"אני נלחמת בקמטים כל יום"

שירז טל, פעם הסופרמודל הרשמית של ישראל והיום, בגיל 41 רגע אחרי לידה שניה, מסתכלת מהצד על בר רפאלי ומרגישה כמו דינוזאור. מה עושים? נושמים עמוק, שוקלים טיפולים לבקרת נזקים, קוראים למלהקי ריאליטי להפציץ בהצעות וזוכרים שהיום היא חכמה מאי פעם

מאת  | ‏ 17 ספטמבר 2015
שמלה: ולנטינו לבוטיק אניגמה, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

שמלה: ולנטינו לבוטיק אניגמה, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

שירז טל יודעת שהדבר הנכון יהיה לפרגן לעולם הדוגמנות של היום. כדי להישאר רלוונטית בגיל 41 את צריכה לזרום עם התעשייה, לתמוך ברוחה המשתנה של התקופה, להיראות נינוחה וקלילה מול הטרנדים החדשים ולהלל את הקולגות הצעירות ממך בשני עשורים. אבל מה לעשות שזה לא כל כך פשוט. "ראיתי את השער שעשו עכשיו למגזין אינטרוויו, כשקים קרדשיאן מצלמת את עצמה בסלפי, וזה ממש לא מצא חן בעיני", היא אומרת בחיוך מתנצל, "מה יהיה? זה פשוט לא מחמיא. אני מהדור של פעם, כזאת שמאמינה באנשי מקצוע. שלא כל אחד יעשה הכל ומה שבא לו: שצלם יצלם, שמאפר יאפר".

ושדוגמנית תדגמן?
"תשמעי, יש תחושה שהתחום מאוד פרוץ. כל אחת יכולה להיות דוגמנית, ופעם זה באמת לא היה ככה. היה יותר דיוק. היית צריכה להגיע לסט מדוגמת לגמרי, להתאמץ. היום כל דבר אפשר למתן ולשנות ולהבליט בפוטושופ, ולא שאני נגד אבל זה קצת יצא מפרופורציות. הדוגמניות של היום גם מאוד משווקות את עצמן, באינסטגרם ובבלוגים, כל מיני דברים כאלה. לנו היו סוכנים שעשו את זה בשבילנו".

אז אם היית היום בת 15, לא בטוח שהיית הופכת לדוגמנית מצליחה?
"אני לא יודעת איך לענות לך על זה. אני לא חושבת שהיה לי כוח לכל עבודת השיווק הזו. מצד שני, קשה לי לדמיין את החיים שלי בלי דוגמנות. אני מדור המייסדות, זה תחושה של דינוזאורית. הצלם שצילם אותי לכתבה הזו היה בן ארבע כשאני התחלתי את הקריירה".

נבהיר כבר מעכשיו, כדי שלא יהיה מקום לספק: גם במבט מקרוב שירז טל עדיין נראית כמו סופרמודל. הבעיה היחידה היא שחלק מהמחיר שהיא משלמת על פריצה בגיל הזעיר של 15, עם קריירה ארוכה שכוללת שערים בווג ובקוסמופוליטן וקמפיינים בינלאומיים לאיב סאן לורן, דולצ'ה וגבאנה והלנה רובינשטיין – היא שרגע אחרי גיל 40, כבר קוראים לה "דוגמנית בדימוס". זו ההשלמה האוטומטיות שגוגל נותן עליה, וכשאני מעדכנת אותה בנושא היא מנסה לצחוק, אבל גם קצת נעלבת.

חולצה: טומי הילפיגר, ג'קט: טקטיק

חולצה: טומי הילפיגר, ג'קט: טקטיק

"מה זאת אומרת, דוגמנית לשעבר? זו שערורייה. מה, הם כבר מספידים אותי? לא, אני ממש לא רוצה שיקראו לי ככה. אני עדיין מדגמנת", היא אומרת, ומספרת על קמפיין חדש ל"אמריקן לייזר" ומצהירה שהיא מחכה לעוד הצעות. "כל חתך של גילאים צריך פרזנטורים, ונשים בת 40 לא הולכות לשום מקום. הצלם פטר לינדברג עשה לא מזמן פגישת מחזור של כל דוגמניות העבר, וראו שם כמה ליופי אין גיל. יש גם דוגמניות בנות 50 ו-60 שעובדות, גם שם יש אופנה. הן משדרות משהו שאפשר להזדהות איתו".

