הכוכבים מאחורי הכוכבים

למאפרים ומעצבי השיער החשובים ביותר בעולם האופנה יש כמה דברים במשותף: הם בריטיים, כוכבים בשמי היוטיוב ותחת ידי כולם עברה קייט מוס. אז עזבו את הדוגמניות והמעצבים, הגיע הזמן לתת את מלוא הבמה לסטארים האמיתיים בתעשייה שהופכים אותה ליותר יפה, תרתי משמע

מאת  | ‏ 15 אוקטובר 2015
שרלוט טילברי עושה את מירנדה קר יפה יותר, אם זה בכלל אפשרי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

שרלוט טילברי עושה את מירנדה קר יפה יותר, אם זה בכלל אפשרי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

יוטיוב ואינסטגרם יצרו מגוון תופעות חברתיות ושינו את חייהם של אנשים מתחומים שונים ומשונים. מגזר אחד שצריך להודות לשני מקורות המידע האלו מקרב לב הוא אנשי הביוטי, הלוא הם המאפרים ומעצבי השיער, שעד לפני מספר שנים עוד היו רגילים לבלות מאחורי הקלעים של התצוגות, השטיחים האדומים והפקות האופנה.

היה זה רק לאחרונה שהם יצאו בעצמם אל אור הזרקורים, בזכות ערוצי היוטיוב וחשבונות האינסטגרם הפוריים שלהם, בהם הם חולקים את הידע שצברו לאורך השנים, כשהתאמנו על השיער והפנים של הכוכבות הכי גדולות בהוליווד. חלקם אף הפכו לאימפריות של ממש, סלבס בזכות עצמם, עם רשימת מרצ'נדייס ארוכה הכוללת מוצרי קוסמטיקה וספרים, ובעיקר עדת מעריצים ומעריצות מסביב לעולם הממתינים למוצא פיהם. אז מי הם אותם כוכבים עם ידי הזהב שאחראים למראות האיקוניים שאנחנו נחשפים אליהם מדי יום ביומו? רמז: הם בריטים, עובדים כבר שנים בתעשייה ואיכשהו, כולם חברים הכי טובים של קייט מוס. בואו נתחיל.

כולם גם בריטים. שרלוט טילברי וסאם מקנייט עם קארה דלווין

כולם גם בריטים. שרלוט טילברי וסאם מקנייט עם קארה דלווין (צילום: ווג)

מלכת מדריכי היוטיוב

אחת הכוכבות הגדולות בתחום היא ליסה אלדרידג׳. אל עולם האיפור נחשפה בגיל שש, אז מצאה איפור ישן בבית סבתה, מה שהצית אובססיה שלא פסקה מאז. הבריטית המנוסה בת ה-41 שחגגה לא מזמן עשרים שנות עשייה בביזנס היא אחת המאפרות העסוקות בהוליווד, ומאפרת את הכוכבות הגדולות ביותר ביניהן קירה נייטלי, קייט וינסלט, אמה ווטסון, קייט מוס, אלכסה צ'אנג, קארה דלווין וג'ניפר לופז. בנוסף, אלדרידג' מאפרת קמפיינים ותצוגות לפראדה, קלואה, מוסקינו, גוצ׳י, דונה קארן ועוד רבים, וכן צילומי אדיטוריאל לכל המגזינים הגדולים.

את דרכה התחילה אלדרידג' במגזין אל, שם זכתה לאפר את סינדי קרופורד, ובין השתיים נוצר קליק שהפך לעבודה משותפת רבת שנים. מהר מאוד מצאה את עצמה מייצרת ליין איפור עבור השוק האסייאתי בחברת שיסיידו היפנית, ולאחר מכן גם הייתה למנהלת האמנותית של ליין הקוסמטיקה ברשת Boots הבריטית. בין לבין היא כותבת טור איפור במגזין אל, והשנה הפכה למנהלת האמנותית של ענקית האיפור הצרפתית לנקום. לצד כל זה היא אם לשניים ומתגוררת בלונדון עם בעלה רובין דריק, צלם ווג מוכר.

