ליווי'ס וגוגל משיקים את הג'ינס החכם הראשון

איך לא נאבד את הסמארטפון? פשוט נלבש אותו, מבטיחה ענקית הטכנולוגיה בשיתוף מותג הג'ינסים הוותיק בעולם. זה אולי נשמע כמו פרק מופרך במיוחד של "מראה שחורה", אבל המפתחים דווקא מקווים שזה בדיוק מה שיוציא את האף שלנו ממסך הטלפון הנייד. ולמה בעצם שהפריט לבוש הנאמן ביותר שלנו לא יהווה גם עוזר אישי ונושא כלים?

מאת  | ‏ 31 מאי 2015
ליווי'ס על תקן מזכירה אישית (צילום: דן רוברטס לאל)

ליווי'ס על תקן מזכירה אישית (צילום: דן רוברטס לאל)

עד כה השילוב בין טכנולוגיות חכמות לפריטים לבישים הסתכם בשעון של אפל ובמשקפיים של גוגל – לא בדיוק פריטי אופנת עילית. אלא שעכשיו השילוב הזה עושה זינוק ענק ונוחת היישר בתוך הג'ינס שלנו. המונח "ג'ינס חכם" גורם לנו לחשוב בעיקר על שלל הבדים המחטבים וממצקי הישבן שמשווקים לנו בהמוניהם בשנים האחרונות, אבל ג'ינס שיודע לענות לשלוח וואטסאפ? כאן הרווחתם את תשומת הלב שלנו.

ביום חמישי האחרון, במסגרת כנס החדשנות השנתי שלהם, הציגו בגוגל שיתוף פעולה היסטורי עם מותג הג'ינסים הקלאסי ביותר – ליווי'ס. השידוך הזה נושא את השם "פרויקט ג'קארד", כאשר ג'קארד הוא שם הבד העשוי ממיקרו סיבים שבהם מוטמעת הטכנולוגיה החדשנית.

איך שולחים אימוג'י מהכיסים?

איך שולחים אימוג'י מהכיסים?

כשחושבים על זה, אין פריט הגיוני יותר מג'ינס למילוי התפקיד החיוני הזה. ג'ינס טוב הרי ממילא מלווה אותנו ברוב ימות השנה, אז למה שלא יתפקד כבר כעוזר אישי ונאמן? הבודדים מבינינו שאינם מכורים לדנים יוכלו להנות מטכנולוגיית הג'קארד גם בחולצות, מעילים והלבשה תחתונה, מה שעשוי להפוך את הודעות ה"ערה?" למפורשות הרבה יותר.

אז איך זה עובד בכלל? הבגדים (או כמו שקוראים להם בגוגל – "הפלטפורמות") מתחברים למכשירים ניידים באמצעות בלוטות'. "הטכנולוגיה הזאת תשחרר אותנו מהמכשירים ותיתן לנו את ההזדמנות להוציא את הפרצופים מהטלפונים, להיות מעורבים בעולם האמיתי שוב", מבטיח פול דילינג'ר, ראש המחלקה ליזמות וחדשות בליווי'ס. "זה פשוט סוג חדש של טקסטיל, המשתמשים אפילו לא יראו או ירגישו אותו", מוסיף מנהל הפיתוח בארט סייטס. "אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו מוכרים מוצר ישן וטוב, שלא משתנה כבר שנים. אבל העולם כן משתנה, ואני חושב שפרויקט ג'קארד הוא הזדמנות מדהימה לכולנו לפתוח דלת אל העתיד".

אז מתי בדיוק נוכל להיכנס בדלת המסקרנת הזאת? בגוגל מדווחים כי העניין נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ומוסיפים שזו רק ההתחלה. מחכים בקוצר רוח.

טכנולוגיה שתשחרר אותנו מהמכשירים (צילום: אינסטגרם)

טכנולוגיה שתשחרר אותנו מהמכשירים (צילום: אינסטגרם)

סוג חדש של טקסטיל (צילום: קיארה פרנגי)

סוג חדש של טקסטיל (צילום: קיארה פרנגי)

מוצר ישן וטוב עם טכנולוגיה חדישה

מוצר ישן וטוב עם טכנולוגיה חדישה

השאירו תגובה