הגיע הזמן: נייקי משיקה ליין למידות גדולות

ענקית הספורט האמריקאית הבינה סוף סוף שיש מגזר שלם של לקוחות שרוצים לעשות כושר אבל אין להם מה ללבוש. כעת היא יוצאת בקולקציה חדשה עם טווח מידות רחב שחוגג את הגוף האתלטי, בכל צורה שהיא. "חוזק היא מילת המפתח מבחינתנו" אומרים עכשיו בנייקי. "המידות שלנו יגדלו עד שלכל אתלט ואתלטית יהיה מה ללבוש"

מאת  | ‏ 5 מרץ 2017
מתוך ליין הפלאס סייז החדש של נייקי. צעד מבורך בהחלט (צילום: נייקי)

מתוך ליין הפלאס סייז החדש של נייקי. צעד מבורך בהחלט (צילום: נייקי)

למרות שבעולם האופנה כבר יותר ויותר מעצבים ומותגים מוכנים להכיר בכך שישנן בעולם גם נשים לא צנומות, בעולם ההלבשה הספורטיבית, שמתפתח מאוד בשנים האחרונות והפך זה מכבר לאופנתי לא פחות מייעודי, נוטים להתעלם מהנשים הגדולות.

המחשבה שעומדת מאחורי ההדרה מהפריים של נשים בעלות קימורים ומשקל עודף תמיד הייתה קשורה לסיווגן כ"לא בריאות" או ככאלו שלא משרתות את הפנטזיה שגורמת לנשים ללבוש בגדי ספורט ולהזיע וולונטרית. אבל עכשיו כל זה משתנה: נייקי הכריזה על ליין חדש לנשים במידות גדולות ומדובר בלא פחות מחגיגה.

טווח מידות גדול מהרגיל (צילום: נייקי)

טווח מידות גדול מהרגיל (צילום: נייקי)

הקמפיין של הליין החדש, "הגודל לא קובע" שמו, בא להרים לנשים בעלות מבנה הגוף הרווח ביותר בארה"ב, ולהכיל דימויי גוף שונים ומשונים. הנשים המלאות שמובילות את הקמפיין הן מובילות דעה שונות: הבלוגריות גרייס ויקטורי ודיאל ונייר, הדוגמניות נעמי שימדה ופאלומה אלססר וכן וספורטאית מרוצי השדה אמנדה בינגסון, הלוקחת חלק בנבחרת האולימפית האמריקאית.

הקולקציה כוללת אפשרויות ספורטיביות שונות לנשים במידות גדולות, ביניהן חולצות ומכנסי טייטס שונים, חולצות קפוצ'ון, שורטס וחזיות ספורט, כולן במידות 44-54. עד כה ביגוד הנשים בנייקי לא עבר את מידת ה-XL הרגילה, וגם זו לא הופיעה בכל הפריטים.

לכולן מגיע לעשות ספורט (צילום: נייקי)

לכולן מגיע לעשות ספורט (צילום: נייקי)

השינוי החל לפני כשנה, כשהחלו לייצר בנייקי חזיות ספורט במידות גדולות, והשתמשו בפאלומה אלססר כדוגמנית, יחד עם מדריכת היוגה הפופולרית קלייר פונטיין. אלה היו, מתברר עכשיו, סנונית לבאות. המותג כבר מצהיר שהוא לא יעצור עכשיו, ומתכנן להרחיב בקרוב את הליין, כך שיהיו בו "יותר מוצרי פרימיום ומידות נוספות".

"הנשים הצעירות של היום רוצות להיות חזקות" מסבירה הלן בוצ'ר, סגנית מנהלת בגדי הנשים בנייקי. "הליין הוא השתקפות של הרצון הזה. ל'חזקות' יש ביטוי שונה בכל סוג ומידת גוף. מה שנשאר קבוע בכל המידות הוא שהאישה האתלטית שלנו רואה בכושר חלק משמעותי מסגנון החיים שלה. יופי מגיע בכל המידות והגדלים, ולהיות חזקה זה יפה. חוזק היא מילת המפתח מבחינתנו. הגודל לא חשוב. המידות שלנו יגדלו עד שלכל אתלטי ואתלטית יהיה מה ללבוש".

"יופי מגיע בכל המידות והגדלים" (צילום: נייקי)

"יופי מגיע בכל המידות והגדלים" (צילום: נייקי)

"אני כל כך גאה שבחרו בי לייצג מותג כל כך חשוב" אומרת הבלוגרית דניאל ונייר, בעלת מעל 80 אלף עוקבים באינסטגרם. "כל הכבוד לנייקי שהחליטו לעבוד עם מובילות דעה פלאס-סייז". גם הדוגמנית נעמי שימאדה, שכבר עמדה בלב שערורייה אחרת הקשורה למידות גדולות, שמחה על היוזמה.

"תודה לנייקי שנתנו לי לייצג ולהיכלל ברגע החשוב הזה, שמראה שלהיות בכושר לא אומר בהכרח להיות רזה. עוצמה בנשמה וברוח מגיעה בדרכים רבות. זה מה שעושה את העולם שלנו כל כך יפה ומעניין, לא כך?".

A post shared by NikeWomen (@nikewomen) on

A post shared by NikeWomen (@nikewomen) on

השאירו תגובה