ההוט קוטור החדש: ג׳ינס לאלפיון העליון

זה אומנם הומצא כפריט לבוש עממי, אבל בשנים האחרונות מעמד הג'ינס עלה והגיע להיות הפריט הכי נחשק. בדיוק בגלל זה מוכר הלייבל הפריזאי וטמנטס ג׳ינס ממוחזר שעבר שיפוצים, תמורת לא פחות מאשר 1,450 דולר. וזה ממש לא המותג היחיד

מאת  | ‏ 14 יוני 2015
הג'ינס של וטמנטס בשבוע האופנה בפריז

הג'ינס של וטמנטס בשבוע האופנה בפריז

הג׳ינס, שהומצא כלבוש עמיד ומגן עבור אנשי המעמד הנמוך ויגע הכפיים, כבר מזמן עלה כיתה ועוד כיתה, הפך לפריט אופנתי שאי אפשר להתקיים בלעדיו, ולפריט וינטג׳ נחשק. עד כדי כך נחשק, למעשה, עד שהעניין המחודש בג׳ינסים הישנים של חברות הג׳ינס עצמן, שלוקחות את הדגמים הקלאסיים, משפצות ומוכרות אותם שנית, גורם לכך שהג׳ינסים הישנים של ליווי׳ס שניתן היה להשיג פעם בכל שוק פשפשים הפכו לנדירים ויקרים עד כאב.

לאחרונה מוכר הלייבל הפריזאי וטמנטס ג׳ינס ממוחזר שכזה, שעבר שיפוצים, תמורת לא פחות מאשר 1,450 דולר. חנויות עילית רבות כבר הכריזו שיחזיקו בסחורה החמה, ביניהן קולט, בראונ׳ס, מקספילד ונורדסטרום. נדמה שמחיר כזה לג׳ינס משומש שעלה במקור פחות מארבעים דולר, יעורר זעקת זעזוע, אך לא.

פירוק והרכבה מחדש

פירוק והרכבה מחדש

הכל התחיל, כך מאמינים, מתוך רוויה של הציבור מסקיני ג׳ינס וג׳ינסים עם לייקרה, ששלטו בשוק בשנים האחרונות ביד רמה. צמד מעצבים בשם שון ברון וג׳יימי מזור פתחו ביולי האחרון לייבל שלוקח ג׳ינסים ישנים ומשומשים היטב של גברים, מסדרת 501, 505 ו-517, והצרו להם את שרוולי המכנסיים כך שיתאימו לנשים. המעצבים מכרו את סחורתם רק ברשת, תמורת 250 דולר במקום לקחת חנות פיזית, מה שהיה מעלה את הסכום ללפחות 500 דולר לג׳ינס, הם טוענים. באתר יכולים הלקוחות להכיר מקרוב כל זוג משומש על קרעיו וייחודו האישי, וכיום הם מוכרים אלפי ג׳ינסים כל חודש.

עוד מעצבת שהצליחה מאוד עם הטרנד היא קייט וונדלבורן, חובבת ג׳ינסים כבדה מאז ימי ילדותה כרוכבת על סוסים, ושני ג׳ינסים משופצים שרכשה באיביי ויצרה עבור התצוגה האחרונה שלה קיבלו כל כך הרבה תשומת לב עד שרבים מהמעריצים אף יצרו עצומה על מנת שתוציא את שיפוצי הליווי׳ס הישנים לשוק.

הדנים הקרוע ששוה אלפי דולרים. יוז'י יממוטו

הדנים הקרוע ששוה אלפי דולרים. יוז'י יממוטו

ליווי׳ס שמו לב לטרנד המתהווה, ובינואר יצאו עם הגרסה שלהם: 501 CT, ג׳ינס ממוחזר ומשופצר. ״אנחנו אוהבים לתת למוצר שלנו חיים חדשים, אומרת ראש מחלקת מוצר בליווי׳ס. ״אנחנו מאמינים שחיקוי הוא המחמאה הכי כנה שיש, ועדיין אף אחד לא יכול לשדרג את המוצר שלנו יותר טוב מאיתנו״. בגרסה של ליווי׳ס הם אמנם עובדים שוב על ג׳ינסים קיימים מסוג 501, אבל אלה לא ג׳ינסים משומשים, והמחיר נשאר סביר בהחלט, 98 דולר.

הטרנד חם וקיים, וכבר קשה להשיג 501 ישן במחיר סביר, ועדיין מחיר הג׳ינס של וטמנטס נותר מופרך. החברה מנסה להסביר שיש לכך צידוק, ואולי כל אלה שירכשו את פריט הוינטג׳ המחודש ימצאו בו נחמה קלה: ״המחיר הקמעונאי גבוה למדי בעקר מאחר שיש פה צורך בעבודה כמעט כפולה. צריך קודם לפתוח את כל התפרים הקיימים, ואז לתפור שוב את הכל בצורה החדשה. את כל הג׳ינסים אנו מייצרים באטלייה קטן בפריז, ובודקים היטב כל זוג וזוג באופן פרטני״.

ממעמד הפועלים להוט קוטור

ממעמד הפועלים להוט קוטור

המוצג אינו סתם ג'ינס אלא פריט קוטור נחשק

המוצג אינו סתם ג'ינס אלא פריט קוטור נחשק

זה רק נראה קרוע, זה סופר יקר

זה רק נראה קרוע, זה סופר יקר

השאירו תגובה

 

  • כמה סתומים יכולים להיות אנשים, כדי להוציא 1500 דולר על ג'ינס ישן. אנשים עשירים הם פשוט אהבלים מהלכים שמחפשים איך לרפד את האגו. כל קישקוש שלא תמכור להם הם יקנו, רק שיהיה על זה תוית "יוקרתי"

    מאת: אורח |‏ 15 ביוני 2015 | 04:27
  • נו לא מצאו מה להמציא . מכוער

    מאת: אורח |‏ 14 ביוני 2015 | 20:46
  • פשוט לא

    מאת: Yarin Levi |‏ 14 ביוני 2015 | 15:07