הכי ממכרת. ליסה אלדרידג' (צילום: יוטיוב)

הכי ממכרת. ליסה אלדרידג' (צילום: יוטיוב)

סוד הצלחתה של אלדרידג' טמון, לצד כשרונה וחריצותה, באישיותה הכובשת שלגמרי עוברת מסך. הסרטונים היא מכינה לערוץ היוטיוב שלה זוכים למיליוני צפיות, וגורמים לכולנו להאמין בסוד קסמו של עולם האיפור. כל סרטון מתחיל בפניה חפות מאיפור של אלדרידג', שנראית כמו כל אחת מאיתנו כשהיא קמה מהשינה. תריצו 15 דקות קדימה, ותראו איך כמה טפיחות של מייקאפ ומשיכות מסקרה עושות הבדל של שמיים וארץ.

אלדרידג', שהשיקה השבוע ספר חדש, מצליחה להשרות בסרטונים אווירה קסומה ונינוחה, ולהעניק לצופה חוויה אישית במיוחד. היא יודעת לשלב בתוכן הטכני המון רגש, סיפורים אישיים וחום, כשכל זה בא עם מבטא בריטי אצילי במיוחד, שאפשר כמעט להירדם לצליליו. ״עבודתו של המאפר היא עבודה טיפולית״ היא מסבירה. ״אתה מנסה לדאוג למישהו ולייפות אותו, לגרום לו להרגיש בטוח וחופשי לקראת העבודה שהוא עומד לבצע. אנשים אומרים שהנוכחות שלי מרגיעה, וכנראה שזה חלק ממה שהופך אותי למאפרת טובה".

כולן אוהבות את ליסה (צילום: אינסטגרם lisaeldridgemakeup)

כולן אוהבות את ליסה (צילום: אינסטגרם lisaeldridgemakeup)

משיקה בימים אלו ספר חדש ומדובר. ליסה אלדרידג' (צילום: אינסטגרם lisaeldridgemakeup)

משיקה בימים אלו ספר חדש ומדובר. ליסה אלדרידג' (צילום: אינסטגרם lisaeldridgemakeup)

הצמוד של הנסיכה דיאנה הפך טרגדיה לאגדה

סאם מקנייט, שחגג השנה שישים, הוא כנראה מעצב השיער האהוב בעולם. הוא במקצוע מעל שלושים שנה, ונדמה שאין בית אופנה, אדיטוריאל או סלב שלא ביקשו שיהיה אמון על שיערם. הלקוחה האיקונית ביותר של מקנייט היא הנסיכה דיאנה, שהפקידה בידיו את ראשה המלכותי במשך שבע שנים בהן ליווה אותה בצמידות.

לאחר מותה הטראגי של דיאנה, מקנייט נפרד בידידות מבית המלוכה ועבר סופית אל עולם האופנה הגבוהה. הסקוטי הקירח והחמוד הוא שגריר רשמי של חברת פאנטן ועובד בתדירות עם שאנל, פנדי, בלמיין, דיור ומאלברי, והוא מעצב שיער הבית של ווג הבריטי. חוץ מזה הוא תורם מכשרונו להארפר'ז בזאר ומגזין i-D, כשהוא משתף פעולה הצלמים האיקוניים וחבריו הטובים פטריק דמרשלייה, סטיבן מייזל וברוס וובר.

סאם מקנייט עם דיאנה. הקפיצה לו את הקריירה (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

סאם מקנייט עם דיאנה. הקפיצה לו את הקריירה (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

את כשרונו הרב הוא חולק עם העולם ומציע קורסים מקצועיים אונליין, שבניגוד להדרכות היוטיוב שלו, עובדים בצורה דו-כיוונית, כשהוא מקווה למצוא דרך המיזם הזה כישרונות חדשים ומרעננים לצרף לצוות שלו.

״הייתי מעצב השיער הראשון בבריטניה שהתפרנס רק מעיצוב שיער לאופנה ולא ממספרות״ הוא מספר. ״היו לרוב אנשים שעשו שיער ואיפור יחד. החלטתי להסתכן ועזבתי את המספרה לטובת תעשייה שהייתה אז כמעט לא קיימת. זה היה הימור מוצלח״.

