שבוע האופנה בסימן שטיפת מכוניות וסלפי על המסלול

התצוגות שהתקיימו השבוע במילאנו הוכיחו שלאיטלקים יש הרבה יותר מודעות עצמית וחוש הומור ממה שחשבנו. דולצ'ה וגבאנה ביקשו מהדוגמניות להעלות סלפיז על המסלול, במוסקינו הן היו צריכות לעבור בשטיפת מכוניות ובפראדה צבעו להן את השפתיים בזהב. וגם, הכל על המעצבת הישראלית שארמני מטפח

מאת  | ‏ 29 ספטמבר 2015
סלפיז בתצוגה של דולצ'ה וגבאנה (צילום: גטי אימג'ס)

סלפיז בתצוגה של דולצ'ה וגבאנה (צילום: גטי אימג'ס)

בעוד החגים משבשים לנו את תחושת הזמן, בחו״ל הימים עדיין מתקיימים כסדרם, והנה חלף עבר לו גם שבוע האופנה במילאנו, בו הציגו את מרכולתם המשגעת בתי אופנה רבים. המסלולים האיטלקיים הציעו לכבוד אביב-קיץ 16 המון צבע, רעננות ושמחת חיים שאינה מובנת מאליה, מאחר ששבוע האופנה של מילאנו נחשב דווקא לכבד הראש והשמרני מבין שבועות האופנה השונים.

שבוע האופנה המילנזי עמד גם בסימן התחלות חדשות, עם שלושה מעצבים שזו הפעם הראשונה שהם מציגים קולקציות כמעצבים ראשיים בבתי אופנה גדולים: פטר דונדס לרוברטו קוואלי, מסימו ג׳ורגטי לפוצ׳י וארתור ארבסר לאייסברג. הנה כמה מהרגעים הזכורים ביותר של השבוע שהיה:

ג'יג'י חדיד בתצוגה של ורסאצ'ה (צילום: גטי אימג'ס)

ג'יג'י חדיד בתצוגה של ורסאצ'ה (צילום: גטי אימג'ס)

תור הזהב של ורסאצ׳ה

דונטלה ורסאצ׳ה קיבלה תשבחות משתפכות על התצוגה העונתית, שעמדה בסימן חגיגת נשיות ופמיניזם. ורסאצ׳ה הזמינה אישית את הדוגמניות שרצתה שישתתפו, ביניהן בהאטי פרינסלו, ראקל זימרמן, ג׳יג׳י חדיד וג׳ואן סמולס, כל זה על מנת ליצור תחושה נוסטלגית לתור הזהב של הסופרמודלס הגדולות מהניינטיז.

הבגדים שהוצגו על המסלול הכילו מנעד שלם של סגנונות – שמלות נשיות ומתנפנפות לצד ז׳קטים צבאיים ומחויטים, עם לא מעט פרינטים מעולם החיות, נצנצים, ניאון, ונעלי קלוגס בסגנון שנות השישים. יקירות המותג, נעמי קמפבל והיידי קלום, היו בין אורחות השורה הראשונה, על מנת להעצים את הפלאשבק לשנות התשעים הזוהרות של המותג.

בהאטי פרינסלו עושה ניינטיז ורסאצ'ה (צילום: גטי אימג'ס)

בהאטי פרינסלו עושה ניינטיז ורסאצ'ה (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ואן סמולס בשטח, נעמי קמפבל במתח (צילום: גטי אימג'ס)

ג'ואן סמולס בשטח, נעמי קמפבל במתח (צילום: גטי אימג'ס)

פראדה: שפתיים מזהב ועגילי כריסמס

פביו זמברנרדי, מנהל העיצוב של בית האופנה האיטלקי, יצר קולקציה מיוחדת הלוקחת קלאסיקות לבוש מקומיות ומשתמשת בהן כמוצג מוזיאוני, סביבן מולבשים פיגומים ומהן נבנה משהו חדש. התצוגה הייתה מלאה חליפות טוויד, חצאיות פסים וגזרות ותיקות ושמרניות, עליהן הוערמו שכבות נוספות מחומרים מפתיעים – נגיעות עור נחש, זהב וכסף, קונסטרוקציות קשות מרשת וברזל ושפתוני זהב.

