כדת משה: טרנד הכלות הצנוע שכבש את הסלבס

מחשופים אאוט, שרוולים ארוכים אין. הכלות המפורסמות בוחרות בשנים האחרונות בשמלות לבנות שלא היו מביישות גם חתונה חרדית. אז מי עשתה את זה כמו שצריך ואת מי אפשר להאשים?

מאת  | ‏ 25 אוקטובר 2018
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@thegoldbrunette) on

בואו נודה באמת: אחוזי הנשים החילוניות שמגיעות לחופה לפני שבדקו מקרוב את הסחורה עמה הן צועדות אל השקיעה הוא מזערי עד לא קיים, ובכל זאת הצבע הלבן, שמקושר בדת לטוהר ובתולין, לא ממש מפנה את מקומו לטובת אחר. יותר מזה: נדמה שגם מבחינת העיצוב, הכלות לוקחות את היום הזה לכיוונים מסורתיים. אז תגידו יפה שלום למחשופים העמוקים ולשסעים. הטרנד הכי חזק בעולם עיצוב שמלות הכלה הנוכחי הוא צניעות.

השמלות האחרונות שכיכבו במהדורות חדשות האופנה, גם העולמיות וגם המקומיות, הן צנועות במיוחד. בישראל הייתה זו קורין גדעון, בשמלה סופר מחמיאה וסופר מהוגנת מבית ברוריה חריטן. משפחתו של חילי סורוצקין, בעלה הטרי של קורין, חרדית, הייתה הפרדה בריקודים במהלך החתונה, וזו גם הסיבה העיקרית לבחירה ללכת על מעצבת שפועלת בעיקר במגזר הדתי. התוצאה הייתה שיקית באופן יוצא מן הכלל.

נכנסה למשפחה (צילום: אביב חופי)

ברוכה הבאה למשפחה (צילום: אביב חופי)

הכלה הבינלאומית המרכזית שנישאה במקביל הייתה דוגמנית העל קרלי קלוס, שהתגיירה ואז הצטרפה למשפחת טראמפ כשנישאה לג'ושוע קושנר. שמלת החלומות היפהפייה שלה, מבית דיור, כיסתה אותה היטב מהצוואר ועד לפרקי הידיים בתחרה ובד. קיארה פראני, אחת מאושיית הסטייל האהובות ומצפן אופנתי עבור רבות, נישאה בשמלה דומה מאוד, שוב מבית דיור, מכוסה מצוואר ועד בכלל בתחרה ובד בעל נפח.

קייט מידלטון ומייגן מרקל טמנו אף הן ידן בטרנד המתגבר, ויש האומרים שהן צריכות לקחת אחריות על האפקט. כשמידלטון נישאה לוויליאם היא עשתה זאת בשמלת אלכסנדר מקווין, מהוגנת מאוד ובעלת שרוולי תחרה ארוכים. מייגן בתורה נתנה הצצה קטנה למעט כתפיים בשמלת ז'יבנשי שלה. גם הנסיכה יוג'יני קפצה על העגלה המסורתית בשמלת הכלולות שלה, מבית פיטר פילוטו, אבל כן חשפה שבב של מחשוף ונתנה אויר לגב שלה, שם היה לה חשוב להראות לכולם צלקת מימי נעוריה.

חשפה כתפיים (צילום: Jane Barlow - WPA Pool/Getty Images)

חשפה כתפיים (צילום: Jane Barlow – WPA Pool/Getty Images)

מירנדה קר, מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט, אולי צועדת על המסלול בתחתונים וחזייה, אבל ביום כלולותיה לפני כשנה הלכה על שמלה צנועה, גם היא של דיור, שמתגלים כמומחים לעניין. קשה שלא להיזכר גם בנינט, שלבשה לפני מספר שנים לחתונתה שמלה שעיצבו עבורה ויוי בלאיש וגדי אלימלך, מתאימה בצניעותה גם לחתונות הדתיות ביותר.

כמו שאפשר לראות, הטרנד הזה הולך איתנו כבר כמה זמן. עוד ועוד נשים מפורסמות, שמבינות שהעולם כולו עוצר את נשימתו כדי לראות באיזו שמלת כלולות יבחרו, בוחרות באופציה על-זמנית ובעלת יופי טהור יותר, כזו שלא משדרת סקס בצורה בוטה. שתי ההשראות הראשיות לטרנד, שמהדהדות בכל הגרסאות העדכניות הן גרייס קלי, שנראתה חלומית ביצירה של הלן רוז (בחתונה שהפכה אותה לנסיכת מונקו), ואודרי הפבורן, שעצרה את נשימת העולם כולו בבלמיין. אנחנו לגמרי בעד הטרנד הצנוע וקוראות למעצבים להתחיל לעבוד במרץ – הרי מי אם לא הישראלים יכול לשלוט במלאכה הזאת ביד רמה?

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Magic Frame (@persioabilhoa) on

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Catherine Duchess of Cambridge (@duchessofcambridgec) on

בלתי נשכחת (צילום: ברק פכטר)

בלתי נשכחת (צילום: ברק פכטר)

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Wedding Wishes Bcn (@weddingwishesbcn) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Karlie Kloss (@karliekloss) on

הנסיכה יוג'יני ביום כלולותיה (צילום: Toby Melville - WPA Pool/Getty Images)

הנסיכה יוג'יני ביום כלולותיה (צילום: Toby Melville – WPA Pool/Getty Images)

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miranda (@mirandakerr) on

השאירו תגובה

 

  • כל כך יפה, צנוע, מכובד! אוהבת!!!
    הרבה יותר נעים ולעניין להיות בחתונה שבה הכלה לבושה כך ולא חצי ערומה עם מחוך מגוחך , ציצים בחוץ וגב חשוף.

    מאת: אתיקה |‏ 29 באוקטובר 2018 | 21:26
  • נינט היתה נראית כמו בת של אדמ" ור.

    מאת: אורלי |‏ 26 באוקטובר 2018 | 19:02
  • תכלס, צניעות זה מכובד!

    מאת: לאה |‏ 26 באוקטובר 2018 | 09:04