ובכל זאת, מדובר כבר בסוג אחר של קריירה.
"כשאני מסתכלת על בר רפאלי וכל מה שקורה לה, אני מתגעגעת לאקשן הזה. היא טורפת את העולם, וגם אני חייתי ככה פעם. זו הייתה תקופה מדהימה – לטוס ממקום למקום, להיות באירועים, דקה פה ודקה שם. מתמכרים לזה מאוד מהר. אבל אז חוויתי גירושים ונשארתי חד הורית, ובבת אחת הפסקתי לעבוד. לא יכולתי לפרק בית ולנסוע בעולם, יש בבית ילד בן שנה וצריך לאפשר לו מציאות יציבה עכשיו. החיים עשו את שלהם".

"אני לא רוצה שמדינת ישראל תחשוב שחזרתי לעצמי"
אנחנו יושבות בבית הקפה שבמרכז המסחרי בפארק צמרת, לא רחוק מביתה בצפון תל אביב. "מה זה, כולם כאן? אף אחד לא עובד?", היא שואלת כשהיא נכנסת, בולטת בחיוכה בתוך בליל הפרצופים המתוחים שמסביב. טל לבושה במדים הקלאסיים של דוגמניות בזמן ראיון – ג'ינס וטי שירט, איפור קל בלבד, שיער אסוף ברישול – אבל עגלת התינוק שלצידה סודקת במשהו את הלוק הקלישאתי. בפנים, מכורבלת בתה בת החודש ניה, ואמא שלה לא מחכה הרבה לפני שהיא פוצחת במור"קים מהלידה. אל דאגה, גם הרגע ההוא התבצע בתקתוק מופתי, כמו שהיא אוהבת.

"ניה הייתה במצג עכוז, אז הייתי צריכה ניתוח קיסרי", היא מספרת, "היה לי נכון לאופי שהיא לא התהפכה, כי ניתוח מתאים לי יותר מלידה טבעית. זה מסודר יותר, את יודעת מתי תגיעי לבית חולים ומתי תצאי. ככה אני מתנהלת בעולם, בצורה מסודרת, ולי ולכל הסובבים לי שלום. הניתוח היה שקט ורגוע, בן הזוג שלי החזיק לי את היד, הוא היה לבוש בבגדים הירוקים האלה והסתכל עלי בעיניים היפות שלו ושם לי יד על הלחי, ותוך עשר דקות היא הייתה בחוץ".

שמלה: preen לטקטיק

שמלה: preen לטקטיק

את ניה הביאה לעולם עם רוב סאנדרס – סטארטאפיסט בריטי בן 40 איתו היא מנהלת זוגיות כבר שלוש שנים. קדם לו הקבלן עופר שליו, אבי בנה בן ה-8 לירם. האימהות בסיבוב הזה, היא אומרת, באמת מרגישה אחרת. "זה שונה, כי אני שונה. אני חושבת שהיום אני יותר נינוחה ובשלה ורגועה ומאושרת. אני במקום אחר מאשר בלידה הראשונה. היום אני יודעת מה זה אומר ש-40 זה גיל הבשלות, את כבר אחרי המשברים הגדולים ויש בזה משהו יותר בשל, רך ועגול".

היו לך חששות להיכנס להריון בגיל 40?
"תשמעי, הגעתי להריון הזה עם המון מודעות לסכנות, בכל פעם שפתחתי תכנית בוקר מישהו ניסה להפחיד אותי. אבל בסוף שום דבר ממה שאמרו לא התממש – לא היה לי קשה להיכנס להריון, לא היו שום בעיות בהמשך. הבעיה האמיתית היא שכולם בישראל נכנסים לך לרחם כל הזמן. את הרכוש של כולם, ולכולם יש מה להגיד. זה לא עובר גם אחרי הלידה: כל מי שפוגש אותי שואל אותי כמה ניה נולדה והאם אני מניקה. סליחה, ממתי לדבר איתי על הציצים שלי נהיה לגיטימי?".

