רגע לפני החתונה שדדו את כל התכשיטים שאנחנו מעצבים

המותג הוט קראון של בני הזוג גינת מויאל וישגב רותם מוכר בתעשייה המקומית ואף פרץ גבולות כשעורכת ווג יפן אנה דל רוסו ענדה את הטבעת שלהם בשבוע האופנה. עכשיו, שבוע לפני שהשניים מתחתנים, נפרץ מקום האחסון של הצמד וכל התכשיטים שלהם, בשווי של למעלה מ-100 אלף שקלים, נגנבו. " הכאב הגדול הוא לא על הכסף, אלה דברים ייחודיים שפיסלנו בעצמנו", מסבירה מויאל

מאת  | ‏ 11 מאי 2015
גינת וישגב. הזוג מאחורי המותג הוט קראון (צילום: דניאל ישר ל-my day)

גינת וישגב. הזוג מאחורי המותג הוט קראון (צילום: דניאל ישר ל-my day)

את שם המותג של בני הזוג גינת מויאל וישגב רותם – הוט קראון, סביר שכבר שמעתם. התכשיטים שלהם עוררה לא מעט התלהבות בביצה המקומית, אבל הוזנקו לתודעה עוד יותר לאחר שבני הזוג הצליחו להעביר בתכנון מוקפד טבעת ללא אחרת מעורכת ווג יפן אנה דלו רוסו עם ראשי התיבות שלה. מויאל ורותם, שניהם בעלי תואר שני שעסקו במקצועות אחרים בעברם (היא בפרסום, הוא בראיית חשבון), עזבו את המשרד הנוח והקריירה הבטוחה והחליטו להשקיע באהבה האמיתית שלהם – עיצוב תכשיטים בעבודת יד, בסדרות מצומצמות ובייצור מקומי.

השניים יחגגו את חתונתם בשבוע הבא ולמוצאי שבת האחרון יצא רותם לחגוג את מסיבת הרווקים שלו, מויאל נשארה לישון בביתם. בדיוק באותו לילה, פרצו אליהם וגנבו את כל הסחורה. הכל כולל הכל. מויאל מעריכה את שווי הסחורה שנגנבה בקרוב ל-100 אלף שקל, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את שעות העבודה הרבות של השניים ואת הרווח ממכירת התכשיטים. "אבל הכאב הכי גדול", אומרת מויאל, "הוא לא על הכסף, אלה דברים ייחודיים שפיסלנו בעצמנו, יחידות בודדות שאין לי אפילו תמונות שלהן ואני לא יכולה אפילו לחשוב איך לשחזר. את הכל עשינו בעבודת יד, פיסלנו, שייפנו, ליטשנו".

תכשיטי המותג. כל זה קרה שבוע לפני החתונה (צילום: אפרת לובל)

תכשיטי המותג. כל זה קרה שבוע לפני החתונה (צילום: אפרת לובל)

את העצב, שמעיב גם על החתונה הקרבה, מויאל לקחה לפייסבוק, לא רק כדי לחלוק את הסיפור, אלא לבקש מאנשים לשים לב במידה והם מוצאים את אחד מתכשיטי המותג מסתובב לו בשווקים, לפי הלוגו שמוטבע על כל אחד מהם. "גנבו כמות מסחרית", היא מסבירה, "מה שאומר שזה גם עובר ככה". כלומר, גם אם ימצא פריט אחד, יתכן שיהיה אפשר לאתר את הכמות הגדולה יותר".

בסוף השבוע הבא ישתתפו הוט קראון ביריד החלומות של נתנאלה בחולון. הם שקלו לבטל את ההשתתפות, אך החליטו שחשוב שיהיו שם כי זו ההזדמנות הראשונה שיש להם להתחיל להציל את המצב, גם אם הם לא יספיקו לייצר כמות גדולה של תכשיטים עד היריד.

מה עושים הלאה?
"זה ריסק אותנו כלכלית, אבל אני מקווה שנצליח למצוא את עצמנו, להמשיך לייצר בארץ ולעשות עבודת יד, למרות שזה יקר. יש לנו תבניות, אבל תהליך הייצור לוקח שבועות. אני מקווה שכמה שיותר אנשים יגיעו, יקנו, יזמינו ובעיקר שאצליח להמשיך הלאה ולא להיות עצובה בחתונה".

בעקבות המקרה חברים של הזוג פתחו להם קמפיין בהדסטארט להקים את העסק מחדש בלינק הזה.

אנה והטבעת של הוט קראון (צילום: אינסטגרם)

אנה והטבעת של הוט קראון (צילום: אינסטגרם)

שימו לב: זה הלוגו של המותג שנמצא בתוך התכשיט

שימו לב: זה הלוגו של המותג שנמצא בתוך התכשיט

מחזיקים אצבעות שתמצאו את כל העיצובים (צילום: אפרת לובל)

מחזיקים אצבעות שתמצאו את כל העיצובים (צילום: אפרת לובל)

השאירו תגובה