עם ג'יג'י חדיד בפאשן וויק. סאם מקנייט (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

עם ג'יג'י חדיד בפאשן וויק. סאם מקנייט (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

מקנייט אחראי לשיער של שאנל. אחלה ג'וב (צילום: אינסטגרם jennifer_lil)

מקנייט אחראי לשיער של שאנל. אחלה ג'וב (צילום: אינסטגרם jennifer_lil)

הג'ינג'ית בעלת הקרם הקסום בעולם

בזכות הצלחתה הגדולה וכשרון עסקי, המאפרת שרלוט טילברי היא כבר בעלת חברת קוסמטיקה נחשבת וסלב בפני עצמה. בדרכה עד הלום עבדה עבור טום פורד, רוברטו קוואלי, מייקל קורס, ברברי, סטלה מקרטני, דונה קארן ו-H&M, ואיפרה בעיקר עבור מגזין ווג מסביב לעולם.

טילברי, הבריטית במוצאה, גדלה באיביזה וגילתה את כוחו של האיפור כשנשלחה כנערה לפנימייה בבריטניה. ״האיפור שינה את חיי. ברגע שהתאפרתי כל היחס אלי השתנה. יופי הוא כוח והאיפור מעצים אותו. זה הנשק הסודי של האישה״ היא מסבירה. מאז נשארה נאמנה לאיפור והפכה אותו לכלי החשוב בחייה.

סיינה מילר לא דורכת על השטיח האדום בלעדי טילברי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

סיינה מילר לא דורכת על השטיח האדום בלעדי טילברי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

בשנת 2013 טילברי יזמה פסטיבל איפור בן שבוע בחנות סלפרידג׳ס בלונדון, שם השיקה את ליין האיפור שלה הכולל את "קרם הקסם" שהפך לשם דבר בתחום. הקרם, שיש שיעידו שהוא בעל סגולות כמעט מיסטיות, היה המוצר הראשון שרקחה, כשערבבה חומרים שונים מאחורי הקלעים בשבוע האופנה, כשרצתה להעיר ולהאיר את עור פניהן של הדוגמניות העייפות. הליין הלא זול נמכר בחנויות נחשבות כהארווי ניקולס, נט-אה-פורטה, נורדסטרום וברגדורף גודמן.

בימים אלו טילברי עובדת בעיקר עם קליינטיות מסורות כסיינה מילר, מירנדה קר וריהאנה שלא דורכות על השטיח האדום בלעדיה, ובין לבין היא מתפעלת ערוץ יוטיוב פופולרי, עם סרטוני הדרכה וצילומים של מייקאוברים אישיים שהיא עושה עם מוצריה.

כל האיט גירלס רוצות להתאפר איתה. שרלוט טילברי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

כל האיט גירלס רוצות להתאפר איתה. שרלוט טילברי (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

מאושרת על ידי משפחת קרדשיאן. שרלוט טילברי עם קים וקריס (צילום: גטי אימג'ס)

מאושרת על ידי משפחת קרדשיאן. שרלוט טילברי עם קים וקריס (צילום: גטי אימג'ס)

המאפרת עם תואר המלכות

פאט מקגראת' קיבלה ממגזין ווג את התואר ״המאפרת המשפיעה ביותר בעולם״ ותואר מלכות רשמי ממלכת אנגליה. המאפרת הבריטית ממוצא ג׳מייקני, בת 45, התאהבה באיפור בילדותה, ומעולם לא למדה את המקצוע באופן מסודר.

בתחילת שנות התשעים התחילה מקגראת' לעבוד עבור אדוארד אנינפול, עורך האופנה של מגזין i-D דאז, שהתאהב בעבודתה ובשימוש הרב והחופשי שלה בצבעים רוויים, ואף אמר בהמשך שעבודתה הקפיצה את המגזין והביאה אותו למעמדו הנוכחי.