התשובה לשאלת ההנקה, אגב, היא לא. שירז וניה אוהבות את שגרת הבקבוקים שלהן, וישמחו להרגיע יחד את ההיסטריה של כל האחרים: "מרוב ששואלים אותי, אני כמעט מרגישה שזה לא בסדר שאני לא מניקה, אבל סליחה, הנקה זה נושא אינדיבידואלי. יכולתי להניק את ניה ואת לירם אבל החלטתי שלא, זה לא מתאים לי, ואני חושבת שבסופו של דבר אמא מאושרת זה המפתח להכל. אם אני אהיה ממורמרת כי לא טוב לי או לא נוח לי, זה לא יועיל לתינוק".

חשוב לה להבהיר, במעיין מהלך שנתפס אצלה כהעצמה נשית, שעדיין לא חזרה למשקלה טרם ההיריון. אני מזהירה אותה שהטוקבקיסטים ייתקשו להזדהות עם כאבה, אבל היא מתעקשת שיש שבעה קילו שעדיין מציקים לה. "העליתי 17 קילו בהריון ולא כולם ירדו. לא עשיתי ספורט והבגדים עוד לא יושבים עלי כמו שצריך. זה מתסכל. לפני כמה ימים יצאנו לחתונה ולא מצאתי שום דבר ללבוש, אמרתי לרוב שאני הולכת לשרוף את הארון. המשקל לא יכול להעלם בשנייה וחצי, עם כל הכבוד לגנטיקה. יש כאלה שנראות נהדר אחרי לידה ויש כאלה שלוקח להן יותר זמן. אני נראית טוב, אני יודעת להתלבש ואני גבוהה אבל אני לא רוצה שמדינת ישראל תחשוב שחזרתי לעצמי. זו לא עצמי".

אוברול: סוניה ריקל לטקטיק, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

אוברול: סוניה ריקל לטקטיק, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

ראית את הקמפיין של ליאל דניר להלבשה תחתונה, 10 ימים אחרי לידה? הוא עורר הרבה ביקורת.
"בטח, והיא חצופה! נראית מדהים!", טל נאנחת."יש הרבה נשים שקל להן להיכנס לבגדים הקודמים, רק שדוגמניות הן בעין הציבורית ולכן יש עליה ביקורת. אני לא בעד להתאים את עצמך למודלים הזויים, אבל במקרה הזה באמת תעזבו את ליאל דניר, תדברו על תזונה נכונה וספורט כי זה מה שחשוב".

את מדגמנת לאמריקן לייזר, אבל הכל אצלך טבעי.
"בינתיים כן, אבל בעוד חודש חודשיים אני אעשה בקרת נזקים, ואז נראה. יש כל מיני טיפולים לא פולשניים שאולי הגיע הזמן להתחיל, כמו טיפולים למיצוק העור ונגד פיגמנטציה. בוטוקס עוד לא עשיתי, אבל נבר סיי נבר, אני לא מונעת מעצמי כלום. כמה שאקבל את עצמי, אני נלחמת בקמטים כל יום וזה לא פשוט. העור, הלוק, הכל משתנה. 40 זה לא 20 ואם פעם הכל היה מוצק וזוהר, זה כבר לא ככה. אני גם מסתכלת סביבי: היום כל אחת מרימה ומסדרת ומותחת. קשה להתבגר באופן טבעי".

לא מעירה את בן הזוג בלילה
היא נולדה בנתניה, ובגיל 14 כבר זכתה בתחרות "הפנים של שנות ה-90". את רוב העשור שלאחר מכן העבירה על מזוודות, בין מעצבים וקמפיינים, ראש החץ של דוגמניות העל הישראליות שכיכבו בעולם. בשנים הבאות ניסתה להשתלב לתעשייה בדרכים אחרות: הייתה שם קדנציה קצרה כשופטת ב"הדוגמניות", הדחה מפתיעה מהעונה הראשונה של "רוקדים עם כוכבים", ואפילו הנחיית "פרויקט מסלול" בגרסתו הישראלית הבעייתית. כשאף אחד מכל אלה לא תפס, עברה לקריירות חלופיות – בהתחלה כבעלת ספא, אחר כך כמטפלת אלטרנטיבית. היום היא שותפה בחברת הפקות האירועים "מרלין" ולאחרונה נרשמה ללימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות. מבחינתה של טל, בליל ההתנסויות הזה עוד יתנקז בסופו של דבר למקום הנכון.

"אני מרגישה שבשלב מסוים הכל יתיישב ביחד, אני אעשה עם זה משהו", היא אומרת. "עברתי מבחנים של הסמסטר הראשון באוניברסיטה הפתוחה בשיא טפשת ההריון, ובכל זאת עניתי נכון. באוקטובר זה מתחיל וזה מסתדר לי עם הזמן. אני הרי לא חיה כמו אמא עובדת רגילה, זה לא שאני עובדת כל יום. אני בוחרת את הימים ואת השעות, ובכל יום אני בבית עושה צהריים לבן שלי".

 אוברול: סוניה ריקל לבוטיק אניגמה

אוברול: סוניה ריקל לבוטיק אניגמה

את עוד מטפלת?
"רק בחברים קרובים, שאני מתאימה להם פרחי באך. הבעיה היא שבעבר היו לי עם זה חוויות לא נעימות, גברים שהגיעו לטיפול ובעצם רצו לצאת איתי. זה היה מעליב, כאילו אני רק פרצוף יפה ולא נותנים לי קרדיט על מה שאני מבינה בו. זה קורה גם בהפקות, שאנחנו מגיעים לפגישה בחברת הייטק וכל המשרד בא לראות אותי. אני כל הזמן ביחסים עם הדבר הזה שנקרא 'שירז טל', אבל אני לא אשקר – אני מאוד אוהבת להיות שירז טל".

ובכל זאת, עושה רושם ששירז טל קצת התפספסה בשנים האחרונות, שיכולת להפוך ליותר מדוגמנית מוצלחת. הזכרת את בר רפאלי, למשל, והיא בבירור הולכת לכיוון של מולטי-טאלנט.
"מה, אני אתחיל לשיר? האמת שיכולתי להנחות תכניות בטלוויזיה ואני אשמח אם תבוא הצעה מעניינת. אני גם חושבת שאני יכולה לעשות תכניות ריאליטי, שהציבור יראה בריאליטי צדדים אחרים שלי, וכשתגיע ההצעה הנכונה אני אעשה את זה. סירבתי בכאב לב לכמה הצעות, ואני מחכה לזו שלא תאלץ אותי להיות רחוקה מדי מהילדים".

הם לא יסתדרו בלעדייך? רוב גם יכול לקום לניה בלילה.
"לא לא, אני לא מעירה אותו. אם היא רק זזה במיטה לידי ואני מרגישה, אז למה להעיר אותו? הוא עוזר במיליון ואחד דברים אחרים, הוא מחתל ומאכיל ונשאר איתה אם אני צריכה לצאת בלעדיה. הוא עובד קשה, עוזר עם האופרציה של הבית, אין היגיון בלהעיר אותו בלילה בנוסף לכל".

"עוזר" זו מילה שתרגיז הרבה אימהות.
"תראי, אני לא מאמינה בחמישים-חמישים כשזה נוגע לטיפול בילדים. צריך גם לזכור שלגברים לוקח יותר זמן להתחבר לילד חדש. אני הרי מחוברת אליה מאז שהיא בבטן, זה משהו אחר, משהו שגבר לא יכול לתפוס. אבל אני כן לומדת לשחרר ולתת לו להיות יותר חלק. זה משהו שלמדתי עכשיו ולא ידעתי בסיבוב הראשון שלי. הרבה נשים אומרות שהן יעשו הכל הכי טוב, ובגלל זה לא נותנות לאבא להיות חלק ואז כועסות עליו. את לא רוצה להגיע למצב כזה".

שמלה:ולנטינו לבוטיק אניגמה, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

שמלה:ולנטינו לבוטיק אניגמה, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

"מעצבן אחד, הוא לא מציע לי נישואים"
חוסר היכולת לשחרר, היא מודה, היווה את אחת הסיבות לכישלון נישואיה הקודמים. בניגוד לתדמית הגרושה הלוהטת שאחרים ייחסו ל, היא מתארת מציאות לא פשוטה בכלל. "עם כל הכבוד לפאן ולחופש שבאים לפעמים עם גירושים, יש קודם כל הבנה שהתא המשפחתי שבנית לא עובד. לקח לי כמה שנים לא להרגיש אשמה בכל יום על מה שלירם עובר, ובשנה הראשונה ממש הרגשתי שמישהו לוקח לי חלקים מהגוף בימים שלא הייתי איתו. אני זוכרת שלפני הפרידה נפגשתי עם סוללה של מטפלים אלטרנטיביים בניסיון להבין מה קורה בקשר שלי, ובסוף ראיתי פסיכולוג שאמר לי שכדאי להתגרש כשהילד עוד קטן, כי זו המציאות שהוא יתרגל אליה. להתגרש זה לא חגיגה, אבל היום אני מבינה שלבן שלי באמת יש שתי משפחות חדשות ומלאות בשמחה וזה הרבה יותר בריא בעיני".

