"הפכנו בעיה להזדמנות": החברות הכי טובות המציאו אקססורי גאוני

הן הכירו כשהיו בנות 17, שתי דוגמניות מתחילות בישראל של סוף האייטיז. מאז עברו שלושים שנה, ילדים נולדו, משפחות טופחו, ורגע קטן אחד של קושי בקריאת תפריט במסעדה הוליד את המותג החדש והמסקרן של מיכל הניג ודנה מגן-רוטמן: עדשה אופטית מגדילה שהיא גם תכשיט מהמם וגם פתרון מבריק לבעיות ראייה

מאת  | ‏ 26 דצמבר 2017
 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

מיכל הניג ודנה מגן-רוטמן, היום בנות 46, הכירו לפני שלושים שנה כמעט במסגרת מאד ספציפית. "היינו פעם דוגמניות", אומרת האחרונה כמעט במבוכה, וכל מי ששמותיהן הרגישו לו מוכרים עד עכשיו, אמור כעת להיזכר בפניהן היפים של נערות הזוהר מסוף שנות השמונים. "הכרנו בכל מיני תחרויות יופי, וגרנו יחד בדירה בחו"ל. ההיכרות הפכה לחברות נורא טובה והתפתחה לגידול ילדים ביחד, משפחות קרובות וכו", מספרת מגן-רוטמן על החברה הוותיקה שלאחרונה הפכה גם לשותפה עסקית.

"אני באה מרקע של מכירות ולמיכל הייתה חנות עתיקות, אבל בשנים האחרונות שתינו התמקדנו בגידול הילדים. לפני שנה בערך, החלטנו שאנחנו רוצות לעשות משהו ביחד, ולא ידענו מה. התגלגלנו עם כל מיני רעיונות, וכל הפעם הבית משך אותנו אחורה, כי אחרי שלא עובדים כמה שנים, זה קשה להחליט החלטה ולשאוב את עצמך מתוך זה". אבל בסוף זה קרה, כמו בסיפורים הכי טובים, כמעט במקרה.

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

"כל הזמן נושא קוצר הראייה היה ברקע. שתינו לא רואות, מנסות רעיונות ומתלוננות שאנחנו לא רואות. עד שאמרנו רגע, זה הרעיון! מתוך הקושי פתאום ראינו הכל, ברור וגדול. זה התחיל מזה שמיכל הלכה עם הילדות שלה למסעדה, וכשהגיע התפריט היא פשוט הייתה חסרת אונים. היא אמרה לי 'דנה, הגעתי לשפל'. וזה בדיוק זה, הרגעים האלה – מול התפריט במסעדה, בסופר כשאת רוצה לדעת אם יש או אין בזה גלוטן, כל הקטנות האלה – משם זה נולד, מהצורך האמיתי הזה, מהשניות האלה שתוקעות לך פתאום את היום".

"זה" הוא המותג המשותף של השתיים, Lukatyourself, ובקיצור – Luka. הרעיון פשוט וגאוני: עדשות מגדילות בצורת טיפה שקופה ויפה הופכות לתכשיט ייחודי שהוא גם פתרון זמין ומדליק למגבלות ראייה. "החלטנו שאנחנו רוצות להפוך את הדבר הזה ליתרון ולמשהו שהוא סטייל, ושזה יהיה הקטע שלנו. התחלנו לחפור בזה, לעצב את זה ולבדוק איך זה יעבוד הכי יפה והכי נכון והכי שימושי, ובאמת הפכנו בעיה להזדמנות. היום אנחנו רואות את הניצחון שלנו בזה שנשים שאין להן בעיית ראייה, אפילו הבנות הצעירות שלנו, רוצות לענוד את השרשראות".

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

העדשות מיוצרות כולן בארץ ובעבודת יד מדוקדקת, ומושחלות על שרשראות בשלל סגנונות וחומרים. הצוות של Luka כולל שורת נשים מוכשרות, כשבראשן צמד ה-BFFיות. "מיכל יותר על העיצוב והארט, אני יותר על השיווק", מסבירה מגן-רוטמן את חלוקת העבודה. "האמת שתמיד ידענו שאנחנו משלימות אחת את השניה, אנחנו מאד שונות וזה מה שמחבר אותנו. וזה כיף, כל פגישת עבודה היא כיף מדהים. יש איזו עוצמה נשית, אנחנו באמת מבינות את הכוח שביתרונות הנשיים".

הקולקציה של לוקה, שעל פי האתר מונה כרגע שבעה דגמים, מציעה מנעד עיצובי רחב בגזרת השרשראות עליהן מושחלת העדשה: החל משרוך בד עבה בטקסטורת תחרה, דרך חרוזי אוניקס ועד קלאסיקות עדינות בכסף או ציפוי זהב. לב העניין נותר קבוע ומלא חן: עדשה מגדילה בצורת טיפה ובמראה זכוכית, שלמעשה עשויה מפולימר אופטי, קלילה ועמידה לשריטות, כשבצידה חמישה ניטים עדינים. המחירים נעים בין 89 דולר ל-190 דולר (310 – 660 שקלים), ובחירת המטבע לא מפתיעה לאור החזון העיקרי של המייסדות: "אנחנו מכוונות לחו"ל", מגלה מגן-רוטמן. "כל בניית המותג, האתר והכל – מכוונים לארצות הברית, וזה כבר תופס תאוצה".

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

 

A post shared by Luka (@lukatyourself) on

השאירו תגובה