ג'נדר פאשן: הקמפיין של הדוגמנית הטרנסג'נדרית הראשונה

רשת האופנה and other stories מבית היוצר h&m, ליהקה לקמפיין החורף את הדוגמנית הטרנסג'דרית הראשונה שחתומה בסוכנות הנחשבת IMG. לצידה ליהקו עוד דוגמן טרנסג'נדר ואף דאגו כי כל צוות הצילום יורכב מטרנסג'נדרים גאים. מדובר באחד הקמפיינים היותר שווים

מאת  | ‏ 16 אוגוסט 2015
הקמפיין הכי מדובר ברשת

הקמפיין הכי מדובר ברשת

העולם משתנה, נישואים חד מיניים הם כבר כמעט נורמה, אנשים מדברים על מגדר נזיל, והמיניות הפכה לדבר מגוון שמרתק גם את עולם האופנה ומכניס בו עניין חדש. ההוכחה האחרונה לכך היא הקמפיין החדש של חברת & other stories”", מותג אח לבית היוצר של תאגיד האופנה השבדי M&H, שהחליט להציב בפרונט את הארי נף וולנטין דה הינג׳, טראנסג׳נדרז גאות.

הארי נף עשתה לאחרונה היסטוריה כשהפכה לדוגמנית הטראנסג׳נדר הראשונה שמוחתמת אי פעם בסוכנות העל IMG, שבשורותיה ניתן למנות את קייט מוס וקרולין מרפי. ואלנטין היא טראנסג׳נדר מתוקשרת בפני עצמה, שתועדה במסגרת סרט תיעודי שליווה את חייה מגיל שמונה עד שבע עשרה, והרצתה במסגרת טד בשנת 2012, הרצאה שהפכה לקאלט בתחומה.

מי הגבר מי האישה? זה באמת משנה? (צילום: מתוך האתר)

מי הגבר מי האישה? זה באמת משנה? (צילום: מתוך האתר)

הקמפיין החדש והייחודי מספק אימג׳ים יפים ונקיים, וכנראה שמה שהלך מאחורי המצלמות היה לא פחות יפה ועוצמתי, והאחווה בין שתי הדוגמניות בעלות שותפות הגורל, המייצגות משהו אחר וחדש בעולמנו, ודרך לא פשוטה שעברו על מנת להגיע לרגע הזה, היתה מופלאה.

את הקמפיין הובילו במאית הקולנוע ניניה תיברג והמנהלת האמנותית הילדן בנגטסון, וגם הצוות היה בנוי מטרנסקסואלים: הצלם איימוס מק, הסטייליסטית לאב ביילי והמאפרת נינה פון, כך שהאירוע הייה ייחודי. ״היה פה קשר מיידי ובלתי ניתן לתיאור,״ מספרת הדוגמנית וולנטין דה הינג׳, ״זה משהו שמעולם לא חוויתי בצילומים של קמפיינים אחרים. עבדתי עם צוותים אחרים, עם דוגמנים אחרים, עם סיפורים אישיים חזקים, שהתחברנו גם אישית, אבל זה לא כמו לעבוד עם צוות טרנסקסואלי מלא״.

הכל כל כך נקי ולא צועק (צילום: מתוך האתר)

הכל כל כך נקי ולא צועק (צילום: מתוך האתר)

הבחירה להשתמש בצוות כזה ובדוגמניות טרנסקסואליות לקמפיין היתה טבעית, טוענת בנגטסון. ״הטרנסג׳נדרים היום במרכז הבמה, זה היה צעד הגיוני,״ היא אומרת. הבגדים הם באמת מהסוג שמתאים לכולם, חצאיות, מעילים, טי-שירטים, מכנסי ברמודה ועוד, ויצאו לשוק בהמשך השבוע. מעניין שדווקא חברת אופנה כה ׳רגילה׳ מבחינה סגנונית בוחרת בדוגמניות בעלות רקע כה ייחודי, אך הקמפיין עצמו נקי ופשוט, ובהחלט לא פרובוקטיבי.

״כשגוף מסחרי כזה גדול תומך בנושא כזה, זה יכול לעזור,״ אומרת וולנטין דה הינג׳, ״אני מקווה שהקבלה של הקהילה הזאת בציבור היא לא תופעה חולפת, זה לא טרנד אופנתי. אני מקווה שאחרי שתי עונות לא ירחיקו את הטרנסג׳נדרים מהקמפיינים״.

כל צוות הצילום וההפקה היה מורכב מטרנסג'נדרים (צילום: מתוך האתר)

כל צוות הצילום וההפקה היה מורכב מטרנסג'נדרים (צילום: מתוך האתר)

קולקציה שמתאימה לבנים ובנות (צילום: מתוך האתר)

קולקציה שמתאימה לבנים ובנות (צילום: מתוך האתר)

קמפיין שכיף לראות (צילום: מתוך האתר)

קמפיין שכיף לראות (צילום: מתוך האתר)

כמו תמיד, בא לנו את כל הקולקציה (צילום: מתוך האתר)

כמו תמיד, בא לנו את כל הקולקציה (צילום: מתוך האתר)

עושים שינוי בעולם האופנה (צילום: מתוך האתר)

עושים שינוי בעולם האופנה (צילום: מתוך האתר)

קולקציה מהחלל (צילום: מתוך האתר)

קולקציה מהחלל (צילום: מתוך האתר)

הצצה לקולקציה החדשה (צילם: מתוך האתר)

הצצה לקולקציה החדשה (צילם: מתוך האתר)

קמפיין מסוג חדש (צילום: מתוך האתר)

קמפיין מסוג חדש (צילום: מתוך האתר)

רגעים של מאחרורי הקלעים (צילום: מתוך האתר)

רגעים של מאחרורי הקלעים (צילום: מתוך האתר)

השאירו תגובה