גם הניסיון לבנות לעצמה מחדש תא משפחתי, כמו החלטות רבות אחרות בחייה, נראה מהצד כמו עבודת הפקה מתוכננת היטב: מסמנים מטרה, חותרים ליעד, מבצעים. ובאמת, אחרי שורת דייטים אינטנסיבית, לבסוף הכירה את רוב בשידוך, ומיד ידעה שהשלימה את המשימה. "אני יכולה לכתוב ספר על הדייטים שהיו לי", היא צוחקת, "באותה תקופה תמיד דיברתי ב'כש…' – כשתהיה לי משפחה, כשאמצא בן זוג חדש, כי זה מה שרציתי".

גם לך וגם לרוב יש ילדים מקשר קודם, איך זה מסתדר?
"זה לא פשוט. לא קל להלחים יחד שתי משפחות, מהמקום הכי מגונן. כל אחד מאיתנו עטף את הילד שלו בצמר גפן, ולהדביק אותנו אחד לשני הרגיש כמו להשתיל איבר מגוף אחד לגוף אחר. לכל אחד הרי יש חינוך שונה ודרכי הסתכלות שונות, וכל אחד מגיע עם הטראומות והרצונות שלו. זה הרבה עבודה, לא טיול בפארק. אבל זה שווה את זה".

איזו מין אמא חורגת את?
"אני לא אוהבת את הביטוי 'אמא חורגת'. יש לזה סטיגמה רעה מסינדרלה. זה צריך להיות 'בת הזוג של אבא', זהו. אני לא מתיימרת ולא רוצה להיות אמא של הבן של רוב, יש לו אמא נהדרת. הוא ולירם בני אותו גיל, אבל לקח להם זמן להבין מה הם: הם לא אחים, הם לא חברים, הם שני ילדים שגרים יחד כי אבא ואמא התאהבו. אבל עכשיו שניהם אחים גדולים של ניה, וזה עוזר לתפור את החבילה".

אוברול: סוניה ריקל לטקטיק, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

אוברול: סוניה ריקל לטקטיק, נעליים: דיור לבוטיק אניגמה

חתונה תתפור את זה אפילו יותר?
"מעצבן אחד, הוא לא מציע לי נישואים! אני לא אסרב אם הוא יכרע ברך. למרות שמבחינתי אנחנו חיים כזוג נשוי לכל דבר".

אגב, מה זה ניה?
"הקרדיט לרעיון של רוב. אהבנו את הצליל והיה לנו חשוב שם שיעבוד בחו"ל, ואז גילינו שהמשמעות היא רקדנית באיזה שפה. אולי היא תהיה רקדנית? עם הגובה שלה היא יכולה".

ואם היא תהיה דוגמנית, את תהיי מאמאג'ר? אמא מנהלת?
"אני מניחה שבמידה מסוימת כן. אין אמא שהיא לא מנהלת של הילדים שלה, ובטח שלא אעמוד בדרכה. להיות דוגמנית זה כיף, אז למה לא?".

שירז טל לסוכנות יולי
צילום: דניאל קמינסקי
סטיילינג: מיקי ממון
שיער ואיפור: ליאור גרין ל"סולו" (מוצרי לייבל אם ובובי בראון)

 

השאירו תגובה

 

  • הכל טוב ויפה אבל למה להתפלצן עם שמות לילדים???

    מאת: אורח |‏ 20 בספטמבר 2015 | 22:03
  • יפיפיה אמיתית, בגובה העיניים, אמא חמה …. אני מפרגנת.

    מאת: אורח |‏ 19 בספטמבר 2015 | 17:40
  • איזה כבדה

    מאת: אורח |‏ 19 בספטמבר 2015 | 15:59
  • מקסימה! גם במראה וגם בדברים שהיא אומרת. שפויה ושקולה.

