שלוש מנות של סטייל: החורף של פקטורי 54

השארנו את אוגוסט הרחק מאחור והלכנו לבדוק את קולקציית החורף של הרשת המייבאת את המותגים הנחשקים ביותר. בתפריט: קז'ואל רומנטי משנות השבעים, מעילים חלומיים, שחור נצחי וסקס אפיל מתפרץ. הכינו את העו"ש

מאת  | ‏ 20 אוגוסט 2015
החורף של פקטורי 54 (צילום: אבי ולדמן)

החורף של פקטורי 54 (צילום: אבי ולדמן)

"אופנה שמסתכלת בעיניים של מי שלובש אותה, ולא של המגמות והטרנדים" – במילים האלה פתחה והגדירה יפעת אירני, מבעלי פקטורי 54, את קולקציית החורף הקרוב ואתה גם את רוח הרשת שכבר 11 שנים מביאה ללבנט מותגים מהשורה הראשונה של עולם האופנה הבינלאומי.

אז אפשר להתווכח על הביטוי "מסתכלת בעיניים", שכן בכל זאת מדובר לחלוטין בבגדים של הביוקר, שלא כולן יכולות להרשות לעצמן לבנות מהם מלתחה. גם הפניית העורף לטרנדים לא התבטאה על המסלול, שהצעיד עליו את מיטב המגמות המובחנות של העונה הקודמת וזו הקרובה, כמו צבעי חרדל, גזרות צבאיות ומשחקי שקיפויות. אבל דבר אחד ניתן לקבוע בבירור, ונדמה שאליו התכוונה אירני במילותיה: פקטורי 54 מכירים היטב את הלקוחה שלהם, והיא יכולה לסמוך עליהם בעיניים עצומות שימשיכו לספק לה את האיכות היוקרתית והעדכנית בה היא מורגלת.

מנה ראשונה של קז'ואל (צילום: אבי ולדמן)

מנה ראשונה של קז'ואל (צילום: אבי ולדמן)

חודש אוגוסט נשאר מחוץ לפרזנטציה שנערכה במרתף של מסעדת "קלארו" במתחם שרונה – תפאורה מתבקשת להצגה הכי יקרה בעיר, בכיכובן של דוגמניות מבוקשות עטויות מעילים ונעליים. התצוגה הורכבה משלוש מנות: הראשונה היא "Natural Traveler", שצבעה את החלל בצבעי דנים בהירים ושרטטה את דמותה של הבחורה הקולית המסתובבת בעולם בשילוב מנצח של ספורט –שיק ורטרו לשנות השבעים, עם אוברלים רחוקים מהגוף, שמלות רומנטיות, סוויטשירטים מעודכנים, מכנסיים מתרחבים, מעילים קלים בצבעי פסטל וכמובן, הוד מלכותן – הסניקרס הלבנות של איזבל מארה שמשלו בתצוגה כולה והכתיבו את הטון הכללי של הסטיילינג בה.

המנה השנייה היוותה את שלב המעבר בין יום ללילה, והגבירה את הווליום על המעילים, הבלייזרים והג'קטים הנהדרים שעוררו ערגת חורף עמוקה (כאילו שהיינו צריכים אותה), כשמותגי הרשת, עם צל"ש מיוחד למיסוני, מספקים סחורה מדויקת לחורף הישראלי. הייתה זו שעתם של הבלייזרים הנכונים, הסריגים האיכותיים, מעילי השכמיה הקלילים והקרדיגנים העדינים, בדגש על קשירות מותן מרושלות וצווארונים מובלטים – כל זה, כמובן, בזוגיות מוצלחת עם אקססוריז מבית מארק ג'ייקובס, אלכסנדר וונג וחבריהם, שקשה היה להתאפק שלא לחטוף מידי הדוגמניות.

אפשר בבקשה שיגיע כבר החורף? (צילום: אבי ולדמן)

אפשר בבקשה שיגיע כבר החורף? (צילום: אבי ולדמן)

הקינוח, שלמעשה היווה את המנה העיקרית, הגיע בדמות "Evening Affair", ונפתח עם שמלה שחורה – שקופה עוצרת נשימה של רד ולנטינו, שהייתה יריית פתיחה לקולקציה נוצצת וסקסית. השמלה גרמה לנו לקוות שחיינו יהיו רצופים באירועים שיצדיקו אותה. מחול השקוף והכסוף נצבע לרגעים בגווני בורגונדי דרמטיים ונכונים, אבל שלטון השחור הנצחי הופרע באמת רק על ידי שמלת תחרה לבנה קלאסית בגזרת מקסי של בית האופנה קארבן. מיד אחריה צעדה השמלה שזכתה לכינוי "שמלת בר" – סטרפלס הפאייטים הצעקני והמדליק של ורסאצ'ה שעורר לאחרונה מחלוקת אופנתית לאחר שבר רפאלי התקשטה בה ב"אקס פקטור". הבוקר הקיצי הפך מבלי ששמנו לב לערב סתווי זוהר ומהפנט.

ומילה לסיום על הבנים שבחבורה: פקטורי 54 מספקים מענה אידאלי לגבר הישראלי האופנתי, יהיה אשר יהיה. בניגוד לדוגמניות שעלו על סטילטו ככל שהערב ירד על הקולקציה, הדוגמנים נשארו בסניקרס לכל אורכה, גם כשהציגו חליפות מחויטות – וזה עבד לתפארת. קשה שלא לקפוץ מעל הפופיק כשמדובר באלגנט גברי- ישראלי, אבל הרשת מצליחה בכל זאת שלא להגזים עם טוקסידו, עניבות ופפיונים למיניהם. למעט נפילה אחת בצורת סקיני קרעים סר טעם, הגבר של פקטורי 54 הוא קלאסי, ספורטיבי ומעודן – והלוואי שנראה אותו ברחוב במהרה בימינו. בינתיים אפשר לסמוך על הבחורות הנכונות שיבואו לרכוש לעצמן מעיל או תיק איכותיים, ובדרך גם יקנו לבחור שלהן טי שרט טובה.

הצד החזק של הקולקציה - מעילים (צילום: אבי ולדמן)

הצד החזק של הקולקציה – מעילים (צילום: אבי ולדמן)

שמלה הלא כלה של קאבן. מדובר באחת השמלות היפות (צילום: אבי ולדמן)

שמלה הלא כלה של קאבן. מדובר באחת השמלות היפות (צילום: אבי ולדמן)

את צריכה מעיל שחור חדש (צילום: אבי ולדמן)

את צריכה מעיל שחור חדש (צילום: אבי ולדמן)

זה מה שנקרא קז'ואל שיק (צילום: אבי ולדמן)

זה מה שנקרא קז'ואל שיק (צילום: אבי ולדמן)

מושלמת לסתיו (צילום: אבי ולדמן)

מושלמת לסתיו (צילום: אבי ולדמן)

שמלה עם אפקט הואוו (צילום: אבי ולדמן)

שמלה עם אפקט הואוו (צילום: אבי ולדמן)

שלב הקינוח (צילום: אבי ולגמן)

שלב הקינוח (צילום: אבי ולגמן)

שמלת "בר" של ורסאצ'ה (צילום: אבי ולדמן)

שמלת "בר" של ורסאצ'ה (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה