רואים אותי בתור ילדה טובה ומתוקה. הייתי רוצה שיידעו שאני מאוד חזקה

בגיל צעיר היא כבר דגמנה בפרסומות ובתור נערה הייתה נוסעת מהצפון בשלושה אוטובוסים לצילומים במרכז. היום ריף נאמן מתרכזת במשחק, נהנית לדגמן שוב הלבשה תחתונה, מקבלת את זה שיש תפקידים שהיא יפה מדי בשבילם, לא מתרגשת מאינטריגות ולא מתכוונת לקבל שום דבר בחינם בחתונה הקרבה שלה. ולא, לא תראו אותה חושפת יותר מדי בסטורי: "אני מבינה שככה העולם הזה עובד, אבל אני עוף אחר"

מאת  | ‏ 7 ספטמבר 2023

ריף נאמן

חליפה: קוראג' לפקטורי 54 | מגפיים: וינטג' (צילום: שי כהן ארבל)

בעוד חודש ריף נאמן מתחתנת. החתונה תיערך בחוות רונית, המקום שבו הכירה לפני ארבע שנים את בן זוגה, כפיר שיינפלד – אבל נאמן טוענת שאין כאן איזו כוונה לסגירת מעגל סמלית. "פשוט רצינו מאוד להתחתן שם", היא אומרת. לאירוע הוזמנו כ-600 איש והיא טרם החליטה אם תחליף במהלכו שתי שמלות או שלוש; מה שכן ברור הוא ששיינפלד ונאמן מממנים את החתונה בעצמם, אף שבמעמדה כדוגמנית ושחקנית יכלה, בוודאי, להשיג שיתופי פעולה מסחריים שייתנו חסות לאירוע תמורת חשיפה שלו. "זה לאו דווקא כי לא רצינו לחשוף, פשוט רציתי להתחתן במקום שלא עושה שת"פים", אומרת נאמן.

איזו כלה את?
"כרגע קלילה, אבל יש עוד חודש, לכי תדעי. אולי פתאום אני אתחרפן".

את הצעת הנישואים היא קיבלה בתאילנד לפני שמונה חודשים. "טסנו לכבוד יום ההולדת שלי, כביכול. באחד הערבים רצינו לראות את השקיעה המהממת, אז התקלחנו ורצנו ממש מהר לחוף. הנחתי על כפיר את הראש והרגשתי שהלב שלו דופק חזק. שאלתי אותו, 'מה יש לך?', ואז הוא הסתכל עליי".

ידעת שזה הולך להגיע?
"ידעתי שזה מתקרב, אבל חשבתי לעצמי שאולי הוא לא יעשה את זה בתאילנד, דווקא כי זה ברור מאליו".

מיד אמרת "כן"?
"ברור. היינו באופוריה, זה היה רגע ממש מרגש".

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

שיינפלד הוא הבעלים של חברת מדיה ובן 36 – מבוגר ביותר מעשור מנאמן בת ה-25. "העניין סביב פער הגילים בינינו היה תמיד רק חיצוני", היא אומרת. "שאלו אותי הרבה וכתבו על זה, אבל בינינו זה היה מאוד טבעי, אף פעם לא שמתי לב שיש בינינו פער".

חשבת שתתחתני צעירה יחסית?
"כן. אני בן אדם מאוד זוגי".

את גם מתכננת להיות אמא צעירה, או לחיות כזוג בשלוש–ארבע השנים הבאות?
"לא יודעת אם שלוש–ארבע שנים, אבל כן הייתי רוצה שניהנה רגע מהתקופה הזאת. היריון לא לחוץ לי".

את יודעת כמה ילדים את רוצה? את מהילדות שדמיינו את זה?
"לא, גם את החתונה שלי אף פעם לא דמיינתי. אני לא אוהבת להתרגש, זה מלחיץ אותי. אני אוהבת לזרום".

למי אין התקפי ג'אנק פוד

היא מדגמנת מאז הייתה ילדה, ומגיל 14 מיוצגת בסוכנות של רוברטו בן שושן. "בגיל 8 עשו לי סתם בוק כזה שעושים לילדות למזכרת, ואז הצלם אמר להורים שלי שהוא מאמין בי ושהוא ישלח את זה לסוכנויות של ילדים, ופתאום זה התגלגל", נזכרת נאמן. אחרי שנים שבהן הצטלמה לקמפיינים ופרסומות, בגיל 17 קיבלה את התפקיד הראשון שלה בסדרת נוער ועברה מבית הוריה שבצפון למרכז כדי להגשים את החלום ולהפוך לשחקנית. אחרי שהשתחררה משירות כפקל"שית בקריה שיחקה במספר סדרות ילדים כמו "כפולה", PPS ו"גולדה ומאיר", וגם בסדרות מבוגרים כמו "שטיסל" ו"פאודה". היום היא מדגמנת למספר מותגים ולאחרונה סיימה צילומים לסדרה חדשה שתעלה בקרוב בקשת.

טוטאל לוק: פרגמו לפקטורי 54 (צילום: שי כהן ארבל)

טוטאל לוק: פרגמו לפקטורי 54 (צילום: שי כהן ארבל)

מה את יותר, דוגמנית או שחקנית?
"שחקנית. זו שאלה גדולה. שחקנית זה העניין המרכזי אצלי, תמיד היה, אבל בשנים האחרונות אני מאוד נהנית לדגמן, זה גורם לי להרגיש בבית, משם התחלתי. חזרתי עכשיו לדגמן הלבשה תחתונה אחרי שלא עשיתי את זה מאז גיל 15".

למה לא עשית את זה כל השנים? הייתה לך חוויה לא נעימה?
"לא, כולם היו מקסימים, פשוט לא רציתי. אף פעם לא חשבתי למה בעצם לא. עכשיו אני מאוד שמחה ומרגישה מאוד שלמה עם הקמפיין הזה".

מה השתנה?
"לא יודעת, אולי התבגרתי. אני אישה יותר, שלמה יותר".

לדגמן הלבשה תחתונה בגיל 15 זה מוקדם מאוד. היום הצגת ילדה כאובייקט מיני תעורר הרבה ביקורת.
"נכון, זו הייתה תקופה אחרת. ההורים שלי היו איתי וגם רוברטו. אז זה היה לגיטימי מאוד, זה לא היה חריג".

את שלמה עם הגוף שלך? כמה את עסוקה במראה שלך?
"אני מודה שבשנה האחרונה קצת יותר. גם לפני כן הייתי מתאמנת, אבל שמתי לב שכשאני דואגת לגוף שלי ועושה דברים שטובים לו, זה עושה לי טוב לנפש ואני מרגישה שלמה יותר עם עצמי. אני אוכלת, אבל עם יותר מודעות, ואני מרגישה מה נעים ומה לא נעים לי. יש לי כמובן התקפי ג'אנק פוד, למי אין".

מתוך הקמפיין ל-Etam (צילום: שי פרנקו)

מתוך הקמפיין ל-Etam (צילום: שי פרנקו)

קיבלת פעם הערות על המשקל שלך?
"כן. צריך עור של פיל בתעשייה שלנו, כי אנשים מרשים לעצמם לזרוק הערות או להגיד כל מה שעולה להם על הלשון. 'איך השמנת', 'איך רזית', המבט הזה, או כמו ההוא שאמר לי לא מזמן, 'איך אני אוהב את זה שאת לא ממש רזה, זה מה זה יפה שאת לא נכנעת לתבניות'".

זה פוגע בך?
"באותו הרגע זה קצת מכווץ, אבל אני יודעת שזה לא קשור אליי".

את עונה כשאומרים לך דברים כאלה?
"אם זה חוצה את הגבול אני יכולה להגיד שזה לא במקום".