    מאת: מישי |‏ 19 בספטמבר 2015 | 14:11
  • אם שירז טל פוחדת "שיכנסו לה לרחם" כמו שהיא כותבת, מדוע היא ממשיכה לחלוק את הגיגי ליבה לגבי זה שהיא אומרת שהיא לא רוצה שעם ישראל "יחשוב שהיא חזרה לעצמה"? זה שני דברים מנוגדים ולא תואמים את מה שהיא כותבת.

    מאת: אורח |‏ 19 בספטמבר 2015 | 13:59
  • את מדהימה מבפנים ומהדימה מבחוץ שימותו הקנאים

    מאת: ענת |‏ 19 בספטמבר 2015 | 13:44
  • לא אוהב את היופי שלה. גברי מאוד. בלי טעם.

    מאת: דודי |‏ 19 בספטמבר 2015 | 09:48
  • מהממת אז ויותר מהממת עכשיו (:

    מאת: אורח |‏ 19 בספטמבר 2015 | 09:14
  • מה קשורה הכותרת מדינת ישראל לכתבה..כותררת לא מתאימה

    מאת: אורח |‏ 19 בספטמבר 2015 | 08:41
  • נראית יותר מ 41

    מאת: נוי |‏ 19 בספטמבר 2015 | 07:13
  • שירז, את מהממת גם בגיל 41.. לכל אלו שרשמו שאין מבחני קבלה לאוני. הפתוחה, היא רשמה בכלל שהיא עברה את מבחני הסמסטר הראשון – הבנת הנקרא. אתם כל כך מחכים לרדת על מישהו שאתם אפילו לא קוראים כמו שצריך. .. תמשיכי בשלך מעלפת שכמוך, המון אושר מהקטנה

    מאת: אתי |‏ 18 בספטמבר 2015 | 23:02
  • הכותרת מבטיחה אבל אפילו לא תמונה אחת מראה את שירז "אמיתית" אחרי לידה. הכל מרוטש. מלוהק. מטופל לעילא ולעילא…

    חבל. היתה כאן אחלה הזדמנות

    מאת: אורח |‏ 18 בספטמבר 2015 | 18:16
  • פחח עלק מדינת ישראל למה מי מכיר אותך בכלל?!

    מאת: גל |‏ 18 בספטמבר 2015 | 15:28
  • What was was was was

    מאת: 42 |‏ 18 בספטמבר 2015 | 13:46
  • פשוט מדהימה ביופיה כמה יופי יש בה רק משתבחת עם השנים

    מאת: אורח |‏ 18 בספטמבר 2015 | 12:33
  • את מהממת. אני לא יודעת מי אלה הבהמות ההזויות שכותבות כאן. את מושלמת נקודה. מי שאומר דברים רעים כנראה ממש רע לו.. או שהוא ממש עצוב.

    מאת: אורח |‏ 18 בספטמבר 2015 | 12:09
  • היא לא צריכה להילחם בשום קמט היא נראית מדהים

    מאת: גבי |‏ 18 בספטמבר 2015 | 09:28
  • "עברתי מבחני קבלה לאוניברסיטה הפתוחה. בפתוחה אין מבחני קבלה… פדיחה..

    מאת: אורח |‏ 18 בספטמבר 2015 | 02:51
  • .Go vegan Shira, its the KIE FOR YOUTH

    מאת: Mor |‏ 18 בספטמבר 2015 | 01:22
  • מדהימה

    מאת: איילת |‏ 17 בספטמבר 2015 | 22:36
  • ממתי יש מבחנים לאוניברסיטה הפתוחה ???!

    מאת: אורח |‏ 17 בספטמבר 2015 | 22:29
  • אבד עליה הקלח

    מאת: גיל |‏ 17 בספטמבר 2015 | 22:25
  • תספר קצוץ יכולה לדגמן בגדי גברים ,היא כבר לא צעירה .

    מאת: מילקי |‏ 17 בספטמבר 2015 | 22:15
  • ראיתי את הכותרת ונכנסתי לכתוב: תרגיעי המדינה לא חושבת עלייך!

    מאת: R |‏ 17 בספטמבר 2015 | 21:57