אזהרה: אם תיכנסו לבוטיק הזה, תרצו הכל

בוטיק ורנר גורם ללבנו להחסיר פעימה, קום איל פו בבגדים לנשים לוחמות, בלילהמיסט ממשיכים לחגוג את שנות השבעים, FILA בקאמבק של החיים, תמי חומסקי מוסיפה צבע לחורף וטומי הילפיגר מגשים את החלום האמריקאי. כל מה שחשבנו על הקולקציות החדשות בחנויות

מאת  | ‏ 6 נובמבר 2016
הסטייליסטית שירן מניה מדגמנת את קולקציית החורף של בוטיק ורנר. שילוב משובח (צילום: קארין אורן)

הסטייליסטית שירן מניה מדגמנת את קולקציית החורף של בוטיק ורנר. שילוב משובח (צילום: קארין אורן)

בוטיק VERNER

ראו הוזהרתם – כבר בכניסה לבוטיק ורנר תרגישו שבא לכם לקנות הכל. יותר נכון, פשוט בא לכם שהחנות הזו תהיה ארון הבגדים שלכם בבית. קולקציית החורף של ורנר ממשיכה להיות מדויקת, תוך ייבוא נכון של מותגים נחשקים כמו אלכסנדר וונג, אקנה, גאני, אולה ג'ונסון ועוד.

התחכום בקולקציות שמגיעות לבוטיק הוא בעובדה שמדובר בבגדי רדי-טו-וור, לבישים וכיפים, אבל כאלה שלא תראו בשום רשת אחרת. בגדים שלגמרי יכולים לעבור את השלב מבגדי עבודה לבגדים של אירוע או דייט בערב. בגדים שיוצרים יחד הרמוניה אופנתית נחשקת.

בגדי רדי-טו-וור שעוברים מהיום ללילה (צילום: קארין אורן)

בגדי רדי-טו-וור שעוברים מהיום ללילה (צילום: קארין אורן)

הקניינות בחנות היא מאד שונה מבוטיקים אחרים בשוק האופנה המקומי. זה מרגיש כמו להיכנס לבוטיק אלגנטי אך מגניב בפריז או בלונדון. יש פה בחירות נכונות של טרנדים, אבל כאלו שלא מתאמצים להיות טרנדים.

מעבר למותגי הבגדים שהזכרנו, העונה נכנסו גם נעלי Common Projects, מותג סופר קול שעד כה לא הגיע לארץ. מדובר בסניקרס בייסיק לנשים ולגברים עם קו נקי ומאד מדויק שהוא על התפר בין סניקרס קז'ואליות לנעליים עם מראה יותר מתוחכם. עוד מותג שחשוב להזכיר שממשיך להגיע לבוטיק הוא Mansur Gavriel. לצד תיקי הבאקט הידועים של המותג יגיעו בהמשך גם גזרות חדשות ומפתיעות, ובנוסף, יגיעו לראשונה לבוטיק מספר זוגות נעלי מוקסין העשויים זמש ועור.

כמו בוטיק אהוב בלונדון או פריז (צילום: קארין אורן)

כמו בוטיק אהוב בלונדון או פריז (צילום: קארין אורן)

העונה, נשות הבוטיק חברו לסטייליסטית שירן מניה לשיתוף פעולה מעניין ומקורי. החיבור נוצר מעצם עבודתה של מניה כסטייליסטית בתעשייה, תוך שהיא פוקדת את החנות פעמים רבות כדי לקחת בגדים לימי צילום. הקו האסתטי הדומה בין הבוטיק למניה גרם להם לחבור לאירוע השקת הבלוג של החנות, עם שלל תמונות יפות בהן מניה מדגמת את קולקציית החורף החדשה ומעוררת ההשראה של ורנר.

