט פטרסבורג (צילום: רוזה סינייסקי)

תעשיית אופנה מעניינת ומרתקת. סנט פטרסבורג (צילום: יח"צ)

טביליסי: בין תרבות צבעונית ועליזה לאופנה מודרנית לבישה

התחנה הבאה במסע שלי הייתה טביליסי, ושוב, היה זה עבור שבוע האופנה השני והאלטרנטיבי יותר שלהעיר האקלקטית והמרתקת הזו. Tbilisi Fashion Week, שנוסד בשנת 2009 על ידי דוגמנית העבר הגיאורגית, טאקו צ'חידזה, מציג משב רוח רענן בעולם האופנה. היה מרגש לגלות עד כמה המעצבים בגאורגיה גאים במדינתם, וכן לראות כיצד הם משלבים בין התרבות הצבעונית והעליזה שלהם לבין אופנה מודרנית ולבישה במיוחד.

לפי התצוגות הרבות והביקורים בבתי האופנה המקומיים, ניתן היה לראות כי המעצבים לא שוכחים לרגע את התרבות והאסתטיקה העממית שלהם, מה שהתבטא בעיקר בצבעוניות מרהיבה, וביכולת לשלב טקסטורות והדפסים אותנטיים. בין המעצבים שעשו לי את השבוע הגיאורגי המיוחד הזה היו ג'ורג' קובוריה, המעצב הצעיר והמבטיח של התעשייה המקומית, שהציג את קולקציית הקיץ המדוברת שלו בחניון עירוני, עם פריטים מונוכרומטיים שכל בחורה הייתה רוצה ללבוש; לאקו בוקייה עם קולקציה שהורכבה מהדפסים פרחוניים באופן הרמוני לחלוטין; אלכסנדר אחלקטסישווילי, עם קולקציית עורות דרמטית; והמעצבת אירמה שריקדזה, שהציגה את קולקציית הקפסולה שלה בפרזנטציה חלומית בהשראת פרידה קאלו.

בטביליסי התגובה הנפוצה ביותר לכל שאלה או סוגיה שעלתה הייתה "אל תדאגי" ו"יהיה בסדר", ממש כמו פה בארץ . אין פלא שזה היה שבוע האופנה הידידותי והרגוע ביותר שאי פעם פקדתי.

סטריט סטייל גיאורגי. הורס (צילום: רוזה סינייסקי)

סטריט סטייל גיאורגי. הורס (צילום: רוזה סינייסקי)

לוקחים השראה מהעולם המסורתי. המותג So you בטבליסי פאשן וויק (צילום: רוזה סינייסקי)

לוקחים השראה מהעולם המסורתי. המותג So you בטבליסי פאשן וויק (צילום: יח"צ)

צבעוניות עשירה. בתצוגה של Lako Bukia בטבליסי (צילום: רוזה סינייסקי)

צבעוניות עשירה. בתצוגה של Lako Bukia בטבליסי (צילום: יח"צ)

שווה לקפוץ לגיאורגיה (צילום: רוזה סינייסקי)

שווה לקפוץ לגיאורגיה (צילום: רוזה סינייסקי)

משקיעים בפרזנטציות. אצל אירמה שריקדזה הגיאורגית (צילום: רוזה סינייסקי)

משקיעים בפרזנטציות. אצל אירמה שריקדזה הגיאורגית (צילום: יח"צ)

לא חייבים לטוס ללונדון כדי לראות פאשניסטות (צילום: רוזה סינייסקי)

לא חייבים לטוס ללונדון כדי לראות פאשניסטות (צילום: רוזה סינייסקי)

הקולקציה המרתקת של ג'ורג' קובוריה (צילום: רוזה סינייסקי)

הקולקציה המרתקת של ג'ורג' קובוריה (צילום: יח"צ)

הפאשניסטות של טבליסי כבשו אותנו (צילום: רוזה סינייסקי)

הפאשניסטות של טבליסי כבשו אותנו (צילום: רוזה סינייסקי)

שמלה של המותג הגיאורגי SO YOU (צילום: רוזה סינייסקי)

שמלה של המותג הגיאורגי SO YOU (צילום: יח"צ)

לא מפחדים להעז. הקולקציה של Lako Bukia הגיאורגי (צילום: רוזה סינייסקי)

לא מפחדים להעז. הקולקציה של Lako Bukia הגיאורגי (צילום: יח"צ)

שבוע האופנה בטבליסי. הכי רגוע שיש (צילום: רוזה סינייסקי)

שבוע האופנה בטבליסי. הכי רגוע שיש (צילום: רוזה סינייסקי)

סוף מתוק (צילום: רוזה סינייסקי)

סוף מתוק (צילום: רוזה סינייסקי)

השאירו תגובה