פאט מקגראת' עם קייטי פרי. לגברת יש תואר מלכות רשמי (צילום: אינסטגרם patmcgrathreal)

פאט מקגראת' עם קייטי פרי. לגברת יש תואר מלכות רשמי (צילום: אינסטגרם patmcgrathreal)

מקגראת' עבדה בצמידות עם הלמוט ניוטון ומעצבים כג'ורג'יו ארמני, ג׳יל סנדר וג׳ון גליאנו, ונודעה כמאפרת שמדביקה לדוגמניות חתיכות ויניל ולייטקס לפנים ומשפריצה עליהן אבקות צבע. סטיבן מייזל לא מסכים לעבוד בלעדיה, וגם צלמים כפטריק דמרשלייה ופטר לינדברג מעדיפים את חברתה הצבעונית. בין בתי האופנה שנהנים מכישרונה הייחודי ניתן למצוא את ז'יבנשי, דולצ׳ה וגבאנה, מיו מיו, פראדה ועוד רבים וטובים.

מקגראת׳ היא זו שיצרה ליין הקוסמטיקה עבור ארמני, והעבירה סדרת הדרכות ביוטיוב של סטייל.קום. בנוסף לכל זה היא משמשת כמנהלת מוצר בתאגיד הענק פרוקטור אנד גאמבל ואחראית על הקוסמטיקה של קאבר גירל, מקס פאקטור ועוד מותגים. ״אני אוהבת להיות מאפרת,״ היא אומרת. ״לעולם לא משעמם בתחום הזה. כל תצוגה או צילומים זה עולם אחר ומסעיר״.

 מקגראת'  אחראית ללוקים האיקוניים בתצוגות של ז'יבנשי (צילום: גטי אימג'ס)

מקגראת' אחראית ללוקים האיקוניים בתצוגות של ז'יבנשי (צילום: גטי אימג'ס)

זוכת פרסים רצינית. מקגראת' עם אנדרה לאון טאלי (צילום: גטי אימג'ס)

זוכת פרסים רצינית. מקגראת' עם אנדרה לאון טאלי (צילום: גטי אימג'ס)

ממשיכו של וידאל ששון

גווידו פלאו הוא בריטי ממוצא ספרדי שגדל בלונדוןו החל לעבוד, עם סיום התיכון, במספרת וידאל ששון, אך פוטר לאחר שמילא, בצחוק, את יומן הפגישות שלו בשמות של מפורסמים. הבוס אמר לא שלעולם לא יצא ממנו כלום, אבל לפלאו היו תכניות אחרות.

הפיטורים גרמו לו להבין שהוא מעוניין לעצב שיער לצילומים ותצוגות אופנה, והרגע המכונן בקריירה שלו הגיע כשעיצב את השיער בקליפ האיקוני Freedom! 90 של ג׳ורג׳ מייקל, אז, בכמה ימים בודדים, עבד עם כל דוגמניות העל של שנות התשעים, ומשם הדרך לתהילה נסללה.

גווידו פאלו. אחד השמות המוכרים בתעשיית האופנה

גווידו פלאו. אחד השמות המוכרים בתעשיית האופנה

פלאו היה אחראי לסטייל הגראנג׳ שנכנס למגזיני האופנה בשנות התשעים, ומשם דג אותו בחכתו קלווין קליין, יחד יצרו את הלוק הזכיר של קייט מוס מאותה התקופה. בהמשך עבד פלאו עם כל המגזינים והצלמים הגדולים, ועד היום עובד עבור פראדה, בלנסיאגה, איב סן לורן, מארק ג׳ייקובס, לנוון, אלכסנדר וונג, אלכסנדר מקווין ומי לא.

לא בכדי ווג הבריטי הכתיר את פלאו כ"מעצב השיער המבוקש בעולם", ואיגוד האופנה הבריטי כלל אותו ברשימת 25 האנשים המשפיעים על תעשיית האופנה. פלאו מוציא ספרי עיצוב שיער פופולריים, ומשמש כיועץ האמנותי של מותג השיער רדקן, עבורו הוא מייצר גם הדרכות וידאו. ״גדלתי בדרום אנגליה, בעיירה קטנה ושקטה, והפעם הראשונה שהתעוררתי לעניין הזה של עיצוב שיער כאמנות הייתה כשראיתי את דיוויד בואי. הוא ממש שינה לי את כל ההסתכלות ומשך אותי לכיוון. כשהגעתי ללונדון וראיתי את הפאנקיסטים השתגעתי. אני חושב שהמהות של הפאנק עוד בתוכי״.

