שבוע האופנה: התלמידים של שנקר והמעצבת שמתמחה בסקס-אפיל נינוח

לארה רוסנובסקי הציגה היום את הקולקציה החדשה, שכללה הדפסים צבעוניים וגזרות רחבות כמיטב המסורת, אבל גם כמה בחירות מפתיעות. הסטודנטים של שנקר הרימו מצעד גאווה מקורי ומצמרר ביופיו

מאת  | ‏ 11 מרץ 2019

לארה רוסנובסקי (צילום: רותם ברק)

לארה רוסנובסקי (צילום: רותם ברק)

לארה רוסנובסקי

כשמגיעים לתצוגה של לארה רוסנובסקי, אפשר לצפות לשני דברים שתמיד יהיו נוכחים בה – פרינטים צבעוניים ופריטים נוחים, אבל עם סקס אפיל. מאוד ברור מי האישה שרוסנובסקי מעצבת עבורה – היא נינוחה, מקורית, שלמה עם עצמה ומרגישה סקסית גם, או בעיקר, בפיג'מה.

את הטקסטיל המודפס רוסנובסקי מעצבת בעצמה, והפעם ההשראה שלה הייתה רחבה ונזילה מהרגיל. המעצבת לקחה את הקהל של שבוע האופנה למסע בחייה האישיים. לקולקציה היא קראה The Impossible Dream, והיא מייצגת עבורה תקופות שונות בחייה – החל מהילדות במוסקבה, דרך המגורים בתל אביב ובלונדון ועד למסעותיה בהודו.

נועז, אבל גם נוח (צילום: רותם ברק)

נועז, אבל גם נוח (צילום: רותם ברק)

דגמים דמויי פיג'מה (צילום: רותם ברק)

דגמים דמויי פיג'מה (צילום: רותם ברק)

ההדפסים רק הלכו והשתפרו ככל שהתקדמה התצוגה – מנקודות צבעוניות גדולות ואופטימיות אבל גם מעט ילדותיות, ועד להדפסים פרחוניים בוגרים ומעניינים והדפסי חרקים שהתחילו בצבעוניות החזקה והבולטת שמזוהה עם רוסנובסקי, אבל המשיכו לפלטת צבעים ניטרלית ובוגרת יותר, שהציגה צד שונה של המעצבת. בלטו לטובה גם חולצות טי שעליהן איורים – גם הם מעשה ידיה של המעצבת.

על המסלול צעדו קימונו ודגמים דמויי פיג'מה, שמלות רחבות אך מחמיאות, חליפות עם מכנסיים רחבים ואוברולים. כשרוסנובסקי רצתה לשבור את רצף הפרינטים, היא יצרה טקסטורות של וולנים מבד טול, שהגיעו בצורה שרוולים נפוחים, חצאיות מקסי דרמטיות ומכנסונים קצרים ומתוקים. לקראת סוף התצוגה נוסף גם בד פאייטים מנצנץ בגוון ירוק עשיר, שהחמיא להדפסים ושידרג אותם למראה ערב.

היו גם צבעים רגועים יותר (צילום: רותם ברק)

היו גם צבעים רגועים יותר (צילום: רותם ברק)

מילדות לבגרות (צילום: רותם ברק)

מילדות לבגרות (צילום: רותם ברק)

המסלול כלל גם בגדי גברים, אבל כאלה שבקלות אפשר לשלב בארון הנשי, בעיקר את ז'קטי הבומבר המוצלחים. למרות שהשימוש של רוסנובסקי בצבעים עזים כל כך מזוהה איתה, וגם מבורך (יש מספיק מעצבים שיוצרים בגדים שחורים, לא?), חלקה האחרון של התצוגה הציג מה שנראה כמו שלב חדש בהתפתחות האסתטית שלה, עם סגנון איור מלא יותר בפרטים וכאמור – פלטת צבעים רגועה מהרגיל. מעניין יהיה לראות לאן הכיוון הזה ממשיך להתפתח בקולקציות הבאות.

מפלרטטת עם בגדי ערב (צילום: רותם ברק)

מפלרטטת עם בגדי ערב (צילום: רותם ברק)

מושלם לקיץ הישראלי (צילום: רותם ברק)

מושלם לקיץ הישראלי (צילום: רותם ברק)

טקסטורות של וולנים מבד טול (צילום: רותם ברק)

טקסטורות של וולנים מבד טול (צילום: רותם ברק)

תלמידי בית הספר לעיצוב אופנה בשנקר

ההתחלה הייתה מבלבלת: אל המסלול של תצוגת בוגרי שנקר עלתה דוגמנית במערכת לבוש אליזבתנית למהדרין, כולל קטיפה וברוקד באדום בוהק, מלווה בשני דוגמנים במלבושים תואמים. השלושה נעצרו לפוזה אצילית כמתבקש, כשאל המסלול מתחילים לזרום יתר חברי החצר המלכותית. אבל מה שנראה ברגעים הראשונים כמו תערוכה מרשימה של מחסן התלבושות בתיאטרון הגלוב השייקספירי, הפך למול עיני הצופים למצעד גאווה מצמרר ביופיו, כשכל צבעי הקשת נשפכו על המסלול במלכותיות מרהיבה.