טווח מחירים: 390-6,500 שקלים
להשיג בבוטיק ורנר, יהודה הלוי 48, תל אביב

בייסיק כמו שצריך (צילום: קארין אורן)

בייסיק כמו שצריך (צילום: קארין אורן)

פריטים שהם טרנדים, אבל לא מתאמצים להיות כאלו (צילום: קארין אורן)

פריטים שהם טרנדים, אבל לא מתאמצים להיות כאלו (צילום: קארין אורן)

הוויש ליסט שלנו בהחלט התמלא (צילום: קארין אורן)

הוויש ליסט שלנו בהחלט התמלא (צילום: קארין אורן)

שימו לב לסניקרס ההורסות (צילום: קארין אורן)

שימו לב לסניקרס ההורסות (צילום: קארין אורן)

קום איל פו

בתקופה האחרונה נדמה כאילו העולם סוף סוף הדביק את הפער האידיאולוגי שנשות קום איל פו חרטו על דגלן מיומן הראשון בכל הנוגע לדימוי גוף, נשיות ואקטיביזם. קמפיינים גדולים סוף סוף מציגים נשים בכל הצבעים והמידות, מותגים חדשים קמים במטרה לטשטש זהויות מגדריות, וצעירים וצעירות לא מפחדים להציג ברשתות החברתיות את מי שהם באמת. בתוך זירת ההתרחשות הגועשת והמעשירה הזו נכנסות קום איל פו עם יצר ההתבטאות והמרידה המסורתיים שלהן, ותוך כדי יוצרות בגדים שהם לא פחות ממופלאים.

קולקציית החורף הנוכחית של הלייבל הפמיניסטי ממשיך את התמה השנתית תחת השם "Measure Me not". בקיץ היא דנה סביב הקונספט של "איך נשים צריכות להיראות", והחורף היא כבר עוברת ל"איך נשים צריכות להתנהג". את השאלה החשובה הזו תרגמה מעצבת הבית, שרון דאובה, לכדי פריטי לבוש מתוחכמים שאמורים להוות את השריון הטוב ביותר לאישה הפעילה והלוחמת, זו שאמורה לפרוץ גבולות וללחום לחופש.

לוחמות לבוש. קולקציית החורף של קום איל פו (צילום: אסף ליברפרוינד)

לוחמות לבוש. קולקציית החורף של קום איל פו (צילום: אסף ליברפרוינד)

אז אמנם המרחב בו כל אחת אמורה לפעול בו תלוי פרשנות אישית, אבל הבגדים המלווים יכולים להתאים העונה לכולן. מחולצה לבנה מכופתרת ארוכה מהרגיל עם צווארון אוברסייז המכסה את הפנים, לסריג תכלת חלומי ועד ז'קט ג'ינס מרובע – הקולקציה הנוכחית בנויה מאוצרות לבישים המסוגלים להשתנות מאחת לאחת באופן יוצא דופן.

כמו תמיד, המחירים אינם זולים. אבל אם לוקחים בחשבון את השימוש בבדים עשירים וטכנולוגיים יחד עם שילוב מסורות עתיקות של רקמה ושזירה, מדובר בבגדים שאף פעם לא יהיו סתם עוד משהו בארון. ולחלקנו זה שווה יותר מהכל.

טווח מחירים: 590-2,290 שקלים
להשיג בחנויות קום איל פו

בגדים עם אמירה (צילום: אסף ליברפרוינד)

בגדים עם אמירה (צילום: אסף ליברפרוינד)

האמירה היא בפרטים הקטנים  (צילום: אסף ליברפרוינד)

האמירה היא בפרטים הקטנים (צילום: אסף ליברפרוינד)

בגדים לכל החיים (צילום: אסף ליברפרוינד)

בגדים לכל החיים (צילום: אסף ליברפרוינד)

צעדו איתנו אל עבר עולם עם בגדים יפים יותר (צילום: אסף ליברפרוינד)

צעדו איתנו אל עבר עולם עם בגדים יפים יותר (צילום: אסף ליברפרוינד)

LILAMIST

הסבנטיז חזרו בקולקציית החורף של לילהמיסט. השמלות, החצאיות והמכנסיים מאד מושפעים מהגלאם של העשור העשיר הזה. הצבעוניות הרבה לא משאירה ספק שמדובר פה בשנות השבעים העליזות, שככל הנראה זהו העשור העליז והשמח שידענו עד כה.

גם בבחירת הבדים והגזרות ניכרת ההשפעה של הסבנטיז, עם פריטים מקטיפה, לורקס ונגיעות קטנות של ויניל אייטיזי. נכון, אלו טרנדים שקיימים העונה בהרבה בתי אופנה בעולם, וככל הנראה יהיו איתנו גם בעונות הקרובות, אבל בלילהמיסט ידעו איך לקחת את הטרנדים ולתת להם מקום בתוך העולם של שנות השבעים.

