שבוע האופנה חולון: איך בונים מותג בעידן פריס הילטון?

היום הראשון במוזיאון העיצוב בחולון מציע בשורה לשוק האופנה הישראלי: הדרך לכבוש את העולם עוברת ברשת

מאת  | ‏ 27 אוקטובר 2011
זאק פוזן על הבמה בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

המפרסמים הן הנשים שלובשות את הבגדים. זאק פוזן על הבמה בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

אחרי ערב הפתיחה אליו הגיעו כאלפיים איש, נפתח אתמול החלק האקדמי בשבוע האופנה חולון, כשברקע שאלה שתחזור שוב ושוב: איך משפיע העולם הדיגיטלי על תחום האופנה? "חשוב מאוד לקיים דיאלוג עם אנשים ברחבי העולם", אמר המעצב האמריקני זאק פוזן (31), שנוהג לעדכן את חשבון הטוויטר שלו באופן אישי. "צריך לרדת לעומק דעתם, לבדר אותם. אנחנו חיים בתקופה מטורפת של קידום עצמי, זה דור פריס הילטון".

פוזן חלק עם הנוכחים את העובדה שקו בגדי הקז'ואל שלו "Z Spoke" פועל ללא קמפיין פרסומי (פשוט בגלל שאין מספיק תקציב), "ולכן המפרסמים שלנו הן למעשה הנשים שלובשות את הבגדים, זה עובר מפה לאוזן ודרך הרשתות". ואם לנשים מן המניין עם חשבון פייסבוק או טוויטר יש כזו השפעה, מי שבאמת קובע היום את הטון בתחום האופנה הם הבלוגרים: "יש לבלוגרים היום השפעה על דעת הקהל כמו שהייתה פעם לעורכי מגזינים", הסביר ‫מארק וורת', מייסד האתרים WGSN ו-Stylus, שהוסיף כי "תמונות אמנותיות מחליפות את תצוגות האופנה".

זאק פוזן בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

עצה ממי שכבר עשה את זה: קחו את הזמן ותתחילו בקטן. זאק פוזן בשבוע האופנה בחולון | צילום: יח"צ

| טוויטר ופייסבוק כקבוצת מיקוד |

את הפוטנציאל העצום הטמון בבלוגים הבינה גם יולי זיו, מייסדת "קואליציית הסטייל" המאגדת יותר מ-50 בלוגרים מובילים. היא מאמינה שברשת נמצאות התשובות לכל הבעיות שמציב השוק המקומי. "מה שכל כך יפה במדיה הדיגיטלית הוא שאין גבולות. אפשר לבנות מותג מכלום וזו הזדמנות מצוינת לכל המעצבים הישראלים לפתח את עצמם גם בחו"ל. כולם מדברים על השוק הישראלי הקטן והמסובך, אבל צריך לחשוב גלובלי". זיו ייעצה למעצבים שישבו בקהל לחשוב על תדמית המותג שלהם, לזקק אותה ולהתחיל לתקשר באמצעותה. "גם אם יש לכם רק עשרה עוקבים בטוויטר, זה אומר שיש עשרה אנשים שרוצים לשמוע מה יש לכם לומר. הרבה מעצבים אומרים לי שקשה להם לעשות את המעבר בין העבודה עם הבדים בסטודיו אל הטוויטר, אבל זה חייב להיות חלק אינטגרלי מהעבודה. תחשבו כמה מדהים זה לקחת חלק בתהליך היצירה של מעצב, לראות מה עובר עליו כשהוא לא בטוח בעצמו, כשהוא צריך חוות דעת של אדם אחר, אני לא מבינה למה כולם לא משתמשים בטוויטר ובפייסבוק כקבוצת מיקוד".

| מי צריך תקציב שיווק? |

את אותה עצה בדיוק העניק גם אמרן אמד, מייסד בלוג האופנה החשוב והמצליח "Business Of Fashion": "בעולם בו אנחנו חיים לא צריך תקציב לשיווק", אמר, "מה שמושך את האנשים זה תוכן. הצרכנים שמשתפים את חבריהם בדעותיהם ברשת הם אלו שקובעים את תדמית המותג. והפרסום המסורתי נבלע בתוך זה. הדרך היחידה של המותגים להשפיע על תדמיתם היא להשתתף בשיחה ולהיכנס לרשתות החברתיות". אמד הפציר בבעלי עסקים באופנה ובכלל שלא לזלזל בכוחה של המדיה החברתית: "זו מהפכה שהחלה רק לפני עשור והיא לא הולכת לשום מקום. אף אחד מאיתנו עוד לא יודע לאן זה הולך".

אבל רגע לפני שאתם רצים ללפטופ לצייץ, יש לזאק פוזן עוד עצה אחת חשובה לקהל המעצבים: "קחו את הזמן, התחילו בקטן. יש תעשייה שלמה שמשגשגת על גבם של המעצבים הקטנים ולוקחת את כספם אז עבדו אצל מעצבים אחרים ולמדו מהם, קחו כמה שיותר ידע. אם אתם רוצים לעצב בגדים אתם חייבים גם לדעת להכין אותם".

השאירו תגובה