הפתיחה הבלתי נשכחת הזאת הורכבה למעשה מעבודותיהם של תלמידי הקורס "מחקר בתולדות הלבוש", ששחזרו דגמים היסטוריים בדייקנות מפוארת ואף דגמנו אותם בעצמם. הטוויסט הצבעוני זיקק את הקונספט המלווה השנה את התצוגה, שחוגגת את הקשר בין עבר והווה תחת הכותרת "כל צבעי הקשת – כולנו שונים וכולנו שווים".

מימין: גל בנימין בעיצוב של יעל ברק, משמאל: דנה זיו בעיצוב של דנה אקוף

מימין: גל בנימין בעיצוב של יעל ברק, משמאל: דנה זיו בעיצוב של דנה אקוס (צילום: אבי ולדמן)

דרור כהן בעיצוב של נועה טרלובסקי (צילום: אבי ולדמן)

דרור כהן בעיצוב של נועה טרלובסקי (צילום: אבי ולדמן)

זה לא רק נשמע כמו הצהרה פוליטית, ובשלב הבא עלו למסלול דוגמנים לצד כמה מהדמויות הבולטות מהקהילה הגאה, שנבחרו להרים השנה בהצגה הכי טובה בעיר. כתמיד, הוכיחו בשנקר שלא משנה באיזה צד של המגרש אתם – תהיו בטוחים שמבחינתם זה מגרש משחקים.

רמת הדגמים בתצוגת הבוגרים לא תמיד אחידה, אבל זה אף פעם לא משנה. הכל מתפוצץ מיצירתיות רעננה וחצופה, מלא הומור וצבע, משחקי פירוק והרכבה וטייקים מפתיעים על קלאסיקות מסורתיות. ברוח הגאווה הנוכחית אפשר לקרוא לזה, אם תרצו, נזילות אופנתית.

ליה לחמי בעיצוב של יובל שטינפלד (צילום: אבי ולדמן)

ליה לחמי בעיצוב של יובל שטינפלד (צילום: אבי ולדמן)

עמרי מזרחי בעיצוב של טל מדינה (צילום: אבי ולדמן)

עמרי מזרחי בעיצוב של טל מדינה (צילום: אבי ולדמן)

השנה נעו רוב הדגמים על הסקאלה שבין פאנק להיפר-סטריט מעודכן, כולל צלליות מנופחות ומוגזמות, אבל לא קריקטוריות לרגע. נדמה שבין עשרות האאוטפיטים לא היה שם אפילו אחד שחור/לבן לרפואה, בקטע טוב לגמרי. הבחירה הזאת ודאי הולמת את המוטו השנתי, אבל מעבר לכך גם מייצגת את השאיפה הניכרת והמשמחת של הסטודנטים לא לשעמם לרגע.

היו שם פרינטים משוגעים, טקסטורות מגוונות ויציאות מפתיעות – כאשר הזכורה והמתוחכמת שבהם היא מעין בורקת ג'ינס שחשפה לבסוף יותר מאשר הסתירה. מי שסגרו את התצוגה, אחרי הופעת דראג בלתי נשכחת, היו צמד דוגמנים חסונים וביניהם ילד מתוק במיוחד, שעל חולצתו הכיתוב: "זה רק הלב שלך שקובע מה זו משפחה". ובכן, זה רק הלב שלנו שקובע מה זו אופנה – וזו לגמרי הייתה אופנה במיטבה.

מימין: קמילה בעיצוב של נטע איטח, משמאל: מאיה פרר בעיצוב של חן ברכה (צילום: אבי ולדמן)

מימין: קמילה בעיצוב של נטע איטח, משמאל: מאיה פרר בעיצוב של חן ברכה (צילום: אבי ולדמן)

אביחי דעי בעיצוב של עמרי שיפריס (צילום: אבי ולדמן)

אביחי דעי בעיצוב של עמרי שיפריס (צילום: אבי ולדמן)

נוח פישמן בעיצוב של הדר שבח (צילום: אבי ולדמן)

נוח פישמן בעיצוב של הדר שבח (צילום: אבי ולדמן)

עדן יוחנן בעיצוב של שיר כהן (צילום: אבי ולדמן)

עדן יוחנן בעיצוב של שיר כהן (צילום: אבי ולדמן)

בנט הוב בעיצוב של קורדליה לנגה (צילום: אבי ולדמן)

בנט הוב בעיצוב של קורדליה לנגה (צילום: אבי ולדמן)

  • רותם רבי מדהימה בינלאומית מה היא עושה בארץ

    מאת: רותם רבי מדהימה |‏ 12 במרץ 2019 | 00:09

השאירו תגובה