העגילים בפראדה הופכים לקישוטי כריסמס בדצמבר (צילום: אינסטגרם framesdirect)

העגילים בפראדה הופכים לקישוטי כריסמס בדצמבר (צילום: אינסטגרם framesdirect)

אך מעל לכל, גנבו את ההצגה העגילים שהתנודדו מאוזני הדוגמניות: כדורים גדולים מהסוג שתולים על עצי חג המולד. מיוצ׳ה פראדה עצמה לא נכחה באירוע, זאת בעקבות מות דודתה בת ה-103 יום קודם, אך זמברנרדי סיפר שנתנה את ברכתה: ״מיוצ׳ה פשוט באובססיה על השמלות האלה״ אמר. ״והיא אוהבת להיות אובססיבית״.

איטליה זה כאן. פראדה אביב-קיץ 16 (צילום: אינסטגרם PRADA)

איטליה זה כאן. פראדה אביב-קיץ 16 (צילום: אינסטגרם PRADA)

שמלות שמיוצ'ה פראדה באובסס עליהן (צילום: אינסטגרם PRADA)

שמלות שמיוצ'ה פראדה באובסס עליהן (צילום: אינסטגרם PRADA)

חייכי, את על המסלול של דולצ'ה וגבאנה

גם בדולצ׳ה וגבאנה הלכו על ההיסטוריה האיטלקית, אך באופן הרבה פחות רציני ומורכב, והרבה יותר מחויך וממזרי. הקולקציה נראתה כמו ספר תיירות איטלקי משנות השישים, ולמעשה חגגה את ארץ המגף דרך עיני התיירים, ולאו דווקא את איטליה של המקומיים. הבגדים נראו כמו גלויות מתקתקות המנציחות את החלום האמריקאי על איטליה, כשכל זה קורה בצעדה שמחה וצבעונית על מסלול התצוגה.

סטרייק אה-פוז (צילום: גטי אימג'ס)

סטרייק אה-פוז (צילום: גטי אימג'ס)

אבל לא הכל נשאר במאה הקודמת. תוך כדי ההליכה על המסלול, אחזו הדוגמניות בסמארטפונים (עם כיסויים תואמים לבגדים, כמובן) והחלו בצילומי סלפי כובשים שמיד הוצגו מאחוריהן על מסכי לד. אלה הן, בכל זאת, הגלויות של ימינו.

כמו גלויות מאיטליה (צילום: גטי אימג'ס)

כמו גלויות מאיטליה (צילום: גטי אימג'ס)

סלפי, נוסח פאשן וויק (צילום: אינסטגרם dolcegabbana)

סלפי, נוסח פאשן וויק (צילום: אינסטגרם dolcegabbana)

כבר לא צריך ללכת ישר על המסלול, יש GPS באייפון (צילום: גטי אימג'ס)

כבר לא צריך ללכת ישר על המסלול, יש GPS באייפון (צילום: גטי אימג'ס)

רוח חדשה אצל רוברטו קוואלי

בשנה שעברה פרש קוואלי בן ה-74 מעמדת המנצח בלייבל האישי שלו, והכניס במקומו את פיטר דונדס, שעיצב לפני כן בבית האופנה פוצ׳י. הקולקציה הראשונה והמצופה של דונדס לא איכזבה, והכניסה רוח חדשה למותג האיטלקי, שהפך בשנים האחרונות לקלישאה של עצמו.

האייטיז עדיין איתנו, על פי תחזית קוואלי (צילום: גטי אימג'ס)

האייטיז עדיין איתנו, על פי תחזית קוואלי (צילום: גטי אימג'ס)

הקולקציה, המושפעת עמוקות משנות השמונים, לקחה כמה מהאלמנטים המוכרים של קוואלי, כמו חצאיות מלאות, ג׳ינסים, פרינטים חייתיים וטי-שירטס גזורות, אך הכניסה אותם באופן לא בוטה לקולקציה מלאה בג׳ינס סטון-ווש, מכנסיים קצרים המשולבים מתחת לחצאיות, חגורות רחבות, צבעי ניאון לצד פסטלים, וחיבורים לא צפויים בין רך לקשה.

