הדוגמנית שרוצה שתקראו לה שמנה ותתקדמו

פלומה אלססר בת ה-25 מככבת בקמפיינים של נייקי ואסוס, עושה תצוגות בשבוע האופנה ומקבלת מקום של כבוד במגזינים הגדולים. אבל אל תראו אותה בתור עוד "קולב" בתעשייה. היא לא מפחדת לחגוג את הנשיות שלה, לסחוף אחריה עשרות אלפי עוקבים ועוקבות ולהיות, על פי הגדרתה, "מפתה כמו דונאט מצופה סוכר"

מאת  | ‏ 28 ספטמבר 2017

הכירו את פלומה (צילום: Jamie McCarthy/Getty Images)

הכירו את פלומה (צילום: Jamie McCarthy/Getty Images)

דוגמניות מידות גדולות הן תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה, כשכולן כמעט, בניגוד מוחלט לדוגמניות "רגילות", הן ההפך מקולביות. עם הגודל, כך מתברר, מגיעה גם האג'נדה והאחריות החברתית.

פלומה אלססר היא דוגמה מצוינת לדוגמנית פלאס-סייז שלא מעוניינת, כמו הרבה מחברותיה, שתקראו לה פשוט "דוגמנית" כמו לכל היתר. פלומה לא רוצה שתתעלמו מהמשקל שלה. היא רוצה שתכילו אותו, תקבלו אותו, תכנו אותה "שמנה" ותתקדמו.

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

פלומה בת ה-25 מגיעה מבית ניו יורקי היפי בלי הרבה כסף אבל עם המון ערכים. היא התכוונה להפוך לסופרת, אבל אז הגיעה הצעה מפתה: חוזה בסוכנות מיוז, ומיד אחריו ברייק של פעם בחיים: גורו הביוטי פאט מקגראת' ראתה את תמונתה באינטרנט והכריזה עליה כמוזה שלה.

שהוציאה מקגראת׳ את ליין האיפור המצופה שלה, היא בחרה בפלומה להיות אחת ממובילות הקמפיין. מאז הדוגמנית לא מפסיקה לעבוד: היא מופיעה בקמפיין בודי-הירו המדובר של גלוסייה, צעדה בתצוגה המגוונת של אקהאוס לאטה, הופיעה על שער מגזין אסוס, כיכבה בקמפיינים של נייקי ופנטי ביוטי והפכה לאחת מהחברות של ריהאנה.

 

A post shared by Glossier (@glossier) on

בין לבין היא נפגשת עם צעירות בגילאי תיכון וחטיבה ומדברת איתן על החיים, על אופנה, על דימוי עצמי ודימוי גוף. פלומה אוהבת שמתייחסים אליה כ"עגלגלה" ו"סופגנייתית" וטוענת שהמטרה שלה היא להיות מפתה כמו דונאט מצופה סוכר. גישה שונה מזו המקובלת והמוכרת לנו מנשים כמו אשלי גרהאם.

"אני אדם רגיש במיוחד יחסית לאחרים בתעשייה שלי" היא אומרת. "הייתי צריכה להתגונן מהרבה רגשות שליליים כלפי המראה שלי. אני אוהבת להקיף את עצמי תמיד בקבוצת נשים עוצמתיות שיתנו לי מוטיבציה להרגיש טוב עם עצמי. כשרע לי אני מיד רוצה להתבודד, ויש הרבה בדידות במקצוע שלי, הרבה נסיעות לבד, אז אני מנסה ליצור לי תחושת בית דרך החברים והמשפחה. זה חשוב לי".

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

"אני מעלה פוסטים לאינסטגרם שבכלל לא נראים כמו פוסטים של דוגמנית. אני לא רוצה שאנשים יגידו 'היא דוגמנית', אלא: 'איזה אאוטפיט מגניב היא לובשת', או: 'היא אומרת דברים מעניינים'. יש לי את האפשרות להפוך את אינסטגרם למקום פחות אפל".

פלומה מקבלת מהעוקבות הרבות שלה המון הודעות אישיות שמשמחות אותה. "כותבים לי: 'גרמת לי ללכת עם חולצת בטן לראשונה בחיי' היא מספרת בשמחה. "או: 'עזרת לי לצאת היום מהבית'. זה מדהים אותי וממלא אותי ברצון להמשיך את העשייה שלי".

פלומה בקמפיין של נייקי (צילום: NIKE)

פלומה בקמפיין של נייקי (צילום: NIKE)

"לפני שלושה ימים מישהי כתבה לי: 'את שמנה'. ראיתי את זה, ובמקום למחוק או לעשות לה בלוק, עניתי. כתבתי לה: 'נכון. אני גם מצליחה ואינטליגנטית'".

"'שמנה' זו קללה עצלנית. אני קוראת לעצמי שמנה. אני שמנה. אני שיק, מיוחדת, רכה, חמודה וכל זה, ועדיין שמנה. אני לא מבינה איפה העלבון". 

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

 

A post shared by Paloma Elsesser (@palomija) on

השאירו תגובה

 

  • האמת שהיא מהממת. בתור בחורה שמנה כיף לי לראות שמראים איך הבגדים נראים גם על נשים מלאות…
    כיף לראות שעולם האפנה לאט לאט מאמץ את המגוון שקיים בעולם.

    מאת: ר' |‏ 15 באוקטובר 2017 | 06:43
  • שמנה!
    [התקדמתי...]

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 28 בספטמבר 2017 | 12:30