שנות השבעים עדיין כאן. קולקציית החורף החדשה של לילהמיסט (צילום: שי יחזקאל)

שנות השבעים עדיין כאן. קולקציית החורף החדשה של לילהמיסט (צילום: שי יחזקאל)

לפעמים נדמה כי חורף היא עונה שקשה להוציא בה נשיות. בין המכנסיים הארוכים, הסוודרים והמעילים המחממים לא תמיד קל להוציא גזרות מחמיאות. משהו בבחירת השמלות והחצאיות, תוך שימוש עם חולצות מתחת או מגפיים עד אחרי הברך – יוצר אאוטפיטים טרנדיים אבל גם מאד מחמיאים. זה שילוב שלא תמיד קל לבצע.

לצד כל המגניבות הצבעונית יש עדיין מקום למי שמחפשת גם דברים יותר רגועים עם גוונים של שחור, לבן וזית, ופריטים מכותנה נעימה שמתאימים ליום שלם מחוץ לבית. אי אפשר להתעלם מריבוי המטאלי ונגיעות בלינג בלינג בפריטים. מדובר באופציות בהחלט שוות למי שמחפשת שמלות חורף שמצד אחד יהיו נעימות וחמימות, ומצד שני אפשר יהיה לצאת איתן בערב ולאירועים קצת יותר פרועים.

טווח מחירים: 159-399
להשיג ברשת חנויות LILAMIST

דיסקו 2016 (צילום: שי יחזקאל)

דיסקו 2016 (צילום: שי יחזקאל)

חורף נשי בהחלט (צילום: שי יחזקאל)

חורף נשי בהחלט (צילום: שי יחזקאל)

צבעי השנה של פנטון חוגגים פה (צילום: שי יחזקאל)

צבעי השנה של פנטון חוגגים פה (צילום: שי יחזקאל)

דרך אגב, אפשר את ספת הקטיפה? (צילום: שי יחזקאל)

דרך אגב, אפשר את ספת הקטיפה? (צילום: שי יחזקאל)

FILA VINTAGE

זה זמן מה שעולם האופנה חווה רגרסיה עמוקה אל כל מה שהוא מותג ספורט-קז'ואל-ניינטיז-סטריט וכיוצא בכך. עכשיו גם FILA מצטרף לחגיגה, ומוכיח לנו שהעולם עוד ממש לא רוויי מלייבלים אהובים מהעבר שנראים כאילו הוצאו עכשיו מהבוידעם. ל-FILA יש גם נקודת משחק שפועלת לטובתו ומבדילה אותו מכל שאר המותגים שחזרו לאחרונה לזירה – בהווייתו הוא מותג טניס, על כל האלמנטים היוצאים בכך, הכוללים בעיקר ארומה של תחכום ואלגנטיות גבוהה מהרגיל.

קבלו את FILA המחודש (צילום: חן וגשל)

קבלו את FILA המחודש (צילום: חן וגשל)

כמו מותגים דומים אחרים, גם ב-FILA פתחו מחדש את הארכיונים וחפרו עמוק אל תוך המקורות על מנת למצוא את מה שייחד בזמנו את המותג, ומה שאמור לייחד אותו גם בשנת 2016. התוצאה – שימוש במוטיבים מתוך שיתוף הפעולה רב השנים עם טניסאי העבר ביורן בורג והמראה האיקוני וההו-כה-ווס אנדרסון שלו. עכשיו זה כבר גם מספיק היפסטרי ומודע לעצמו כדי להתחבב על דור ה-Y, וגם מזכיר לאנשי דור ה-X את הילדות היפה והנוסטלגית שלהם.