איך פיתחת כזה עור של פיל?
"בסופו של דבר את מפתחת שכבת הגנה. היום כשאומרים לי משפט כזה או אחר אני כבר מקבלת את זה אחרת, אבל בהתחלה היה לי יותר קשה. כשהתחלתי הצטלמתי להפקה עם פיג'מות, ואני ממש זוכרת את ההתלחששויות על הסט, 'זה לא נראה טוב'. לא שמעתי את המילים, אבל הרגשתי את התחושה הכללית".

שאת לא רזה מספיק?
"כן. בחו"ל היו אפילו הרבה יותר אגרסיביים. כשטסתי למילאנו בגיל 16 אמרו לי שאני צריכה לרדת 8 קילו כדי להצליח. הייתי אפילו יותר רזה מאשר היום, היה לי מבנה גוף של ילדה. מישהו שם אמר לי, 'אם תמשיכי לאכול את תתפוצצי'".

ענית?
"לא חושבת. אני חושבת שהבנתי באותו הרגע שהמקום הזה לא בשבילי. אני מאוד מעריכה בנות שמצליחות בעולם הדוגמנות בחו"ל, כי באמת צריך להיות מאוד חזקה".

טוטאל לוק: פרגמו לפקטורי 54 (צילום: שי כהן ארבל)

טוטאל לוק: פרגמו לפקטורי 54 (צילום: שי כהן ארבל)

עבר לך בראש לנסות לרזות כדי להצליח?
"ניסיתי, דיאטות הכאסח לא היו בשבילי. מיד אחרי שאמרו לי את זה הלכתי לאכול מקדונלד'ס. הבנתי שזה כנראה לא מקומי, וכשחזרתי לארץ עשיתי תפנית חזקה לכיוון המשחק. בדיעבד אני חושבת שגם בתור נערה היה לי סנטר מאוד חזק שלא התערער. רואים אותי בתור ילדה טובה ומתוקה, אבל הייתי רוצה שיידעו שאני בן אדם מאוד חזק".

יש לך קווים אדומים בדוגמנות?
"בטח. כל מה שלא נוח לי. בקמפיין האחרון להלבשה תחתונה לא הצטלמתי בחוטיני או בחזייה שקופה. הצוות היה מקבל, מקסים ומכיל. לא דחקו אותי לעשות שום דבר שלא רציתי".

היית שוקלת להצטלם לסצנת עירום או סקס?
"לא יצא לי עדיין, אבל כן, אם זה יהיה תפקיד שאני מאוד ארצה אז אני אעשה את זה, כמובן בגבולות שלי".

את מרגישה איזשהו פספוס מבחינת קריירת הדוגמנות?
"לא, ואני גם לא מאמינה בלהסתכל ולהגיד 'פספסתי', כי אני חושבת שכל מה שקרה לי היה מכוון. גם כשאני לא מתקבלת לאודישן שמאוד רציתי זה מבאס, אבל במבט חיצוני אני רואה איך מישהו סידר את זה במיוחד בשבילי".

מי זה המישהו?
"מישהו, אלוהים".

חליפה: קוראג' לפקטורי 54 | מגפיים: וינטג' (צילום: שי כהן ארבל)

חליפה: קוראג' לפקטורי 54 | מגפיים: וינטג' (צילום: שי כהן ארבל)

באיזו רמה את מחוברת לדת?
"ברמה שאני אוהבת. אני מאמינה שיש אלוהים ושהוא עושה דברים לטובתי. אנחנו עושים קידוש בבית ואני מדליקה נרות".

הייתה לי תקופה הישרדותית

ההשגחה העליונה הזו חסכה מנאמן ממש לאחרונה תפקיד שמאוד רצתה. "הרגשתי שזה בשבילי", היא מספרת, "עשיתי אודישן טוב אבל ידעתי שיגידו שאני נראית קטנה מדי. הרבה פעמים אומרים לי את זה, גם אם אני עושה אודישן לתפקיד של בת 24 יכולים להגיד שאני נראית קטנה, ואני בת 25. זה מבאס, אבל מה אני יכולה לעשות, לצייר לעצמי קמטים? ממש רציתי את התפקיד הזה ולא התקבלתי, ואז שמעתי ששחקנית אחרת התקבלה, וקינאתי ממש. בדיעבד הצילומים נקבעו ממש לתקופה של החתונה, אז כנראה זה היה לטובה".