סניפ סניפ. פאלו בפעולה (צילום: טוויטר)

סניפ סניפ. פלאו בפעולה (צילום: טוויטר)

פאלו עושה את השיער שכולנו רוצות. מתוך התצוגה של ראד אנד בון (צילום: טוויטר)

פלאו עושה את השיער שכולנו רוצות. מתוך התצוגה של ראג אנד בון (צילום: טוויטר)

קייט מוס על קאבר מגזין W תחת שרביט האיפור של פאט מקגראת' (צילום: W)

קייט מוס על קאבר מגזין W תחת שרביט האיפור של פאט מקגראת' (צילום: W)

FACEPAINT, הספר החדש של ליסה אלדרידג'

FACEPAINT, הספר החדש של ליסה אלדרידג'

השיער שעיצב סם מקנייט בתצוגה האחרונה של בלמיין (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

השיער שעיצב סאם מקנייט בתצוגה האחרונה של בלמיין (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

קירה נייטלי באיפור של ליסה אלדרידג' (צילום: גטי אימג'ס)

קירה נייטלי באיפור של ליסה אלדרידג' (צילום: גטי אימג'ס)

כמה פשוט, כמה יפה. שיער בעיצובו של גווידו פלאו (צילום: טוויטר)

כמה פשוט, כמה יפה. שיער בעיצובו של גווידו פלאו (צילום: טוויטר)

ליה סיידו עם שיער בעיצובו של סאם מקנייט, בגיליון ווג הבריטי האחרון (צילום: ווג)

ליה סיידו עם שיער בעיצובו של סאם מקנייט, בגיליון ווג הבריטי האחרון (צילום: ווג)

אם מישהו מחליף את המאפר הקבוע של קים, זו פאט מקגראת' (צילום: אינסטגרם patmcgrathreal)

אם מישהו מחליף את המאפר הקבוע של קים, זו פאט מקגראת' (צילום: אינסטגרם patmcgrathreal)

גווידו פאלו בחברה טובה - עם קייט מוס, שרה ברטון ולואלה בארטלי

גווידו פלאו בחברה טובה – עם קייט מוס, שרה ברטון ולואלה בארטלי

סאם מקנייט אוהב להשתעשע עם פאות (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

סאם מקנייט אוהב להשתעשע עם פאות (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

ריהאנה מתבדחת עם מאפריה (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

ריהאנה מתבדחת עם מאפריה (צילום: אינסטגרם ctilburymakeup)

קייט וינסלט על שער הארפר'ז באזאר באיפור של ליסה אלדרידג' (צילום: הארפר'ז באזר)

קייט וינסלט על שער הארפר'ז באזאר באיפור של ליסה אלדרידג' (צילום: הארפר'ז באזאר)

סאם מקנייט עם מריו טסטינו וסינדי קרופורד (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

סאם מקנייט עם מריו טסטינו וסינדי קרופורד (צילום: אינסטגרם sammcknight1)

השיער של גווידו פאלו בתצוגה של דיור (צילום: גטי אימג'ס)

השיער של גווידו פלאו בתצוגה של דיור (צילום: גטי אימג'ס)

סוקי, קארה וג'ורג'יה מאי בווג הבריטי עם שיער של סאם מקנייט (צילום: ווג)

סוקי, קארה וג'ורג'יה מאי בווג הבריטי עם שיער של סאם מקנייט (צילום: ווג)

איפור יפה להחריד של פאט מקגראת' בתצוגה של דיור

איפור יפה להחריד של פאט מקגראת' בתצוגה של דיור

השיער של גווידו בתצוגה של בלנסיאגה (צילום: גטי אימג'ס)

השיער של גווידו בתצוגה של בלנסיאגה (צילום: גטי אימג'ס)

דריה וורבי באיפור של ליסה אלדרידג' ללנקום (צילום: ווג פריז)

דריה וורבי באיפור של ליסה אלדרידג' ללנקום (צילום: ווג פריז)

השאירו תגובה