כמו מתוך סרט של ווס אנדרסון (צילום: חן וגשל)

כמו מתוך סרט של ווס אנדרסון (צילום: חן וגשל)

קולקציית החורף של המותג, אותה אפשר למצוא כעת בחנויות פקטורי 54, היא ללא ספק עשירה ומרתקת, ובעיקר מצליחה להביא פן אחר לטרנד בגדי הספורט הווינטג'יים. שווה לקחת דוגמא מהצעת ההגשה של סיימון אלמלם בתמונות הקמפיין, שלא מפחדת להעמיס ולשחק על עולמות המיתוג בכל הכוח. משהו בסריגי הגולף הלבנים, המכנסיים הקצרים והסניקרס עם הגרביים המורמות עד למעלה פשוט עובד. אם כבר להתלבש כמו בפרסומת מהלכת, אז ככה.

טווח מחירים: 159-569 שקלים
להשיג בחנויות פקטורי 54 ובחנות
FILA החדשה בנמל תל אביב

טו קול פור סקול (צילום: חן וגשל)

טו קול פור סקול (צילום: חן וגשל)

אם כבר להיראות כמו פרסומת מהלכת, אז ככה (צילום: חן וגשל)

אם כבר להיראות כמו פרסומת מהלכת, אז ככה (צילום: חן וגשל)

תמי חומסקי

תמי חומסקי אומנם מעצבת בגדים כבר כמעט עשור, אבל לתקשורת נחשפה רק בעונה הקיץ האחרונה, אז החליטה לצאת לדרך חדשה עם מערך של שיווק ויחסי ציבור. ההחלטה הייתה בעיקר לא להתחבא עוד בסטודיו שלה ולמכור רק בין חנויות, אלא לתת מקום ובמה למותג שהולך וגדל.

בעוד שהלקוחות של תמי חומסקי הן נשים עם סטייל וטעם סולידי שילכו תמיד על פריטי חורף בשחור ואפור, היא עצמה לא רוצה להיכנע לצבע הדומיננטי של החורף, ולכן מסרבת ללכת על קולקציה של אפורים, שחורים, חומים. לרגע נדמה כי היא ממש קוראת תיגר ומכניסה כתמי צבע אדומים, פריטים מקטיפה ירוקה ואפילו חצאית בצבעי תכלת עם פרינטים לבנים. מאד לא חורף מטיריאל.

קולקציה חורפית בהשראת ברזיל. תמי חומסקי (צילום: מירי דוידוביץ)

קולקציה חורפית בהשראת ברזיל. תמי חומסקי (צילום: מירי דוידוביץ)

כחיפוש אחר השראה, בילתה חומסקי את הקיץ בברזיל ושם, בין הדוגמנים של השוק בריו, ראתה אסופת תיקי ברזנט הנד מייד. אלמנט זה השפיע על בחירת הפריטים וכמו כן על האווירה הכללית הטבעית של הקטלוג שצולם בהרי ירושלים.

אם הקולקציה הקודמת של חומסקי הייתה כולה אורבנית מינימליסטית, אז החורף של חומסקי מגיע מעולמות טבעיים עם שימוש בצמר, משי, פשתן וכותנה מיובאת מיפן. כמו בקולקציה הקודמת, גם פה הגזרות מאד מתחשבות בגוף האישה. אין פריטים צמודים מדי, רוב החצאיות והשמלות ייגמרו אחרי הברך, והמותן תקבל מקום של כבוד כדי להחמיא לגזרה הנשית.

טווח מחירים: 280-1,200 שקלים
להשיג: בסטודיו המעצבת: מחולה 18, רמת אפעל, ובחנויות בוטיק ברחבי הארץ

חומרים טבעיים, גזרות נשיות (צילום: מירי דוידוביץ)

חומרים טבעיים, גזרות נשיות (צילום: מירי דוידוביץ)

תמונות שמכניסות לאווירה (צילום: מירי דוידוביץ)

תמונות שמכניסות לאווירה (צילום: מירי דוידוביץ)

הצבע הוא דומיננטי (צילום: מירי דוידוביץ)

הצבע הוא דומיננטי (צילום: מירי דוידוביץ)

המותן מקבלת מקום של כבוד (צילום: מירי דוידוביץ)

המותן מקבלת מקום של כבוד (צילום: מירי דוידוביץ)

Tommy Hilfiger

אנשי השיווק של טומי הילפיגר וודאי טופחים לעצמם על השכם בכל בוקר מאז חתמו את העסקה עם ג'יג'י חדיד. הלייבל הכל-אמריקאי זכה לתחייה מחודשת הודות לדוגמנית והאיט גירל האולטימטיבית שלא הסתפקה בתפקיד פרזנטורית, אלא טמנה ידה בתהליך העיצובי ויצאה בקולקציית קפסולה שזכתה להדים ברחבי העולם. אפקט ג'יג'י, פלוס הערגה המטורפת לשנות התשעים שחווה עולם האופנה כרגע, הפכו את טומי היפליגר שוב לשם רותח וחשוב בתעשייה, ולנו, הלקוחות הישראלים, נותר רק ליהנות מההפקר הודות לחנויות המצליחות של המותג ברחבי הארץ.