מי קיבלה בסוף את התפקיד?
"אני לא רוצה להגיד. אני יודעת שמצפים ממני לספק כותרות, אבל זה קשוח לי, כמו שקצת קשה לי לחשוף את עצמי ברשתות החברתיות. כל הזמן אומרים לי, 'תספרי עוד, תספרי עוד'. אני קנאית לפרטיות שלי. אני לא מסתירה סודות, אבל אם אני וכפיר יושבים בסלון יהיה לי מוזר להוציא מצלמה".

נאמן מודעת היטב למשמעות של חשיפה ברשתות ולעובדה שחשיפה מביאה עבודה. "אני מבינה שככה העולם הזה עובד, אבל אני עוף אחר", היא מודה.

ז'קט: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים | חצאית: פאקו רבאן לדרסקוד ביי רומי | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

ז'קט: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים | חצאית: פאקו רבאן לדרסקוד ביי רומי | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

המלהקת אמירה בוזגלו אמרה בריאיון בפודקאסט ששחקנים לא יעברו אודישנים בזכות העניין שהם מספקים ברשתות החברתיות. הם חייבים להיות שחקנים טובים – אבל למי שהוא גם שחקן טוב וגם מעורר עניין ברשת יהיה יתרון.
"אין לי משהו אחר לתת, זאת אני. אני שחקנית, אני לא ידוענית. אבל אני כן אומר בצניעות שכשמלהקים אותי לתפקיד יהיה סביב זה עניין. אני מביאה עניין".

את לא חוששת שההימנעות שלך מחשיפה עלולה למנוע ממך הזדמנויות בעתיד?
"היא כבר מונעת ממני. מה, לא פספסתי כתבות כי לא הייתה לי כותרת מעניינת לתת? אני יודעת שיש לזה מחיר, אני משלמת אותו לפעמים".

חברה טובה שלך, נועה קירל, היא המומחית בתחום הזה. אתן מדברות על זה לפעמים?
"לא. אני לא יודעת אחרת. יכול להיות שעם הזמן זה ישתפר. יכול להיות שזה קשור למה שהיה לפני כן, לעבודה המאוד קשה ולמצבים הלא פשוטים שהייתי בהם".

אילו מצבים?
"בתור נערה הייתי נוסעת מהצפון לצילומים במרכז באוטובוס עם שקיות, מחליפה שלושה אוטובוסים, ישנה בדירה שלא בא לי לישון בה, קמה והולכת לצילומים בחיוך. לא כולם תמיד יודעים מה קורה מאחורי הקלעים, הייתה לי תקופה הישרדותית. נכון שלא זרקו אותי מהבית, שזו הייתה בחירה שלי, אבל זו הייתה בחירה עם השלכות לא קלות".

חליפה: קוראג' לפקטורי 54 | מגפיים: וינטג' (צילום: שי כהן ארבל)

חליפה: קוראג' לפקטורי 54 | מגפיים: וינטג' (צילום: שי כהן ארבל)

מה המסר שלך לילדות בנות 13–15 שרוצות להיכנס לעולם הזה?
"תהיו נאמנות לעצמכן. זו קלישאה, אבל זו האמת. דיברנו על הפרעות אכילה, מי שנכנסת לתחום הזה צריכה לשים לב מה לא נעים לה ולשים גבולות. חייבים לעבוד קשה כדי להצליח, אבל לא בכל מחיר".

לא מכניסה ללב 

נאמן נולדה וגדלה בכפר תבור. אמה סוכנת ביטוח, אביה ימאי, ויש לה אח צעיר ואחות גדולה. לפני מספר שנים חשפה בריאיון כי אחותה, סבינה (סבי), היא למעשה בת הדודה שלה – בת אחותה של אמה של נאמן, שנפטרה ממחלה כשסבי הייתה בת 5. "מבחינתי היא אחותי. גדלתי ככה מאז שנולדתי, אנחנו החברות הכי טובות ותמיד היינו, אנחנו אפילו דומות. כשהיינו קטנות אם מישהו היה אומר לי בבית הספר, 'היא בת דודה שלך, היא לא אחותך', הייתי ממש בוכה".