הרבה ג'ינסים דהויים ושמלות צמודות (צילום: גטי אימג'ס)

הרבה ג'ינסים דהויים ושמלות צמודות (צילום: גטי אימג'ס)

פיטר דונדס. הרוח החדשה של קוואלי (צילום: גטי אימג'ס)

פיטר דונדס. הרוח החדשה של קוואלי (צילום: גטי אימג'ס)

ברוכים הבאים לשטיפת המכוניות של ג'רמי סקוט

המעצב האמריקאי ג׳רמי סקוט מבטיח כבר זמן מה שבתצוגות של מוסקינו לעולם לא יהיה משעמם. הפעם, המנהל האמנותי של המותג לקח את הקהל שלו למסע בתעלת שטיפת מכוניות זוהרת, הלקוחה כאילו משנות החמישים והשישים, שבין לקוחותיה אפשר למצוא את בלה חדיד, שנראתה בתצוגה כמו שתי טיפות מים לקרלה ברוני סרקוזי.

זקוקים לשטיפה? המסלול של מוסקינו (צילום: גטי אימג'ס)

זקוקים לשטיפה? המסלול של מוסקינו (צילום: גטי אימג'ס)

המסלול היה עמוס שילוט כבישים, קונוסים כתומים ושאר מכשירי דלק ולחץ אוויר, הדוגמניות נשאו תיקים וחבשו כובעים מאותם חומרים ממש, והבגדים נעו בין חליפות מבדי אפודים זוהרים, דרך שמלות שנראות עשויות מרכיבי רחצת מכוניות, סרטי אזהרה כתומים-לבנים ועוד דימויים שאנו מכירים היטב מעולמות מוטוריים. אז מי בעניין של כיסוי סמארטפון בצורת ספריי ניקוי שמשות?

בלה חדיד עם תיק ניקוי שמשות. יש קונות בקהל? (צילום: גטי אימג'ס)

בלה חדיד עם תיק ניקוי שמשות. יש קונות בקהל? (צילום: גטי אימג'ס)

מסתבר שהשראה אכן מגיעה מכל מקום (צילום: גטי אימג'ס)

מסתבר שהשראה אכן מגיעה מכל מקום (צילום: גטי אימג'ס)

עבודות בכביש של מוסקינו (צילום: גטי אימג'ס)

עבודות בכביש של מוסקינו (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציה לחולי ניקיון וסדר  (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציה לחולי ניקיון וסדר (צילום: גטי אימג'ס)

ולסיום: גאווה ישראלית

המעצבת הישראלית, דייזי שלי, היא ללא ספק נקודת האור הישראלית בשבוע האופנה האיטלקי. הצעירה מעמק חפר שלא התקבלה לשנקר, הפכה לסיפור הצלחה אחרי שסיימה את בית הספר לעיצוב מרנגוני במילאנו, והייתה לאחת מחמישה עשר בוגרי בית הספר שעיצוביהם הוצגו בספר לציון שמונים שנה למוסד המכובד.

בשנה שעברה, לאחר שאזרה אומץ ופתחה את הלייבל שלה, זכתה שלי בתחרות המעצב הצעיר הבא של ווג איטליה, וכעת היא מלבישה כוכבות כמו אמה רוברטס וליאה מישל ב-Screaming Queens, הסדרה החדשה מבית היוצר של "גלי". ג'ורג'יו ארמני היה זה שבחר בה להציג השנה במילאנו, במסגרת יוזמה בה מטפח מעצבים מבטיחים.

הקולקציה של שלי התקבלה בתשואות, ונאמר עליה שהיא ברוח קליפורנית מאוד ושתתקבל היטב על ידי בני נוער. היא הייתה מלאה צבעים שמחים וצלליות מגוונות, חצאיות צרות ונוקשות לצד פרווה סינתטית רכה ונפוחה בצבעי הקשת, בדים מטאליים, פאות צבעוניות, חזיות זוהרות וחולצות לבנות קלאסיות.

שנקר לא רצו אותה, אבל זה לא מנע ממנה להגשים את החלום (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

שנקר לא רצו אותה, אבל זה לא מנע ממנה להגשים את החלום (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

גאווה ישראלית. הקולקציה של דייזי שלי בשבוע האופנה במילנו (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

גאווה ישראלית. הקולקציה של דייזי שלי בשבוע האופנה במילאנו (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

צבעוני וצעיר (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

צבעוני וצעיר (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

בהוליווד כבר מתים עליה (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

בהוליווד כבר מתים עליה (צילום: אינסטגרם daizy_shely)

השאירו תגובה