אז מה בעצם מחכה לנו שם? כמו תמיד, החנות מחולקת לתתי-קולקציות המציגות סיפורים שונים תחת גג הלוק הפרפי והמהוגן של טומי הילפיגר. החורף, כך נראה, החזרה ליסודות היא עמוקה מאי פעם, עם הישענות על סגנון אייבי ליג קלאסי המשולב בנגיעות ימיות – מראה החולש, בייסיקלי, על כל היבטי מזרח ארה"ב.

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר. הדוגמנית המושלמת לבגדי המעצב האמריקאי (צילום: יוהאן סנזי)

ג'יג'י חדיד לטומי הילפיגר. הדוגמנית המושלמת לבגדי המעצב האמריקאי (צילום: יוהאן סנזי)

קולקציית הראנווי, TH Collection, וקולקציית הקפסולה של ג'יג'י הן התגשמות כל החלומות האמריקאים – חולצות מכופתרות פריכות, סריגים בכחול נייבי מושלם, מעילי צמר ארוכים ומכנסיים מחויטים מתרחבים – פריטים על זמניים ויוקרתיים, המצליחים, בעזרת סטיילינג נכון, לג'נגל בין מראה מבוגר ומסודר לבין צעיר ורענן.

אבל אם פריטים מחויטים המתאימים לשיחה על פוקו בכיכר הרווארד הם לא בדיוק כוס התה שלכם, יכול להיות שקולקציית Tommy Jeans יותר תדבר אליכם. מדובר בעונה השנייה בה המותג הוציא מהארכיונים את להיטיו הנייטיזיים המוכרים והאהובים הכוללים אוברולים גדולים, סווטשירטים מודפסים וצווארוני שרלינג, וכל זה עם עדכון גרסה למאה ה-21.

בגדים שתמיד יהיו נכונים (צילום: יוהאן סנזי)

בגדים שתמיד יהיו נכונים (צילום: יוהאן סנזי)

ראוי לציין לטובה (ולהשתוקקות מצד מערכת FF) את שמלות המשי הנשיות והחלומיות שנראו על מסלול התצוגה בניו יורק. עם צללית שנות הארבעים בעיבוד מודרני לשנת 2016, מדובר בשמלות שכאילו נלקחו מאגדה אורבנית, והופכות גם את הטומבוי הגדולה ביותר לנסיכה של ממש. זרקו עליהן מעיל בומבר רקום ושלבו מגפונים שחורים ומבריקים, ויש לכן את הלוק המושלם לליל סתיו ישראלי.

טווח מחירים: 169-4,199 שקלים
להשיג בחנויות טומי הילפיגר 

למי שרוצה להרגיש באמריקה, זו הקולקציה בשבילה (צילום: יוהאן סנזי)

למי שרוצה להרגיש באמריקה, זו הקולקציה בשבילה (צילום: יוהאן סנזי)

היילי בולדווין ולאקי בלו סמית' לקולקציית טומי ג'ינס. הכי ניינטיז (צילום: יח"צ)

היילי בולדווין ולאקי בלו סמית' לקולקציית טומי ג'ינס. הכי ניינטיז (צילום: יח"צ)

שמלות שאי אפשר שלא לאהוב (צילום: יח"צ)

שמלות שאי אפשר שלא לאהוב (צילום: יח"צ)

אוברול של טומי. אין יותר ניינטיז מזה (צילום: יח"צ)

אוברול של טומי. אין יותר ניינטיז מזה (צילום: יח"צ)

תנו לנו הכל מקולקציית הראנווי (צילום: יח"צ)

תנו לנו הכל מקולקציית הראנווי (צילום: יח"צ)

השאירו תגובה