מתי סיפרו לך על אמא של סבי?
"אני לא זוכרת שהושיבו אותי וסיפרו לי, זה לא היה סוד, זה היה ידוע בבית ומאוד בריא. אחותי היא ממש מדהימה, היא איבדה אמא ואבא אבל היא גדלה בבית שלנו והייתה לה מסגרת משפחתית חמה מאוד. יש לה שלושה אחים שכבר היו גדולים כשאמא שלהם נפטרה, והבית שלנו היה פתוח לכולם".

לצד חברות טובות מהבית מתחזקת נאמן קשר משמעותי וקרוב גם עם הקולגות קירל וניב סולטן. "את נועה הכרתי בסוכנות בגיל 13, היא נראתה לי מהממת והיה לנו קליק אבל לא הפכנו מיד לחברות. את ניב הכרתי בפסטיגל".

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

את מרגישה את התחרות בתחום הזה?
"אני עסוקה בדרך שלי ולא עסוקה באחרות. כמובן שהרגשתי לפעמים צרות עין, קורה שיש אינטריגות בין בנות על הסט או שאת מרגישה שהעיניים של מישהי יותר לכיוון שלך. זה חלק מהעבודה. חוץ משתיים או שלוש בנות אני לא מכניסה ללב אלא משאירה את הקשר במסגרת העבודה, וזה שומר עליי באיזשהו אופן".

את מקבלת הרבה תשובות שליליות לאודישנים?
"היו לי המון אודישנים ששמעתי עליהם 'לא'. המון פעמים אמרו שאני נמוכה מדי, באודישנים לתפקידי משחק אמרו שאני יפה מדי, אז הפסקתי להתאפר. כשהחלטתי שאני רוצה להיות שחקנית חשבתי שזה קשור וניסיתי להצניע, אבל היום אני יודעת שזה לא".

את מודעת ליופי שלך?
"שאלה גדולה, לא יודעת אם תמיד, אבל אני משתדלת".

מה זאת אומרת?
"אני לא חיה בהוויה של, 'וואו, איזו יפה אני'. אני חיה ריף".

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

חליפה: כריסטופר אסבר לרויה מותגים | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

את מרגישה שהיופי שלך מעכב אותך לפעמים?
"לא. אני חס וחלילה לא אתלונן לעולם על זה שאומרים לי 'את יפה מדי', אני אפילו מקבלת את זה כמחמאה".

היום קוראים לך במיוחד לתפקידים?
"לא, אני הולכת לאודישנים".

את מרגישה שמתייחסים אלייך ברצינות בתעשייה?
"כן. תמיד שואלים אותי על המעבר בין הדוגמנות למשחק, אבל אני לא הרגשתי שלא לוקחים אותי ברצינות בגלל שאני דוגמנית. אני כן מרגישה שאחרי שרואים אותי משחקת משהו באווירה משתנה".

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"בזוגיות עם כפיר, ומאמינה שאמא. עושה תפקידים טובים שיקדמו אותי, שירגשו אותי. אין דבר כיף יותר לשחקן מאשר תפקיד שנכנס ללב, זו חוויה ממש עוצמתית. הייתי רוצה תפקיד שיוציא אותי מהתבנית של הילדה הטובה, משהו שקצת יחספס אותי. לעבור עוד משהו בתור שחקנית".

ז'קט: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים | חצאית: פאקו רבאן לדרסקוד ביי רומי | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

ז'קט: אלכסנדר וונג להלגה עיצובים | חצאית: פאקו רבאן לדרסקוד ביי רומי | נעליים: כריסטופר לובוטן (צילום: שי כהן ארבל)

צילום: שי כהן ארבל | סטיילינג: תום רוזיליו | שיער: לירז אגם | איפור: אסף באבו | הפקה: טל פוליטי

השאירו תגובה