להתלבש כמו נסיך: הג'נטלמנים חוזרים לאופנה

משבצות סקוטיות, מכנסי קורדרוי וסוודרים קלועים | בעונה הקרובה מומלץ לאמץ סגנון אצילי של נסיך בריטי | כתבה שנייה בסדרת הטרנדים הגבריים לחורף הקרוב

מאת  | ‏ 16 אוקטובר 2012

כן לג'נטלמן. קולקציית סתיו-חורף 2012 של ברברי | צילום: יח"צ

אם בשבוע שעבר התמקדנו בצבעים, הגיע הזמן לרדת לפרטים ולהצביע על כמה מגמות בולטות ופריטים שווים. ניתן להבחין השנה בהמשך פיתוחו של טרנד ה-Outdoors (נקרא לו "השטח"?), לכיוונים קלאסיים, מחויטים ולעתים ג'נטלמניים יותר שמושפעים (אולי) מאירועי הקיץ בממלכה הבריטית.

במלים אחרות, משבצות, והפעם פחות בכיוון המערב הפרוע כבשנים שעברו ויותר משבצות סקוטיות ופלייד. בנוסף, בגזרת החליפות, ישנה פריחה אדירה של הדפסים נשכחים, עתיקים יותר ופחות. לצד אלו ניתן להבחין בהדהוד של טרנד אותו כבר הזכרנו בעבר, מעיל הברבור, שזוכה לאינספור פרשנויות החל בלואי ויטון וכלה בברברי המתחרים. הקורדרוי נשאר עמנו מהעונות שעברו, ואליו נוסף גם בן דוד אבוד, המולסקין – בד שיושב בנקודה אסטרטגית בין אלגנטיות קטיפתית וקשיחות שטיפוסית לקורדרוי. עמי הצפון יזכו ליהנות השנה מטרנדים מעט פחות רלוונטיים לקהל הים תיכוני דוגמת סוודרים קלועים עבים ומעילי פרקה דוביים ופרוותיים.

ז'קטים ומעילים

אם לומר את האמת, כמתבונן מהצד קל למדי להבחין בטרנדים בזירה הבינלאומית, לראות אותם מתפתחים ותופסים תאוצה. לעומת זאת, הרבה יותר קשה לנבא מה מהטרנדים הללו ימצא חן בעיני הצרכן הישראלי המצוי. בעיניי, וריאציות שונות, מעט סתוויות יותר וחורפיות פחות, של מעיל הברבור, הן מועמדות מוצלחות לצליחת הפרדוקס המכונה "מעיל לחורף מזרח תיכוני". אם נרצה או לא, התשובה תתגלה ממש בקרוב. לקראת החורף מדפי הרשתות צפויים להתמלא בגרסה כזו או אחרת של המעיל המיתולוגי.

מעיל הברבור הגיע ל-H&M. מחיר: 499 ש"ח | צילום: יח"צ

טרנד נוסף שממשיך ללכת חזק בנכר – ושווריאציה קלילה שלו מתאימה כמו כפפה (או ז'קט) לארצנו – הוא הבומברז'קט (או בעברית צחה, הז'קט המפציץ). גזרתו הקלאסית מעוטרת בקצוות אלסטיים וצווארון ישר, לעתים בתוספת דש צמר, ועשויה עור או זמש. לצד הגזרה הקלאסית ישנם דגמים מוצלחים נוספים, לעתים קרובים יותר לז'קט הקולג' (המכונה Letterman), דוגמת הז'קט של זאגיד אנד וולטר, ולעתים לז'קט אופנוענים, כמו זה של קסטרו בלאק.

הבומברז'קט של קסטרו. מחיר 1,099 ש"ח | צילום אודי דגן

הדפסי משבצות

את המשבצות הגדולות בסגנון הקאובוי ואת המיקרוצ'ק הבריטי (שהושפע מהמודס) החליפו השנה משבצות ארכאיות מעט, בריח נפטלין, קטנות וחומות, שמוכרות לחובבי היד-שנייה בעיקר כשיירי אייטיז שמקשטים בלייזרים קופסתיים. אם זה לא נשמע לכם מוצלח במיוחד אתם לא לבד, זה טרנד מעט מאתגר, אך דווקא במוזרותו אנחנו מוצאים משהו מבורך.

טרנד מאתגר. ז'קט של AMI באתר Mr.Porter | צילום: יח"צ

דוגמאות מובחרות, ובהחלט מבטיחות, ניתן למצוא במותגים חמים דוגמת AMI החדש לבית אלכסנדר מטיאוסי שעבד בעבר בדיור, ג'יבנשי ומארק ג'ייקובס ועכשיו יצא לדרך העצמאית, ובגאנט ראגר המחודש והמדובר.

לכל אלו נוספות המשבצות הסקוטיות, טרטן או פלייד, שנוכחותן מורגשת במיוחד בגזרת הצעיפים. הדפסי פלייד היו לגאוות גבעות סקוטלנד במאות השנים האחרונות, והאמת שאנחנו מברכים על חזרתן למרכז הבמה.

המשבצות הסקוטיות חוזרות. צעיף של פרד פרי באסוס | צילום: יח"צ

סריגים, סוודרים וחולצות ארוכות

לטוב ולרע, רבים מהטרנדים בתחום הסריגים פשוט לא רלוונטים לגבר המקומי. סוודרים מאיי פר, צמר שטלנד וקרדיגנים עבים ניתן להעריך מרחוק, ואם אתם מחובבי הז'אנר, גם לקנא. לכן, בבואנו לדון בטרנדים בתחום הצמרירי דרושה מידה של סינון. בכל אופן, תמיד צריך לזכור שהגבר הישראלי יוכל ליהנות מהגרסאות הסתוויות והקלילות יותר.

ארצישראלי בהחלט. קרדיגן של רנואר מן. מחיר: 229 ש"ח | צילום: קית גלסמן

למזלנו, לסוודר הדייגים הקלוע ולקרדיגנים הכבדים שבולטים בקולקציות השונות יש גרסאות מעט יותר ים-תיכוניות ופחות כבדות. לסוודרי איי פר לעומת זאת, עוד לא נולדה מקבילה מדברית. טרנד שכן שקולע לאקלים המקומי כמות שהוא, הוא הסווטשירט הקלאסי עם צווארון הקרו-נק, שחזר אלינו הישר מימי סטיב מקווין ומככב בגרסה יוקרתית וצרפתית מעט יותר בקולקציה של a.p.c, אותה ניתן להשיג במחוזותינו בחנויות רשת סטורי.

הסוודר הקלאסי בגרסה צרפתית ויוקרתית. A.P.C בבוטיק סטורי. מחיר: 1,189 ש"ח | צילום: דדי אליאס

השאירו תגובה